Gå til innhold

Trodde NAV var der for å hjelpe folk ut i jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke enda sykere!

Situasjonen min er som følger: Både lege, saksbehandler på NAV, psykologer er enige i at jeg IKKE er klar for jobb enda pga sykdom. Langvarig sykdom har også ført til at jeg har utviklet kraftig depresjon og ansgst. Er under behandling for begge deler.

I høst da jeg skjønte at jeg ville komme over på aap, flyttet jeg "utpålandet" for å få billigere husleie osv. Fikk god kontakt med saksbehandleren her på NAV og psykisk helse i kommunen. Alle var sterkt enig i at nå skulle jeg bruke tiden til å komme til hektene, for å komme ut i jobb.

For 3 mnd siden- fikk jeg oppsigelse i huset jeg leier, det finnes ikke noe annet til leie her til en pris jeg kan klare. Tar kontakt med damen på nav, og sier at JEG må finne meg en jobb, dette går ikke... erfaring er da at jeg klarer å jobbe i ett pr mnd , for så å bli sykemeldt igjen. Dette ødelegger jo for videre å få fast langvarig jobb som jeg vil ha!

For det er klart- de satsene som NAV opperere med for å hjelpe til med bolig, ikke samsvarer med dagens utleiepriser

Damen på nav beroliger meg med at slapp av, vi fixer en kommunal bolig til deg- NÅ skal du bruke tiden til å bli frisk. Gjør som damen sier jeg skal gjøre,

I morgen står jeg her.. uten tak over hodet- og får ikke kontakt med noen på NAV.. de som har med dette å gjøre er nemlig på ferie!!!!! og den kommunale boligen som de lovet meg- nei den har noen andre fått. de sier de har bestilt en hytte på camping- men ringer campingen, NEI de har da ikke hørt noe fra sitat mannen i røre" forp..lte NAV" med andre ord ikke helt fornøyd han eller... Hvordan kan folk klare å ha en slik jobb? Jobber man på NAV bør vel ha ett lite snev av medmenneskelighet.. for det er jo kun folk som har havnet i "uføre" som tar kontakt med de... eller tar jeg helt feil?

Får de bonus for hvert menneske liv de ødelegger? Lurer på hvor mange som tar selvmord i frustrasjon etter behandlingen fra NAV!

Har begynt på sånn tiltak greie- arbeidsavklaringskurs- og damen der, er jo helt klar på at inntil du har fått fixet fast bolig, har du ikke noe her å gjøre...da dette selvsagt går utover psyken..

aargh frustrert. Er egentlig ett ressurs sterkt menneske som bare har en veldig vanskelig periode akkurat nå, men at man skal komme så langt ned uten å få hjelp trodde jeg faktisk ikke i "rike velferds Norge".

Finnes det noen advokat- forening- eller noen man kan ta kontakt med, som kan hjelpe til i virvaret hva man har rett til osv i forbindelse med kontakt med NAV?

Sorry for lang frustrert innlegg- om det er feil forum- beklager:-)

Anonym poster: 08b27720d40d87068f36d506b16d154d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du kan få støtte til husleie fra Husbanken. Ta en telefon til de.

Det er faktisk begrenset hva NAV kan gjøre for deg i situasjonen du er i. Det virker som om du har vært borti en som har lovet mer enn hun kan holde, og det er ikke greit. Men det er jevnt over mangel på kommunale boliger i kommunene, og de blir tildelt etter visse kriterier. Så det er helt sikkert noen med enda sterkere behov for kommunasl bolig enn deg som har fått den tildelt.

Hytta på campingen burde ikke være noe problem å få i boks i løpet av dagen. Husk at du har krav på tak over hodet.

Anonym poster: 69afbd84275ebfbd9e5a850d8b9079be

• Liker 1
Skrevet

Husk at du kan få støtte til husleie fra Husbanken. Ta en telefon til de.

Anonym poster: 69afbd84275ebfbd9e5a850d8b9079be

Ikke vits i å ringe husbanken før en har en konkret bolig å søke om støtte til. Bostøtte utbetales forøvrig etterskuddsvis, man søker før den 14. den gjeldende mnd og så kommer pengene den 10. hver mnd frem til det skjer en endring i bosituasjonen/økonomien.

TS, stikk ned på nav og krev at de fikser tak over hodet til deg, ellers bryter de loven (siterer fra nav sine sider http://www.nav.no/So...rtidig botilbud ) :

Midlertidig botilbud (nødsituasjon)

Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen § 27 pålegger kommunene å finne midlertidig botilbud for de som ikke klarer det selv. Tjenesten vil være aktuell i akutte situasjoner, for eksempel ved brann, utkastelse, familie- eller samlivsbrudd. Midlertidig botilbud er et tilbud som ikke er ment å vare over tid, men som skal avhjelpe akutt bostedsløshet. Med akutt bostedsløshet menes at tjenestemottaker ikke har et sted å sove og oppholde seg det neste døgnet.

Anonym poster: 78ba0e7e2b884e74aa594b8e12883ae9

Skrevet

Uff, for ein situasjon for deg. Eg håpar at du ikkje mister motet av alt dette.

Har ingen råd, men ynskjer deg det aller aller beste!

Klem!

Anonym poster: 61bdd4ecc83cd41ff4d088e6af1c4b57

Skrevet

Huff så ille :( Føler virkelig med deg! Har dessverre ingen tips, ville bare ønske deg lykke til!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...