AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Jeg har fått vite med psykologen at jeg er unipolar.. Jeg blir satt på stemningsstabiliserende som stabiliserer humøret mitt (går på Orfiril 300mg)... Men jeg er jo fortsatt deprimert! Jeg er sinnssykt deprimert hver eneste dag og sliter mer med depresjon enn svinginger i stemningsleiet.. Hvorfor setter de meg ikke på anti-depressiver i stedet for stemningsstabiliserende? Har hørt SÅÅ mye om Cipralex, Zoloft osv, men jeg får ikke begynne på den typen medisin siden de frykter at jeg da får hypomaniske anfall... Men jeg har jo aldri vært hypoman. :/ Er ganske forvirret.. Er lei av å gå på medisiner som ikke fungerer. Orfiril er den fjerde stabiliseringsmedisinen jeg prøver. Fungerer ikke for fem flate ører.. Anonym poster: 9b5b85f7e2dee597f5be42ecc533fa02
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Han er psykolog? Og skriver ut medisiner til deg? Og bruker "unipolar" (og ikke "monopolar") som uttrykk? Jeg ville ha funnet en annen psykolog. Han der høres ikke bare useriøs ut men han har ikke en gang lov å skrive ut medisiner til deg, noe han gjør likevel. Finn deg en annen psykolog. Det psykologen skal gjøre først og fremst er å hjelpe deg å "tenke deg ut av" den depresjonen. Sitter den så sterkt at du ikke klarer det, selv med hjelp, så er slike medisiner til for å være krykkepiller, ikke lykkepiller. Sammen med at du får den medisinen skal psykologen hjelpe deg med å holde faste på alt det positive i hverdagen, hjelpe deg med å se det lyse i livet. Så trapper en ned, sakte og forsiktig, mens han hjelper deg med tankene. En useriøs lege ville bare skrevet ut pillene og ment at nå var problemet løst. Det er ikke det. Problemet er bare feid under teppet (i beste fall - i verste fall så gjør de pillene en så deprimert at en tar selvmord, depresjon er en bivirkning av de medisinene ja). Anonym poster: d43fb1838d2f48c701bcde7b3ccdae11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Er du sikker på at de ikke mener du kanskje kan være bipolar? Siden du nevner hypomani? Anonym poster: 91cfa4d999515fad56697d006b63f570 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå