Gå til innhold

Tilbaketrekking av oppsigelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Saken gjelder kommunal bolig. En nær venninne av meg sa opp leiekontrakten til sin kommunale bolig. Hun skal ha sendt nøklene gjennom posten, men boligbygg har ikke motatt nøklene ennå. Av forskjellige årsaker må venninnen min få tilbake boligen. Hun tok kontakt med boligbygg, og fikk besjed om å tilbaketrekke oppsigelsen skriftlig. De sa at det ikke er sikkert at hun får tilbake leiligheten, det avhenger om den er lovt bort til noen andre.

Hva skjer om hun bare blir boende der selv om tilbaketrekking av oppsigelse ikke blir akseptert.

Kan hun bli kastet ut?

Hun har barn, spiller dette noen rolle?

Anonym poster: 57fbbb806b03cfea6703ec136f696205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de er SÅ firkantede.

Går nok bra!

Skrevet

Ja, hun kan bli tvunget til å flytte ut, dersom det er andre som har allerede har fått tilbud om boligen og som har akseptert den.

Det beste hun kan gjøre nå er å holde tett kontakt med kommunen og følge rådene fra dem.

Lykke til!

Anonym poster: c5399e980e0724ae397e7b760df6af6e

Skrevet

Hei,

Saken gjelder kommunal bolig. En nær venninne av meg sa opp leiekontrakten til sin kommunale bolig. Hun skal ha sendt nøklene gjennom posten, men boligbygg har ikke motatt nøklene ennå. Av forskjellige årsaker må venninnen min få tilbake boligen. Hun tok kontakt med boligbygg, og fikk besjed om å tilbaketrekke oppsigelsen skriftlig. De sa at det ikke er sikkert at hun får tilbake leiligheten, det avhenger om den er lovt bort til noen andre.

Hva skjer om hun bare blir boende der selv om tilbaketrekking av oppsigelse ikke blir akseptert.

Kan hun bli kastet ut?

Hun har barn, spiller dette noen rolle?

Det er litt vanskeleg å forstå situasjonen til venninna di.

Du skriv at ho har flytta ut (sendt nøklene i posten). Så spør du om ho kan bli tvunge til å flytte ut.

Har ho ikkje allereie flytta??

Skjønar ingenting, eg!

Anonym poster: c5399e980e0724ae397e7b760df6af6e

• 2 uker senere...
Skrevet

Da har det ordnet seg for henne. Takk for tilbakemelding!

Skrevet

Jeg tror ikke de er SÅ firkantede.

Går nok bra!

"Firkanta"? En oppsigelse pleier jo nettopp å være en oppsigelse - det betyr at personen skal flytte. For alt du vet kan kommunen allerede ha gitt en alenemamma med to jobber og fem barn, eller en multifunksjonshemmet. Er det firkanta å la dem beholde den kontrakten?

Anonym poster: 5d9b602b1950a50970b00db2b5accb6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...