Gå til innhold

Ta kopi av nøkkelen til de jeg er barnevakt for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er barnevakt for noen jeg kjenner ganske lite, men de har likevel gitt meg nøkkel til huset deres så jeg for eksempel kan gå ut med barna og leke.

Det jeg lurer på er om det er dårlig gjort av meg om jeg tar kopi av den nøkkelen i tilfelle jeg mister den? Sjansen for at jeg mister den er jo liten, men det kan jo skje. Dersom jeg mister den vil jeg også føle meg veldig dum som må fortelle det og be om ny nøkkel.

Hvis det hadde vært dere som hadde gitt bort nøkkelen, hadde dere følt det hadde vært frekt om den personen tok kopi av nøkkelen? Ville dere at personen skulle sagt ifra eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke ta kopi uten å hvert fall spørre først.. hadde du kopiert min nøkkel hadde du nok mista jobben din rimelig fort

• Liker 1
Skrevet

Mener du nøkkelen DIN eller husnøkkelen din som du har gitt til meg? :) Ikke noe frekt, forstod bare ikke hva du mente.

Skrevet

Jeg ville absolutt ha reagert om det hadde kommet meg for øre at du hadde kopiert en nøkkel jeg hadde lånt deg. Jeg vil ha kontroll på hvor nøklene til hjemmet mitt befinner seg og hvem som har dem, og jeg ville aldri ha gitt tillatelse til at du skulle kopiere den. Om du er så redd for å rote den bort, så får du heller si at du ikke vil ha nøkkelen hele tiden, men at den heller kan ligge tilgjengelig de gangene du er barnevakt.

Skrevet

Nei, herres.. Behandle heller denne nøkkelen som en gudegave og legg den på et gullfat. Hadde du tatt kopi uten samtykke hadde du fått sparken av meg tvert, og jeg hadde byttet lås.

Anonym poster: 18177e7d46fb59ec301e107db43e09ac

• Liker 2
Skrevet

Uff - ta ikke kopi av nøkkelen deres! Det hadde jeg tolket som uærlig hensikt - at du kunne låst deg inn og stjålet noe.

Skrevet

Hell no :nei:

Anonym poster: 6a09312d4664318a9d3cade0b2bdd48b

• Liker 4
Skrevet

Oi, så sinna dere var! Det er vel bedre at jeg spør enn at jeg bare gjør det. Uff, for et forum :kvalm:

Skrevet

Du kan selvfølgelig ikke kopierer nøkkelen, men for å minske muligheten for å tape den, setter du på en større ting som feks en bamse til nøkkelen. Da skal det noe til at den blir borte for deg.

• Liker 2
Skrevet

Ok, takk for et høflig svar :)

Skrevet

Man tar ikke kopier av andres nøkler, punktum. Dersom du skulle være så uheldig å miste nøkkelen, synes du ikke det er verre at du ved å kopiere nøkkelen A) juger familien rett opp i trynet (de stoler faktisk nok på deg til å gi deg en nøkkel til sitt hjem, hadde det vært i f.eks. mitt hus hadde du selvsagt fått låne en nøkkel mens du satt barnevakt, men du hadde ikke fått en egen nøkkel med deg hjem), og B) øker risikoen for at de skal oppleve innbrudd (du mister nøkkelen - hvem som helst kan plukke den opp + familien vet ikke og bytter dermed ikke lås).

Ikke bare hadde jeg synes det var frekt, jeg hadde blitt rasende (og jeg er sjeldent sint).. :glare:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...