AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 hei alle sammen! Jeg skal ikke ta en videreutdanning nå, men lurer på om det er noe karakterkra når man vil/skal ta videreutdanning? Her tenker jeg på etter at man har fullført en bachelor og skal ta en videreutdanning som er relatert til det man har tatt en bachelor i. Jeg er forvirra, jeg trodde det ikke var noe karakterkrav, men jeg vet de krever 1 eller 2 års erfaring + at du må ha minst en 50 % stilling ved siden av når du studerer og det skal være relevant... Men når man tar master så vet jeg at det er et karakterkrav på minst C i gjennomsnitt.. Vet noen her inne hvordan det er? Anonym poster: 0f8af7a544da381e9181de82a5076f05
Betty2 Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Det er ikke direkte karakter krav, men hvis det er mangen søkerer på samme faget, så vil de bli tatt inn etter karakternivået sitt.
Gjest Morteno Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Det er ikke direkte karakter krav, men hvis det er mangen søkerer på samme faget, så vil de bli tatt inn etter karakternivået sitt. Blir vel regnet ut et snitt først, og de som er over snittet har jo da større sjanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå