Gå til innhold

hvilket nett/bredbånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte å i ny leilighet må jeg skaffe internett selv. Det jeg bruker nettet til er: lese epost, facebook og div liknende sider, jobb oppgaver, nedlastninger av div fra nettet hver dag. Ved i grunnen ikke hva de derre gb, mb osv har å si for mitt bruk. På min mobil kan jeg bruke 26 forskjellige nett sider t dagen i måneden for 400mb, men det er mobil. Skjønner virkelig ingen ting av slikt. Så om noen kan være så snill og fortelle meg hva som passer for mitt bruk.

"Nedlastingshastighet opp til 9,3 Mbit/s opplastingshastighet opp til 3,1 Mbit/s

Abonnementet inkluderer 6 GB nedlastingskapasitet. Hastigheten blir redusert til maks. 200 kbps etter 6GB. I tillegg vil du også få mulighet til å kjøpe Alltid abonnementsutvidelse 3GB samt ekstra datakvoter hvis du har behov for ekstra nedlastingskapasitet" Feks hva vil dette si til mitt bruk? det er informasjon fra en leverandør.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du youtube? Henger du på chat med video? Laster du opp og ned bilder? Har du maskin somskal oppdateres via internett?

Skrevet

nei bare noe musikk og filmer innimellom, bruker vel youtube en del. Er ikke på noe chat, med mindre det da telles som facebook og div forum som babyverden o.l. Ved ikke om pcn oppdateres via nettet, har skole pc og windows har sluttet å virke så har en ikke ekte utgave eller hva det står så må kjøpe tilleggs. Er med andre ord helt lost når det kommer til slikt. Bruker jo den også til å betale regninger med. Spiller ikke spill på pcn heller... kanskje bare best å ringe inn til noen typer selskap i morgen å høre. Er veldig fornøyd med telenor, her jeg leier nå har de nextgentell eller hvordan det skrives og det lever sitt eget liv.t

Skrevet

Da kan du ikke ha mobilt bredbånd ihvertfall. Så lenge du ser på youtube, streamer eller laster ned filmer/serier/musikk trenger du vanlig bredbånd som ikke har noen begrensninger på hvor mange GB man kan laste ned. Hvis det bare er du som skal bruke nettet kan du sikkert klare deg med den laveste hastigheten, men det vil jo selvfølgelig oppfattes som sakte når du er på youtube eller laster ned ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...