Gå til innhold

Er 178 cm for høyt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som rager 178 cm over bakken, og jeg opplever det som en stor ulempe.

Spesielt i forhold til sko, jeg er vanvittig glad i sko og har alltid vært svak for sko med hæler (høyhælte sko er kanskje mer riktig benevnelse?).

Ulempen er at jeg blir over 180 når jeg bruker sko med hæler, og det får meg til å føle meg lite feminin, spesielt i forhold til mine små venninner - de er søte og nette.

Det har vært noen kommentarer om det også, både fra venninner og fra gutter.

Jeg bruker av og til å bøye nakken min for å ikke virke som "stor" ( i høyden, ikke i bredden. Er slank). Det har jeg sett flere gjøre også, virker som det å være høy ikke blir sett på som "korrekt", i allefall for jenter (og tilsvarende motsatt vei for gutter mht. det å være lav).

Jeg savner tiden da jeg var lav (riktig høyde), da følte jeg meg som alt det jeg IKKE føler meg i dag...

Jeg lurer på om dere KG-brukere tenker at 178 er for høyt? Og hva hvis en i den høyden bruker høyhælte sko? Og fra gutter/ menn, hva tenker dere om hvis dere ser ei kvinne som er høyere enn dere? Kunne dere vært sammen med ei som er høyere enn dere? Komfortabelt eller ikke?

Jeg vil veldig gjerne ha brutale og ærlige tilbakemeldinger, jeg vil ikke ha ord pakket inn i bomull. Det ville jeg satt veldig stor pris på.

Mvh,

Høydeskrekk

Anonym poster: 15ab9d0e71d892eeef7996e6fe912d8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at høye, slanke kvinner er fint jeg! Selv er jeg 170, og jeg skulle ønske jeg var 5 cm høyere eller noe

• Liker 1
Gjest Loverdose
Skrevet (endret)

Syns høye kvinner er vakkert.. Skulle gjort det meste for å være 180. Min mor er 189, men har arvet høyden til pappa, så er stucked på 173.. :gjeiper: Og du bør ikke være redd for å bruke høye hæler selv om du er høy fra før av. :) Selv bruker jeg ofte høye hæler og bril da 180 cm+ høy og får aldri høre at jeg burde kutte ut høye hæler. Gjør nok ingenting om du plutselig blir 190 cm høy liksom..

Endret av Loverdose
Skrevet

Nei, det er perfekt!

Anonym poster: d82a6e37f65176ea18044df9980dedce

• Liker 1
Skrevet

Bahh! Tell me about it. Jeg er 180 selv og føler meg som en skyskraper når jeg har på meg høyhælte sko. Det er ikke noe moro men sånn er det. Forøvrig tror jeg det er mest inni hodet mitt problemet er. Jeg ser ofte andre jenter på min høyde eller mer. Det største problemet mitt er at mannen min er 5cm laver enn meg som det er, så jeg blir fort svært mye høyere enn han med platå eller høye hæler.

Skrevet

178 er perfekt! Selv er jeg 184 og holder meg til Converse og ballerinasko... :sukk:

Gjest Høymann
Skrevet

JEG VIL HA EN HØY JENTE!!!!! Hvor er dere!!!?!?!!!!

• Liker 3
Skrevet

JEG VIL HA EN HØY JENTE!!!!! Hvor er dere!!!?!?!!!!

Vi er her for å sutre litt :fnise:

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemre med høye jenter. Er selv 174 små centimeter over bakken. MEn jøss så mye spydigheter en har mått tåle fra jenter fordi en ikke er høy nok.

Eneste problemet jeg ville hatt med en dame som var høyere en meg er hennes skam over å ha en så lav mann som meg.

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg er 177 og trives med det. Føler meg litt eiffeltårn i høye hæler, men driter i det da jeg føler meg slankere og penere med litt hæl på skoene. Det hjelper kanskje at jeg har venner fra 170 og opp til min høyde, så jeg slipper å føle meg som en kjempe sammen med dem. Føler meg heller ikke ekstremt stor i forhold til andre damer. Synes de fleste norske damer er høye.

Skrevet

er 172, og skulle gjerne vært 178!

Gjest Høymann
Skrevet

Jeg lurer på om dere KG-brukere tenker at 178 er for høyt? Og hva hvis en i den høyden bruker høyhælte sko? Og fra gutter/ menn, hva tenker dere om hvis dere ser ei kvinne som er høyere enn dere? Kunne dere vært sammen med ei som er høyere enn dere? Komfortabelt eller ikke?

Jeg vil veldig gjerne ha brutale og ærlige tilbakemeldinger, jeg vil ikke ha ord pakket inn i bomull. Det ville jeg satt veldig stor pris på.

Mvh,

Høydeskrekk

Om jeg møter en jente som er høyere enn meg MÅ jeg absolutt se 2 eller 3 ganger for å bekrefte det jeg ser. Dette er fordi jeg er 2m høy og har aldri sett noen jenter som er høyere enn meg.

Så dere jenter som tror 178 er høyt så er det ikke det. hvertfall ikke for meg. Da er du fortsatt en liten jente vedsiden av meg :biggrin:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg er også 178, og jeg bruker høye hæler når anledningen byr seg. Riktignok tok det en del år før jeg tok sjangsen, og jeg begynte med veldig lave hæler, men nå bryr jeg meg ikke om jeg nærmer meg 190 med de fineste skoene mine, jeg ser awesome ut likevel ;)

Før så tenkte jeg akkurat som deg, og ønsket at jeg var liten og nett slik som de aller fleste andre jenter. Men 178 er igrunn ikke så veldig høyt har jeg funnet ut, og det er like sexy å være høy som å være lav. Rett deg opp i ryggen og kjøp deg noen lave hæler til å begynne med, jeg er sikker på du kommer til å se fantastisk ut! :)

Endret av Raindrops
  • Liker 3
Skrevet

Som regel har jeg inntrykk av at kvinner har mer problem med menn som er lavere enn seg selv enn menn har problemer med høye kvinner. Syntes hvertfall selv høye kvinner kan være flott.

Skrevet

Eneste problemet jeg ville hatt med en dame som var høyere en meg er hennes skam over å ha en så lav mann som meg.

I mitt tilfelle er det motsatt - jeg har ikke noe i mot lavere menn, men er redd for at de synes det er lite mandig å ha en dame som er høyere enn dem selv. Har både lest og hørt endel kommentarer fra menn om at de foretrekker at dama er lavere enn dem selv og jeg tror de fleste menn tenker slik også.

• Liker 1
Skrevet

Synes de fleste norske damer er høye.

Har motsatt inntrykk :(

Skrevet

Så dere jenter som tror 178 er høyt så er det ikke det. hvertfall ikke for meg. Da er du fortsatt en liten jente vedsiden av meg :biggrin:

Da er du drømmemannen! Selv om jeg aldri har sett deg, håper at jeg finner en høy mann som gjør at jeg "forsvinner" - det hadde vært noe :)

Gjest Morteno
Skrevet

Høyden har ikke noe å si for min del.

Du ser nok flott ut uansett om du er 2 meter høy eller 1 meter.

Skrevet

Jeg er også 178, og jeg bruker høye hæler når anledningen byr seg. Riktignok tok det en del år før jeg tok sjangsen, og jeg begynte med veldig lave hæler, men nå bryr jeg meg ikke om jeg nærmer meg 190 med de fineste skoene mine, jeg ser awesome ut likevel ;)

Før så tenkte jeg akkurat som deg, og ønsket at jeg var liten og nett slik som de aller fleste andre jenter. Men 178 er igrunn ikke så veldig høyt har jeg funnet ut, og det er like sexy å være høy som å være lav. Rett deg opp i ryggen og kjøp deg noen lave hæler til å begynne meg, jeg er sikker på du kommer til å se fantastisk ut! :)

Takk, men jeg har ikke kommet dit at jeg føler at jeg klarer å akseptere det faktum at jeg er høy, og spesielt når jeg er med venninnene mine.

Jeg liker å føle meg feminin, og kler meg feminint, men det at jeg har lave venninner, og blir nesten, som deg, 190 om jeg skulle bruke et par av skoene mine med skikkelige hæler...høyden min plager meg, og stjeler tid og energi fra meg.

Jeg liker at du i allefall har klart å komme dit at du er venn med høyden din og er trygg med å være høy :)

Men, som sagt, jeg er ikke der...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...