Gå til innhold

Katt med øyebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før helgen begynte vår kjære Pus3 (hun har navn altså)å knipe med det ene øyet, et sikkert tegn på at øyebetennelse er på vei. Siden romjulen har hun hatt øyebetennelse 5 ganger, og her kommer problemet. Den ellers så tilitrsfulle pusen vår begynner å bli redd for dyrlegen, og for hver gang blir det litt verre.

Finnes det noen gode alternativer som ikke er reseptbelagt? Evt i Sverige? For å få medisiner uten dyrlegebesøk er ikke mulig sånn jeg forsto det, og jeg skjønner det godt. Men problemet dukker opp ca 2.hver mnd, og det er det samme hver eneste gang, og da synes jeg det er vondt å utsette henne for det stresset dyrlegen er. Hva det koster er hel uviktig i denne sammenheng, det er stresset som bekymrer oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har hatt det tidligere, kan ikke dyrlegen skrive ut resept uten å se på pus? Eller har han sagt nei allerede? Min har hatt øyebetennelse et par ganger, og siden symptomene er like hver gang, så har dyrlegen skrevet ut resept uten at pus har måttet være der hver gang.

Skrevet

Hvilken klinikk bruker du? Vi har vært samme sted alle gangene, og det var hun jeg snakket med i telefonen som avviste forslaget om resept.

Skrevet

Dytter

Skrevet

Bytt vetrinær. Du kan også forsøke med vanlige saltvannsdråper noen dager og se om det bedrer seg, noen ganger kommer det seg bare man holder det reint.

Skrevet

dyrlegen jeg brukte da jeg hadde katt, sa at øyebetennelser som får være "for å gå over av seg selv" ofte kan utvikle seg til lungebetennelse,

den katten jeg hadde hadde for vane å bli borte en mnd i året og da selvfølgelig på kaldeste vinteren,den kom hjem da den ble syk, en telefon til dyrlegen og han hørte på pust og lyttet på hjerte og lunger over telefon , og sendte medisiner så de hadde vi neste dag

eneste var at jeg måtte minne dyrlegen på at katten ikke ville ha medisin i sprøyte i munnen men i måleskje som den kunne slikke i seg , da tok den medisinen uten problem

Anonym poster: 9fe3832b0cc93143a17deb9ae31a1668

Skrevet

Vi har allerede byttet dyrlege etter vi følte at de var litt operasjonsivrige på den forrige klinikken. Klinikken vi bruker nå er vi veldig fornøyd med, de behandler pusene bra og hører på oss. Det er bare dette med å dra henne dit hver 6-8 uke for det samme som er kjipt, fordi hun blir mer og mer redd.

AB: Vi vil ha behandling, vi venter ikke til det går over av seg selv. Det er jo ikke noe snilt, pus har jo ubehag.

Noen som vet om slike medisiner er reseptfrie i Sverige?

Skrevet

Bytt vetrinær. Du kan også forsøke med vanlige saltvannsdråper noen dager og se om det bedrer seg, noen ganger kommer det seg bare man holder det reint.

Vi prøvde saltvannsdråper over helgen, men det hjalp ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...