Gå til innhold

Skittentøyskurv til smalt skap? (Evt. sy selv??)

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe et nytt baderomsskap og det hadde vært deilig å få skittentøyskurven inn der for å gi mer gulvpass. Problemet er at skapet vi vil ha bare er 19cm dypt. Skulle gjerne hatt en trådkurv inn der som var ca. 27cm bred, 18cm, dyp og 50cm høy.. men har ikke sett noe sånt i den størrelsen noe sted. Tenkte derfor på at jeg kanskje kunne sy en skittentøyspose som kunne henges inn i skapet.. høres det ut som en brukbar løsning, eller blir det bare tull tro? :roll:

Hva slags stoff bør evt. brukes da? Bare hvitt bomullstoff kanskje som kan hives i vaskemaskinen innimellom? Eller bør det være noe som kanskje "puster" mer? Hmm.. ikke lett... og jeg *kan* jo egentig ikke sy... Håper noen kan komme med noen forslag. Og si gjerne fra om dere vet om trådkurver i ca. den størrelsen jeg ønsker, eller noe annet som hadde egnet seg å bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ikke for å være vanskelig, men det er jammen ikke store plassen du har til rådighet... Det blir jo nesten fullt etter to sokker. :wink:

Jo mer rammeverk du putter inn i skapet, jo mindre plass blir det til skittentøyet. Tror nesten jeg ville festet en stoffbit (med trykk-knapper?) rett på innsiden av skapdøren. Stoffet skal ikke går helt opp, for da slipper du bare skittentøyet ned bak. Så fjerner du stoffet når du skal vaske klær. Skjønner? Tror nok et lerretsstoff er helt greit. Har jo sett mange skittentøyskurver laget av det. Skal tenke litt mer på festeanordningen...

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke så dum idé det der nei.. kanskje det hadde gått an å bruke borrelås på sidene og så bare brette stoffet ned for å tømme skapet... Kan jo f.eks også "fore" skapet med sånt aluminiumsaktig materiale for at det ikke skal bli rått på selve skapet..? :)

Eller så kunne vi jo også bare satt en tynn plate i åpningen med henglser på som kan vippes ut som en dør når man skal tømme.. Da slipper jeg å sy noe som helst.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Borrelås er kjekt!! Den kan du jo stort sett stifte fast i skapveggen.

Tror nok ikke det er nødvendig å fore skapet. Du putter vel ikke inn ting som er klissvått. Siden det ikke er store plassen blir det vel ikke liggende så lenge heller?!? Slike folierte skap (som jeg regner med at du har) tåler jo en god del også. Kler du skapet kan det heller være fare for at fuktigheten blir liggende i mellom og ikke får tørke ut.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...