Gå til innhold

Gode pannekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en god oppskrift på dette?

Var noen barn hjemme som hadde veldig lyst på dette til middag idag.

Forslag til evt fyll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir pannekaker i vårt hjem i dag også... :wink:

Fyllet vårt er bare syltetøy eller sykker, men jeg blander i litt havregryn i røra - og det blir veldig godt!! :Nikke:

(...innbilder meg at de blir litt sunnere også, når litt av det hvite melet blir byttet ut... :wink: )

Litt kardemomme i røra er også godt innimellom! :)

Skrevet

Det viktigste for å få gode pannekaker er nok egg i røra. Gjere ett ekstra i forhold til oppskrifta du ellers bruker.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Bland salt, melk og mel og la dette svelle i minst en time. Tilsett eggene rett før du steker pannekakene. Husk sterk varme, da blir de best og ikke tørre.

Skrevet

Jeg bruker ingen eksakte mål, men blander sammen mel, ørlite salt, noen spiseskjeer sukker, 2-3 egg og litt smeltet smør. Så sper jeg med melk til passe konsistens og lar svelle 15 minutter før jeg steker tynne pannekaker. Jeg foretrekker enten sirup eller sukker/sitron oppå, da vi var små likte vi godt nugatti på. Ellers er jo blåbær(-syltetøy) en klassiker.

Skrevet

Tusen takk for svar og tips!

Da blir det pannekaker idag!

Skrevet

Jeg har en oppskrift som er lett å huske.

3 dl mel, 4 egg, 5 dl melk og litt salt.

Vil du ha tykke pannekaker har du i litt mer mel. Du kan og mose en halv boks maiskorn (uten laken) og ha i røren. Blir kjempegode og smaker ikke mais!

Skrevet

Når vi har pannekaker spises de med sukker og stekt flesk. Og selvsagt serveres det med ertesuppe til.

Skrevet

Kanksje ikke så populært blant de små, men pannekaker som mer middags-aktige, og ikke så dessert-aktige er veldig godt.

Du kan feks steke kjøttdeig og sopp og helle litt fløte over.

Eller stekte reker i lake med ris og karri.

Ulike ratatoille-liknende sauser blir også knallgodt - bland og kok og fres hvitløk, squash, paprika, løk, tomat, etc.

Skal du gjøre det ekstra fint, kan du rulle pannekakene rundt fyllet, legge dem pent på rekke i ildfast form og gratinere.

Skrevet

Jeg pleier å slompe , pisker 4egg litt sukker så tar jeg mel kaddemomme salt litt vaniljesukker å melk å litt van, jeg liker de litt søte . Vi har blåbær eller sukker på de .

Skrevet

Husker vi den da.. Prøver meg jeg:

Nok til ca. 3 voksne.

6 egg

7 1/2 dl melk

1 ts salt

4 1/2 dl mel (pleier å bruke 3 dl hvetemel og 1 1/2 dl sammalt hvete)

Kluet er å lage den kvelden før, eller iverfall godt tid før steking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...