Gå til innhold

--HEMOROIDER -- Hva er best behandling mot jævelskapen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en hemoroide i noen.mndr, håpte i det lengste at den skulle forsvinne av seg selv...men den har begynt å plage meg så jeg vil ha den vekk fort som fy!

Hva er det BESTE middelet mot hemoroider???

Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Salve og kontakt legen;) Sheriproct eller alcos anal;)

Gjest annemor30
Skrevet

De skjærer bort hvis det er ille nok;)

Skrevet

Hvordan vet man forskjellen på hemoroider og marisker??

Anonym poster: 65b8c7cacc125c2952b593ec14b2090a

Skrevet

hva er marisker?

I første omgang er det krem som gjelder, man kan ikke gå til en allmennlege og få skåret bort en hemoroide!

Skrevet

Jeg brukte xyloproct (salve fra apoteket) og hadde god effekt. Den fikk hemoroiden til å trekke seg tilbake samtidig som den virket bedøvende og tok vekk ubehaget/smertene i området. Om det ikke virker bør man oppsøke lege. Såvidt jeg vet er det vanligst at legen surrer en slags strikk rundt hemoroiden sånn at den mister blodtilførselen og til slutt "dør" og faller av. I ekstreme tilfeller fjernes hemoroider kirurgisk (kjenner ei som måtte det, men hun var ekstremt plaget over lang tid og ingenting annet nyttet).

Visste dere forresten at alle har hemoroider hele tida? Hemoroide er nemlig bare et navn på blodårer vi alle har i endetarmen, mens vi i daglig tale bruker hemoroide når disse blodårene blir utvidet og synlig/følbar på utsiden.

For meg ble det heldigvis ikke nødvendig med legehjelp. Etter en ukes tid på xyloproct var hemoroiden helt borte. Jeg merket smertelindring fra første behandling. En enorm lettelse!

http://www.lommelegen.no/artikkel/hemoroider

Anonym poster: 5b9c78ad21bc98601e6491ecb8593a78

Skrevet

Kan disse salvene brukes også når hemoroiden ikke lenger er vond? Jeg har nemlig et par og begge har vært fryktelig vonde første gang de kom, men etter en stund gikk smertene bort og de trakk seg litt lenger inn og nå bare er de der rett innenfor endetarmsåpningen. Er ikke egentlig til plage, men de er jo det og hadde jo foretrukket at de ikke var det. Noen som vet? :)

Anonym poster: f8d7fa188c53296091a19c44a3cf11fe

Skrevet

Hvordan vite om det er en eller flere hemoroider?

Skrevet

Hvordan vite om det er en eller flere hemoroider?

Spør du meg som er AB over? Fordi det er to klumper liksom, på hver sin side rett innenfor endetarmsåpningen.

Anonym poster: f8d7fa188c53296091a19c44a3cf11fe

Skrevet

Eneste måte p bli kvitt de -helt- er ved operasjon. Hvor de skjærer de vekk. Men det morsomme med operasjonen er at de ikke syr igjen, så du har ett åpent sår inni stumpen, så må det gro av seg selv.

Lettere ubehagelig altså, så det er ikke en operasjon de deler ut med mindre du har veldig vondt og det er veldig plagsomt.

Men joda, du kan bruke kremer og stikkpiller. Men husk at de kan bare brukes en begrenset periode av gangen da noen av preparatene gjør huden inni stumpen veldig skjør etter langtids bruk. Så husk å lese bruksanvisning =D

• 1 år senere...
Skrevet

Eneste måte p bli kvitt de -helt- er ved operasjon. Hvor de skjærer de vekk. Men det morsomme med operasjonen er at de ikke syr igjen, så du har ett åpent sår inni stumpen, så må det gro av seg selv.

Lettere ubehagelig altså, så det er ikke en operasjon de deler ut med mindre du har veldig vondt og det er veldig plagsomt.

Men joda, du kan bruke kremer og stikkpiller. Men husk at de kan bare brukes en begrenset periode av gangen da noen av preparatene gjør huden inni stumpen veldig skjør etter langtids bruk. Så husk å lese bruksanvisning =D

Det er sikkert også en måte å gjøre det på - en annen måte er at de setter "strikk" rundt den så den kveles.. på en måte. Det er det vondeste i hele verden de første timene etterpå (det strammer i tarmen, på en måte), men det funker fjell og er et kort og enkelt inngrep som er gjort på få minutter på legekontoret.

Ellers finnes det mange effektive salver. Gå til legen, TS ;)

For å unngå problemet i framtiden er det forresten lurt med fiber og fysisk aktivitet :fise:

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...