Gå til innhold

Provencalsk stil/franske møbler

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny skjenk og et stuebord. Jeg ønsker meg noe i massivt treverk, altså tjukke og solide plater. Og så vil jeg at det skal være mørkt. Ikke beiset furu, men heller beiset eik, nøttetre eller lignende. Jeg tror dette kalles provencalsk stil. Det skal helst være enkelt, og ikke "snirklerier". Kjenner du til butikker hvor det selges slike middelhavsinspirerte møbler? Det er ikke italiensk stil jeg er ute etter, det heller som sagt mer mot Frankrike og tildels Spania.

Jeg er virkelig i beit her altså. Det meste som føres i butikkene nå om dagen er litt sånn "Scandinavian design" - og det er jo ikke det jeg vil ha. :sur: Så hjelp meg om dere kan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det første jeg tenker på er Galtung Interiør, men de har mest småmøbler (kommoder osv.). Men det kan jo hende at de kan bestille fra leverandøren dersom de fører det du skal ha.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verket Interiør har spisebord som er i den stilen du beskriver.

Tror også møbelbutikken som ligger i Møllergt. har slike. (Husker ikke hva den heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Zobel28

Toscana møbler på frogner har en del nøttetre og eik.

Så lurer jeg litt på om HC på frogner også har litt franskinspirerte provence møbler som er i hvitbehandlet tre. Lyst og feminint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobalpa selger franske kjøkken, men det er du kanskje ikke ute etter. Men her er linken likevel. Tror kanskje de har noen møbler også, men de står ikke på websiden: www.mobalpa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Tanta og onkelen min har møblert stua si i den stilen, mørk eik. Tunge, kraftige møbler uten for mye dilldall. Veldig pent! De har kjøpt møblene på vanlig møbelforretning, men det var DYRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...