AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Jeg passer av og til en hund som har en tendens til å knurre på andre hunder og mennesker når vi går tur. Det er ikke alltid han gjør det, men det skjer som oftest når vi møter andre hunder. Han kan også begynne å knurre om han hører en hund som bjeffer når vi er inne. Her om dagen fikk jeg besøk av to kamerater. Og han ville bare ikke slutte å knurre. Knurret og knurret. Jeg skal ærlig innrømme at jeg blir litt redd og urolig når han holder på sånn. Syns det er ubehagelig. Eier opplever sjeldent dette (hunden er vant til mye besøk og han er vant til andre dyr/hunder), og om det skjer så "knøvler" han hunden. Jeg verken vil, tør eller kan "knøvle" den.. Noen tips? Anonym poster: dce72c94decb702f63bcadf3753776b9
Theya Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Du bør absolutt ikke få hunden til å slutte å knurre. Det er hans måte å.advare på. Vil du heller ha en hund som dropper advarselen og går rett på handling? Glefsing eller bitt? Fjern heller hunden fra situasjonen den ikke liker, eller avled.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Men er det greit/normalt at den knurrer så mye da? Han viftet med halen i tillegg når vi hadde besøk. Så det er greit at han knurrer? Anonym poster: dce72c94decb702f63bcadf3753776b9
Gjest Uanonymbruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 (endret) knurrer den eller murrer den, ene er advarsel andre er "prating". Min er en murrer, kjenner man ikke til hundespråk så tror man nok at hun er en knurrete sinnahund, men det er hun ikke. Hun bare brumler. Lagt til: fjerner du knurringen på en hund så har du laget deg et problem. Knurring er advarselen som kommer før er mulig angrep. Fjerner du knurret, så tyr hunden direkte til angrep uten forvarsel. Endret 13. august 2012 av Uanonymbruker 1
Theya Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Men er det greit/normalt at den knurrer så mye da? Han viftet med halen i tillegg når vi hadde besøk. Så det er greit at han knurrer? Anonym poster: dce72c94decb702f63bcadf3753776b9 Selvfølgelig er det greit at han knurrer når han ikke liker en situasjon. Du har lov å si ifra når det er noe du ikke liker også. Det at en hund vifter med halen, betyr ikke alltid glede, det er oppspilthet. Uten at jeg har sett hunden, høres den usikker ut. Når du er i en situasjon der hunden normalt sett kommer til å knurre, avled før det skjer. La han få tygge på noe ect. Hvis du allerde er i situasjonen, fjern hunden. Knurring må på ingen måte forvirres med murring, som Uanonymbruker sier. Jeg har samojeder, og de brummer og murrer noe voldsomt når de er glade, får kos eller blir oppspilt. De som ikke kjenner rasen, tror sikkert de skal bli spist snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå