Gå til innhold

EnterCard

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med EnterCard? Er det et seriøst firma?

Min samboer har fått en uteblivelsesdom i Forliksrådet (han fikk IKKE innkalling til møtet), der saken gjalt en gjeld til EnterCard på 10 000,-, som med renter etc var blitt til over 16 000,- :o :o Han har jo aldri hatt et slikt kort!!

Hvis de mener han skylder dem penger, må de jo ha sendt ut giroer og purringer. Hvor er de havnet hen da? (Han skal selvsagt ringe og forhøre seg om saken.)

Hvis EnterCard er seriøse, er det vel en :evil: som har fått kort i min samboers navn. Dette må vel kunne sjekkes? Er det svindel, kan vel ikke min samboer være pliktig til å betale disse pengene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EnterCard er såvidt jeg vet et seriøst firma. De leverer kortløsninger til bl.a. Sparebank 1 og Coop, og har sitt eget kredittkort creditcard.no.

Kan han ha kort hos en av samarbeidspartnerne til EnterCard?

Ellers så kan det jo være et tilfelle av feilaktig identitet, eller misbruk av personopplysninger.

Er nok lurt å ta kontakt så raskt som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar.

Det eneste kortet han har er Euro Shell, og det er det jo ikke noe tull med. Vel, vi får bare vente og se hva som skjer når han ringer og sjekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et VISAkort av EnterCard (via Coop) og synes de er særdeles uproffe. I alle fall kundeservice.

De tar fakturagebyr (til og med på e-faktura!!!) uten å kunne motta kontanter og det er hva jeg vet ulovlig. Men kundeservice nekter å forklare hvorfor de er unntatt denne regelen (som andre firmaer må forholde seg til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnterCard er et seriøst firma, ja. De leverer som nevnt kredittkort til SpareBank 1, noe som aldri hadde vært aktuelt om de bare var et "tullefirma". Jeg har selv MasterCard fra EnterCard (gjennom SpareBank 1) og har bare positive erfaringer med dem. Har bare vært i kontakt med kundesenteret én gang, men opplevde den kontakten som uproblematisk.

De tar fakturagebyr (til og med på e-faktura!!!) uten å kunne motta kontanter og det er hva jeg vet ulovlig.

Hvorfor setter du mange utropstegn bak det faktum at de tar fakturagebyr på eFaktura?? Det er vel ikke uvanlig? Til og med Lånekassa gjør jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor setter du mange utropstegn bak det faktum at de tar fakturagebyr på eFaktura?? Det er vel ikke uvanlig? Til og med Lånekassa gjør jo det.

Fordi ingen av mine andre e-fakturaer blir belastet med fakturagebyr. Det er billigere å produsere e-faktura i forhold til papirfaktura og dette bør gjenspeiles til de kundene som gis e-faktura.

Lånekassen = staten = grådige = manglende logikk = teller ikke

Men cluet er at jeg kan ikke fatte at de har lov til å ta fakturagebyr i det hele tatt. Alle firmaer som skal ta fakturagebyr er pliktige til å ta i mot kontanter på sin(e) kontor(er). EnterCard har ikke kunnet svare annet enn "du gidder ikke å reise så langt" når jeg har spurt om hvordan de stiller seg til dette. Ja, det var hele svaret og jeg ble mildt sagt sjokket over svaret. Jeg kan også vise til flere horrible svar fra kundeservice for ikke å snakke om horribel lang behandling (den gangen jeg glemte KID, men leverte gyldig kvittering). Jeg liker ikke å ha kontakt med inkassobyråer når saken aldri skulle vært der!

Men dette er "bare" kundeservicen altså. Hvordan resten av firmaet fungerer vet jeg ikke. Jeg bruker kortet veldig, veldig lite.

Den dagen jeg gidder, skal jeg ta kontakt med Forbrukerrådet og forhøre meg om hvorfor dette selskapet ikke er pliktig til å motta kontanter. Nå gidder jeg ikke.

Jo, en ting til: kortet kan jo ikke brukes i minibanker lenger. Jeg har sikkert ikke lest all informasjon som er blitt tilsendt meg, men sjokket var dog stort da jeg for en gangs skyld trengte kontanter og ikke fikk det i minibanken (og i minibanken sto det "dessverre, kan ikke foreta utbetaling da du forsøker noe ulovlig" eller liknende). Dét er en stor svakhet for et såpass dyrt kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med kontanter skjønner jeg ikke helt. Hva er det du ønsker å gjøre som du ikke får gjort? Betale fakturaen over disk? Men ikke i bank, snarere direkte hos firmaet? Er vel ingen som gjør det med NOEN fakturaer?

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kontanter skjønner jeg ikke helt. Hva er det du ønsker å gjøre som du ikke får gjort? Betale fakturaen over disk? Men ikke i bank' date=' snarere direkte hos firmaet? Er vel ingen som gjør det med NOEN fakturaer?[/quote']

Du har fatta pointet exactly! Det har ikke noe med hva jeg vil, men hva loven sier.

Alle firmaer som har fakturagebyr er pliktige til å motta kontanter "over disk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinglinh

Hvilken lov er det som sier at man ikke kan ta faktura gebyr på e-faktura?? Cresco gjør jo akkurat det samme bare at de kaller det måndesgebyr istede for fakturagebyr. Hos cresco er jo dette 45 kr i motsettning til Entercards 10 kr.

EnterCard er jo ett kredittkort selskap og ikke noe bank. Derfor har de vell ikke samme mulighet til å ta imot kontanter. Men hvem er det som går direkte til firmaet og betaler fakturaen sin da?? og hvilken lov er dette ref. til hadde vært litt greit å vite.

Slik jeg har forstått så ligger kundeservicen til EnterCard i Trondheim, hvis du ikke bor i Trondheim så er det jo litt langt å reise bare for å betale fakturaen??

Kortet mitt fungerer fint i minibank, men en venninde av meg har hatt flere purringer det siste året og fikk kortet sperret på kontantuttak, men det fungerer jo fint i alle butikker siden det er et visa m/ bank axept på.

Når det gjelder prisen på kredittkort syns jeg vell at alle er dyre, de fleste har årsgebyr i tillegg til fakturagebyr så jeg er fornøyd med mitt coop betalingskort.

Når deg gjelder Berta sitt problem så kan det jo være at noen har brukt identiten hans, altså fått personnr og div andre opplysninger. Har vært borti flere som har fått det, men hvis ikke signaturen stemmer med hans så blir han vell ikke straffet for dette. Det er vell en av risikofaktorene slike firma tar.

Jeg har værtfall ikke noe problem med mitt kort fra EnterCard og er kjempe fornøyd med servicen jeg har blitt møtt med på telefon de gangene jeg har vært i kontakt med de. Vil vell anbefale samboeren din å ta kontakt med de. :klø: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinglinh

Hvilken lov er det som sier at man ikke kan ta faktura gebyr på e-faktura?? Cresco gjør jo akkurat det samme bare at de kaller det måndesgebyr istede for fakturagebyr. Hos cresco er jo dette 45 kr i motsettning til Entercards 10 kr.

EnterCard er jo ett kredittkort selskap og ikke noe bank. Derfor har de vell ikke samme mulighet til å ta imot kontanter. Men hvem er det som går direkte til firmaet og betaler fakturaen sin da?? og hvilken lov er dette ref. til hadde vært litt greit å vite.

Slik jeg har forstått så ligger kundeservicen til EnterCard i Trondheim, hvis du ikke bor i Trondheim så er det jo litt langt å reise bare for å betale fakturaen??

Kortet mitt fungerer fint i minibank, men en venninde av meg har hatt flere purringer det siste året og fikk kortet sperret på kontantuttak, men det fungerer jo fint i alle butikker siden det er et visa m/ bank axept på.

Når det gjelder prisen på kredittkort syns jeg vell at alle er dyre, de fleste har årsgebyr i tillegg til fakturagebyr så jeg er fornøyd med mitt coop betalingskort.

Når deg gjelder Berta sitt problem så kan det jo være at noen har brukt identiten hans, altså fått personnr og div andre opplysninger. Har vært borti flere som har fått det, men hvis ikke signaturen stemmer med hans så blir han vell ikke straffet for dette. Det er vell en av risikofaktorene slike firma tar.

Jeg har værtfall ikke noe problem med mitt kort fra EnterCard og er kjempe fornøyd med servicen jeg har blitt møtt med på telefon de gangene jeg har vært i kontakt med de. Vil vell anbefale samboeren din å ta kontakt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lov er det som sier at man ikke kan ta faktura gebyr på e-faktura??

Det har ingenting med e-faktura å gjøre. Det har med fakturagebyret å gjøre. Jeg vil tro det er inkassoloven som sier at man må ta i mot kontanter om man skal ha fakturagebyr. Men jeg vet ikke. Jeg har dessverre ikke kommet så langt at jeg har lest hele inkassoloven enda... Jeg bare vet at Forbrukerrådet og jurister påpekte dette da vi innførte fakturagebyr på jobben. Ble litt pes siden ikke alle var opplyst om at vi tok i mot kontanter med en gang...

Cresco gjør jo akkurat det samme bare at de kaller det måndesgebyr istede for fakturagebyr.

Kan hende at de slipper å ta i mot kontanter fordi de kaller det månedsgebyr da...

EnterCard er jo ett kredittkort selskap og ikke noe bank. Derfor har de vell ikke samme mulighet til å ta imot kontanter.

Alle firmaer som har fakturagebyr er pliktige til å ta i mot kontanter. Dette gjelder ikke bare banker. Dersom firmaet ikke kan ta i mot kontanter, kan de ikke ta fakturagebyr.

Men hvem er det som går direkte til firmaet og betaler fakturaen sin da??

Har ikke noe å si. Loven krever at man skal kunne ta i mot kontanter.

Slik jeg har forstått så ligger kundeservicen til EnterCard i Trondheim' date=' hvis du ikke bor i Trondheim så er det jo litt langt å reise bare for å betale fakturaen??[/quote']

Men hvor ligger firmaet? Og deres kontorer? Jeg har spurt, men aldri fått svar. Selv om de bare holder til i Trondheim gir det ikke kundeservice rett til å svare meg "du gidder ikke reise så langt". Kundeservice har ingenting med å bestemme hva jeg gidder og ikke! Kanskje er jeg i Trondheim 3 uker i måneden for alt hva de vet. De har bare en fakturaadresse å gå ut fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...