Ryvre Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Kjøpte noen lette sommersko, men sliter med at de stinket ekkelt etter bare et par dagers bruk. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre og hvodan jeg kan bli kvitt lukten. Denne lukten er ikke i noen av mine andre sko så det er ikke min fotsvette som evnt skaper lukta. Tror det er noe kork-lignende såler i skoene (de sitter fast aå de kan ikke tas ut) Har prøvd å vaske dem, men da luktet de bare enda sterkere Finnes det noe man kan bruke i skoene slik at lukten dempes/forsvinner? (har prøvd å gå både med og uten sokker i skoene uten at det blir noen forskjell)
Frua Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Kanskje det hjelper med en dusj impregneringsspray på skoene?
Karmosin Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Skodeodorant, fås i sportsbutikker og sikkert i skobutikker. Jeg har et par sko som lukter høgg med en gang det blir litt varmt nedi der, og som avsetter deilig dunst på føttene mine også... skodeodorant tar det.
Pene sko... Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Skodeoderant er en god sak. Du kan også vaske skoene i vaskemaskinen om det er tøysko. Eller du kan kjøpe et par ordentlige skotrær. Disse suger til seg fuktighet så vel som å holde på skoformen.
Ryvre Skrevet 13. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2012 Da tester jeg skodeodorant Hjelper ikke å fjerne fukt tror jeg for de lukter ganske mye selv om de har hengt ute og luftet ut seg
Ryvre Skrevet 14. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2012 Da har jeg kjøpt deodorant til skoene. Fikk tips i skobutikken om å legge dem i fryseren først siden skodeo virker best fra skoene er nye og ikke på godt brukte sko. Ha dem i fryseren dreper bakteriene som skaper lukten vistnok, så hadde de noen timer der og sprayet dem etterpå. Nå står de til lufting og lukter allerede mye bedre 1
Karmosin Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Åh, skal prøve å fryse mine før neste runde deodorant. Hørte forresten her om dagen at det kan være limet som er brukt i sålen som forsterker problemet, og at det er derfor en person kan ha noen sko som lukter ille og andre som ikke gjør det. Lim får man jo ikke gjort så mye med, men det paret jeg har som ikke dufter roser kan jeg i hvert fall utsette for bakteriedrepende tiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå