Lilje:) Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Har fra før av en nydelig hannkatt på 2,5 år, og har tenkt på å ta til meg en pus til(kattunge). Katten jeg har fra før av er kastrert, og er en veldig snill katt. Burde jeg ta til meg en hunnkatt eller hankatt? Eller har ikke dette noe å si? Katten vår trenger mye oppmerksomhet, tror dere han vil "ta skade" av at vi får et nytt familiemedlem? Jeg elsker han over alt på jord, og vil kun det beste for han. Takk på forhånd! :-)
_milla Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Hei:) Dette er noe du bare må prøve ut, men tror en jentepus skal gå best sammen med hannkatt,spesielt siden han er kastrert.(anbefaler å sterilisere hun når hun er gammel nok) Selv har eg hatt katter hele livet og hatt flere samtidig, har opplevd alt fra krangling om matfatet, til å ligge å kose sammen. Man vet aldri hvilket forhold de får, men det kan ta opp til 2-4 uker før de blir venner, så hold kattene inne i denne perioden og pass på å gi gamle katten like mye oppmerksomhet og ha seperate matskåler så han ikke føler den nye kommer og tar helt over. Men etterhvert lover eg at det kommer til å gå bra:) Vil anbefale deg å skaffe katt gjennom dyrebeskyttelsen,da vet du hvilken katt du får og hvem den går overens sammen med, Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå