Gå til innhold

Gratis email som er lett å bruke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste e-mailen (ellet hotmail kanskje det heter) som er lett å bruke, rask og lite å fylle ut?

Har brukt msn i en årrekke, men den blir bare mindre og mindre brukervenlig. Jeg bommer stadig på den koden man på skrive, den forandrer seg hele tiden, ei stund var den lett å se og til tider er jo umulig å se hva som står. Også er det all den informasjonen man må fylle inn og da. Og nå ber de om telefomnummer i tilegg etter jeg er registrert.

Jeg er ute etter lettere og raskere løsning. Er lei av å kanskje bruke 15 minutter på å registrere da jeg hele tiden gjør noe feil. Finnes det noe annet bra?

Anonym poster: 36a8adb42ca0b9ace85d7b7126e06f3e

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

jeg har brukt gmail ganske lenge og er fornøyd med det.

Skrevet

Hotmail er ikke navnet på alle mailer, hehe. Akkurat som at cola ikke er navnet på alle brustyper.

Jeg har hatt hotmail som hovedmail i ca 15 år og er strålende fornøyd. Husker ikke hvordan det var når jeg registrerte meg men brukte ikke 15 min, jeg kan jo navnet mitt og da går det fort. Alle mailer krever at man registrerer seg.

Gmail og yahoo er og bra.

Anonym poster: da5ed0ab6e78621a41f3f396d7d42d6b

• Liker 2
Skrevet

Gmail er eneste jeg synes er bra, hotmail er forferdelig tungvinn i forhold.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Begynte med Hotmail, men har gått over til Gmail for mange mange år siden.

Mye enklere side og ikke så mye flashy reklame.

Og liker at når man faktis logger seg av Gmail, så kommer man tilbake til login skjermen, og ikke MSN.no eller hva som skjer med Hotmail.

Ned Gmail kan du være pålogget flere epost adresser på en gang, enkelt å bytte mellom de er det også.

Skrevet

Skaff deg et e-postprogram, og knytt e-post kontoen din til programmet. Da er jo alt super enkelt, og man slipper krunglete layouts, reklame og tull. Thunderbird synes jeg er bra. :)

Gjest padawan
Skrevet

Skaff deg et e-postprogram, og knytt e-post kontoen din til programmet. Da er jo alt super enkelt, og man slipper krunglete layouts, reklame og tull. Thunderbird synes jeg er bra. :)

det er avhengig av at en bruker samme maskin til e-post hele tiden. ved å bruke feks Gmail, Hotmail eller lignende kan en bruke mobiltelefoner, nettbrett og forskjellige datamaskiner uavhenig av hverandre og alikevel ha alt av e-post og kontakter synkronisert.

Skrevet

Hotmail har nå redesigna heila schid'n og er nå Outlook.com

Mye enklere design og man kastes ikke til forsiden til msn lengre.

Skrevet

det er avhengig av at en bruker samme maskin til e-post hele tiden. ved å bruke feks Gmail, Hotmail eller lignende kan en bruke mobiltelefoner, nettbrett og forskjellige datamaskiner uavhenig av hverandre og alikevel ha alt av e-post og kontakter synkronisert.

Det er sant at man bare kan bruke programmet på en maskin, men om man knytter f.eks Gmail opp til thunderbird så har man jo allikevel tilgang til standard gmailen på nettbrett, mobiler og andre maskiner. Med et e-postprogram kan man også knytte til alle andre e-post kontoer man måtte ha - og få e-post både fra gmail, yahoo, hotmail inn på et oversiktlig sted uten å være nødt til å logge inn med passord og fikle i forskjellige layouts. Dessuten finnes det portable versjoner som man kan ta med seg hvor hen en går.

Men så er jeg kanskje over gjennomsnittlig nørd på slike ting. :fnise:

Ellers anbefaler jeg gmail. Mange tjenester på nett krever at en logger inn med en gmail konto så da er det jo greit å bare skaffe seg en først som sist. :)

Skrevet

Yahoo eller Gmail

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jeg har hatt hotmailen min så lenge nå at alle kan adressen i hodet. Men skulle nok egentlig ha ønsket meg Gmail, så gå for Gmail du :)

Skrevet

Før syntes jeg Gmail var langt bedre enn hotmail, men etter at begge har gjort endringer har det blitt omvendt :ler: Men de fleste gratisprogrammene er da greie nok.

Anonym poster: 989a8e2f8d01420f28556c1686c095c0

Gjest padawan
Skrevet

Dessuten finnes det portable versjoner som man kan ta med seg hvor hen en går.

det gjør det men det er ikke noe problem å knytte flere domener til Gmail for eksempel....og det er ikke n oe problem å velge hvilkent domenet/mailadresse en skal sende fra selv om en bruker webmail-løsningen til Gmail.

Skrevet

+1 for Gmail.

Jeg er inne i mitt 9. år med Gmail, og kan ikke huske å ha opplevd problemer eller savnet funksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...