Gå til innhold

Støttehjul for voksne på sykkel.

Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

I forbinnelse med opptrening etter en operasjon har jeg fått beskjed om å sykle. Jeg er ikke spesielt flink til å sykle og jeg kan ikke under noen omstendigheter trå vekten min på foten. Når jeg sykler så mister jeg balansen ofte, og stopper opp og da trår jeg selvfølgelig høyrefoten ned. Noe jeg ikke kan gjøre..

Jeg har altså en biltema-sykkel, og trenger støttehjul (haha :ler: ) Men jeg finner bare støttehjul til barn på biltema sin side.. Finnes det støttehjul til store sykler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker tilbake til de første TV2-tider, da var det en reklame for Gule Sider der en barsk MC-fyr er rundt på diverse butikker og tydeligvis spør etter noe, tildels fillerister betjeningen (bokstavelig). Til slutt slår han opp i Gule Sider og finner det han skal ha, og i neste bilde kjører han motorsykkel med støttehjul.

Jeg har kikka på www.bikeshop.no, www.bikebuster.no og et par engelske nettbutikker, men jeg finner ikke støttehjul for sykler med hjul større enn 20 tommer, dvs. små barnesykler.

Jeg vil tro at det praktisk sett er bedre for deg å trene på spinningsykkel i opptreningsfasen. Det er riktignok mye kjedeligere enn å sykle utendørs, men fyll opp telefonen med dine favorittlåter, på med headsettet og tråkk i vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kan det men ingen sentre her har noe annet enn binding, jeg var innom og hørte med et og de skulle ha 600kr for at jeg kan trene der en mnd. Prøvde å forklare situasjonen, at jeg kun trengte å sykle litt noen ganger i uken, men det ville de ikke være med på.

600kr er mye for meg, og det gidder jeg rett og slett ikke å betale for 2 ukers sykling. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å få tak i noe greier man kan feste på hjulene sånn at de kommer litt over bakken. Da kan du sykle på en helt vanlig sykkel mens sykkelen står helt i ro.

Noe sånt som dette. (stativet på bildet er ment til oppbevaring og fiksing av sykkel, men du får nok tak i noe som er litt mer solid)

268259&width=260&height=195&resize_mode=fill.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal kontakte de :) Så kan jeg sykle rundt på en trehjulssykkel i nabolaget med bikkja :ler:

Hjelpemiddelsentralen har støttehjul også, det er en fyr her som sykler rundt på den vanlige Diamant sykkelen sin med støttehjul for voksne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å få tak i noe greier man kan feste på hjulene sånn at de kommer litt over bakken. Da kan du sykle på en helt vanlig sykkel mens sykkelen står helt i ro.

Noe sånt som dette. (stativet på bildet er ment til oppbevaring og fiksing av sykkel, men du får nok tak i noe som er litt mer solid)

268259&width=260&height=195&resize_mode=fill.jpg

Det er jo ikke mye motstand i å få hjulet til å gå rundt, så dette har jeg ikke troen på. Det er mulig å kjøpe rulle for sykler som syklister bruker om vinteren. http://www.xxl.no/sykkel/sykkelruller/sykkelruller/speedmatic-sykkelrulle-1046947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du lest innlegget hadde du skjønt at det var nettopp noe sånt som du linket til jeg mente.

Jeg tolket innlegget dithen at du snakket om et slikt stativ bare mer solid. Beklager hvis jeg misforsto deg men det var knotete beskrevet fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolket innlegget dithen at du snakket om et slikt stativ bare mer solid. Beklager hvis jeg misforsto deg men det var knotete beskrevet fra din side.

Ja, det er mulig. Jeg kom ikke på hva det het og prøvde å forklare så godt jeg kunne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...