Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at dersom man ligger mer enn 60 studiepoeng etter så får man ikke støtte fra lånekassa? Men går det fortsatt an å ta opp lån, men ikke stipend? Og siden jeg skal ha barn i august, er det noen andre regler da? Tenkte å ringe lånekassa, men det er så hinsides lang kø at jeg tenkte å prøve meg hos de smart KG damene/mennene først! Ikke se bortifra at det kommer flere spørsmål etter hvert, det er jaggu ikke enkelt.

Anonym poster: d9d366c752fd731c4f0bdbe35cc8f698

Videoannonse
Annonse
Gjest Fairydust
Skrevet

Du trenger ikke ringe. All denne informasjonen ligger jo på nettsidene til Lånekassen.

Skrevet

Er det sånn at dersom man ligger mer enn 60 studiepoeng etter så får man ikke støtte fra lånekassa? Men går det fortsatt an å ta opp lån, men ikke stipend? Og siden jeg skal ha barn i august, er det noen andre regler da? Tenkte å ringe lånekassa, men det er så hinsides lang kø at jeg tenkte å prøve meg hos de smart KG damene/mennene først! Ikke se bortifra at det kommer flere spørsmål etter hvert, det er jaggu ikke enkelt.

Anonym poster: d9d366c752fd731c4f0bdbe35cc8f698

Nei, du får heller ikke lån om du er for langt bak. Men ja, du vil få fødselsstipend om du får barn allikevel.

Anonym poster: 97d6b901793870c07ad9de75deea1516

Skrevet

Nei, man får ikke foreldrestipend om man er mer enn 60 studiepoeng forsinka. For å ha rett til foreldrestipend må man ha rett til støtte generelt.

Støtte er for øvrig all type penger, både lån og stipend. Du må ta igjen forsinkelsen som går utover 60 studiepoeng før du igjen kan regne med ny støtte fra Lånekassen.

Hilsen Lånekasseansatt

Anonym poster: b4043e6b3240b0fba839a78d512ec164

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...