Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt med dette? Evt komme med tanker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en uke med positive EL-tester tok jeg en strimmel gr.test som viste svakt positivt. Tok da en CB med ukesindikator hvor det stod gravid 2-3(!!!!) Dette var på torsdag 9 aug. Men har siden søndagen før spottet nå i en uke. (Litt brunt og litt rødt, men ikke så mye)

Men gravid 2-3 betyr at man er 4-5 uker på vei, og får ikke dette helt til å stemme. Hadde siste "mens" (kan ha vært noe annet) 24-30 Juli. Altså mens jeg var 1-2 uker på vei da tydelig vis. Og det høres veldig rart ut. Hadde sex runt EL 11 juli så kan ha blitt gravid da, men da regner de jo tilbake til frrige mens igjen og det var jo i juni!! Og da er jeg jo evt 6-7 uker på vei. Og tok test på IKM i juli og den var negativ.

Noen som vet noe om dette?

Hvorfor det er sånn?

Evt tanker?

Anonym poster: d906e3abbbbd22b669c30ff4a8233ff7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst gratulerer så masse :D Jeg ville regnet med at du ble gravid ved EL etter forrige mens. De testene kan også vise feil hvis du har for mye/lite hcg i urinen. Ville kanskje tatt en blodprøve hos legen? Vet ikke hvor mye de kan se på den men de kan hvertfall bekrefte om du er gravid :) Tror ikke du skal bekymre deg for spottingen, er visst mange som gjør det. Så lenge det ikke er friskt og masse klumpete blod så er det normalt!

Anonym poster: 1e8d5e95d4a8830dc0a4fc6273497ad4

Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

MissStiles, mod

Skrevet

CB med ukeindikator er ikke vitenskap, kun en morsom greie å prøve, som kan gi en indikasjon på hvor langt man er på vei. HCG konsentrasjon varierer så mye fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap, fra toalettbesøk til toalettbesøk, at man ikke kan bruke HCG til å måle hvor langt man er på vei ned på ukenivå.

Du tar utgangspunkt i første dag i siste mens når du regner hvor langt du er på vei. Gratulerer med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...