Gå til innhold

Noen som har ender her?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal skaffe meg en and til å ha i hagen. Ender spiser "bugs" og sånn, gjør de ikke?

Hva mer kan man gi ender?

Må de være i nærheten av vann?

Må de ha et hus å sove i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kjempepeiling på ender men regner med de må ha omtrent det samme som høner?

Tror kanskje ikke de trives så godt alene heller?

De må nok helt sikkert ha et godt isolert hus, med varmelampe når det er kaldt. Vann å svømme i vet jeg ikke om de må ha, men de liker det sikkert veldig godt :)

Hva gjelder mat regner jeg med de må ha noe pellets lignende, ellers så spiser de sikkert hva som helst. Helt sikkert ting de ikke skal ha og. Søk litt på nettet så finner du nok mye informasjon, evt gå på felleskjøpet, der vet de vel sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to ender på gården for mange mange år siden. Morsomme dyr. Det var en bekk med en liten kulp som gikk bak husene, der "bodde" endene. De elsker vann og synes nok det er et must for endene. Tror de i hovedsak er planteetere, de fikk kraftfor i tilegg til det de spiste ute. De gikk løst ute på dagtid og om natta var de innestengt for at de ikke skulle bli tatt av reven. Alikevel ble den ene borte en dag (da hadde vi vel hatt de i tre år). Den stakkars anda som var igjen alene var helt tydelig vedldig ensom, den søkte kontakt med hunden og med oss tobeinte. Da ga vi henne bort til noen andre som også hadde ender. Så jeg anbefaler deg å anskaffe flere ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...