AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Hei, Jeg skal om noen uker ha en liten familie feiring da jeg fyller år. Jeg har bedt mine foreldre, min bror og min mormor, samt mine svigerforeldre. Jeg har dog ikke bedt min svoger/svigerinne m/barn da jeg ønsker en liten familiefeiring med mine nærmeste. Problemet er at disse nå har snakket med min svigerinne og syntes det er rart de ikke har blitt bedt..... Jeg orker faktisk ikke å ha så mange, da jeg skal stå for all middagen, kaker o.l. Er det "slemt" å ikke be dem? Jeg kan ikke huske hva jeg har gjort tidligere! Vi har blitt bedt til svoger sin bursdag, men min svigerinne har ikke hatt noen feiring det siste året. Jeg vurderer nå å be dem likevel, da det er koselig med selskap og de er hyggelige mennesker..... Anonym poster: 4671c3a61521950927945f372f2adcb3
Gjest Carla H. Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Hei, Jeg skal om noen uker ha en liten familie feiring da jeg fyller år. Jeg har bedt mine foreldre, min bror og min mormor, samt mine svigerforeldre. Jeg har dog ikke bedt min svoger/svigerinne m/barn da jeg ønsker en liten familiefeiring med mine nærmeste. Problemet er at disse nå har snakket med min svigerinne og syntes det er rart de ikke har blitt bedt..... Jeg orker faktisk ikke å ha så mange, da jeg skal stå for all middagen, kaker o.l. Er det "slemt" å ikke be dem? Jeg kan ikke huske hva jeg har gjort tidligere! Vi har blitt bedt til svoger sin bursdag, men min svigerinne har ikke hatt noen feiring det siste året. Jeg vurderer nå å be dem likevel, da det er koselig med selskap og de er hyggelige mennesker..... Anonym poster: 4671c3a61521950927945f372f2adcb3 Der har du svaret ditt.... 1
Gjest Doh Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Hva med å droppe middag og bare be til kaker? Da blir det ikke så mye styr med de ekstra mennenesken 3
CalidumCor Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Her må du vel tenke på om du virkelig ønsker å skape et sånt skille i familien.... Du sier de er hyggelige folk som nå syns det er rart de ikke har blitt bedt, er det verdt det at det blir en "sak" ut av dette? Jeg ville nok bedt alle, ikke som noen stor sak, men sagt at det blir en liten feiring og at den som vil er velkommen. Ville forenklet middagen, evt bare hatt kaker 2
Mafalda Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Hvis det er en liten feiring, ikke noe rundt tall og ingen store greier, synes jeg det er merkelig at de forventer å bli bedt. I vår familie feirer vi knapt voksenbursdager, så i mitt hode er det veldig valgfritt om man gidder å feire, og i så fall hvem man ber. Å utelate dem fra et stort selskap ville selvsagt være stygt, men om du vil ha dine aller nærmeste på en liten middag, så har du da lov til det uten at de ikke-inviterte kan klage...?
Rosalie Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Jeg er heller ikke vant til større feiringer av voksenbursdag, med mindre det er rundt år. Det er jo faktisk ditt valg, og ikke noe å bli fornærmet over om man ikke blir invitert.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Ts her, Jeg tror jeg kommer til å be dem...I min familie så er det slik at vi ber de nærmeste i bursdagsfeiringene. Lager en enkel middag også noen kaker. Jeg ønsker ikke å feire så mye, men syntes det er en fin anledning til at familien samles. Smart tips å forenkle middagen evt. droppe den. Fyller ikke rundt tall før neste år, og da kommer jeg nok til å slå på "stortromma" Anonym poster: a090c7a8afa531324175f4ba2f7ab189
Gjest Marmot Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Å invitere søsken uten partnere er meget spesielt synes jeg. Partnere av søsken og ungene deres er jo nærmeste familie, de ungene er du jo tante til.
smilo Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Jeg anser mine søsken m/partnere, samt min mann/samboers søsken med partnere og eventuelle barn som min nærmeste familie, og kunne ikke tenkt tanken på å utelate dem, selv om jeg slett ikke er så glad i min bros kone, I vår familie blir alle bursdager feiret med kaffe og kaker og evt litt mat. Noen ganger blir runde dager feiret litt mer, men ikke alltid. Det kommer an på jubilanten og ikke minst økonomi. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå