Gå til innhold

Sushi

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg skal spise sushi for første gang, og lurer på hva du anbefaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kamskjell (nigri sushi) er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ godt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Pusekatt! Takk for svar. Passer det for nybegynnere? Andre tips?

Skrevet

Jeg ville startet med biter med scampi og avocado. De er ikke rå, og smaker kjempegodt!

Skrevet

Kamskjellene er jo rå da, så det kan kanskje føles litt ekkelt, men konsistensen er helt grei allikevel!

California Roll er kanskje bedre for "nybegynnere" - maki ruller fylt med crabsticks og avocado. Kjempegodt!

Ellers er laks og tunfisk ganske safe, samt scampi.

Lykke til!

Skrevet

Laks og tunfisk er kanskje det som er snillest mot nybegynnere. Vær uansett forberedt på at du vil synes det smaker "rart" første gang du prøver. Man må lære å like sushi, ingen synes det er kjempegodt på første forsøk. Men etterpå blir man avhengig 8)

Skrevet
.. ingen synes det er kjempegodt på første forsøk.

Å joda - jeg elsket det fra første bit!

Skriver under på de andres forslag om at laks og tunfisk er en grei start for "nybegynnere". Ville også droppet maki-ruller med altfor mye tang de første gangene - gå kun for sushi istedenfor, og vær litt forsiktig med wasabien hvis du ikke er vant til sterk mat.

Skrevet

Å joda - jeg elsket det fra første bit!

Tror nok du er untaket da ;)

Rettelse: De fleste synes ikke det er kjempegodt på første forsøk.

Skrevet

Jeg har bare smakt sushi en gang, og likte det ikke noe særlig. Jeg fikk ned det meste, men tunfisken klarte jeg ikke å svelge ned! Jeg hadde store forventinger, og gledet meg til det, men det gikk altså ikke ned. Makiene synes jeg var mye bedre! (Det kan hende at det er jeg som er litt uvanlig, siden de fleste anbefaler tunfisken til nybegynnere og ikke maki...)

Jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å like det selv om jeg prøver flere ganger, men jeg har ikke gitt opp håpet! :wink:

Skrevet
Jeg har bare smakt sushi en gang, og likte det ikke noe særlig. Jeg fikk ned det meste, men tunfisken klarte jeg ikke å svelge ned! Jeg hadde store forventinger, og gledet meg til det, men det gikk altså ikke ned. Makiene synes jeg var mye bedre! (Det kan hende at det er jeg som er litt uvanlig, siden de fleste anbefaler tunfisken til nybegynnere og ikke maki...)

Tunfisk har en ganske spesiell smak (som jeg personlig ikke kan fordra) så jeg er litt overrasket over at den blir anbefalt nybegynnere. Kjenner faktisk ingen som liker tunfisk, vel bortsett fra Mamma og katten vår.

Skrevet

Jeg elsker sushi, og har likt det fra dag én. Men fikser ikke skjell av noe slag, de syns jeg er ekle både i konsistens og smak.

Jeg ville begynt med californiarolls, fordi der er det mest ris, og ikke så mye fisk. Ellers er laks rimelig safe, i og med at nordemnn flest er vant til å spise rå laks i form av røkelaks og slikt. Scampi er også safe, i og med at den ikke er rå...

Mine favoritter er tunfisk, men den kan være litt vanskelig for noen, men er det skikkelig bra fisk er den best! Laks er godt, smørfisk og diverse rolls.

.. Og vær forsiktig med pepperota (wasabien), den lille grønne klumpen du får på tallerkenen. Den skal blandes ut i soyasaus, men ikke ta hele, det kan bli supersterkt! Etterpå dypper du sushibiten din i pepperot/soyasaus-blandingen og hiver innpå!

Supergodt, gled deg!

Skrevet

Vi skal ut og spise sushi idag - fikk så lyst på det etter denne tråden.

Nam nam.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fint at tråden min inspirerte andre til å spise sushi også! Jeg endtre opp med makibiter med laks og tunfisk. Kjempegodt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...