AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #1 Skrevet 13. august 2012 Hei :-) Vi skal gifte oss til neste år og vi holder på å gå i gjennom gjestelista vår. Siden vi har ett stramt budskjett ligger antall gjester som kan komme på 45-50 stk. Foreløpig har vi kommet opp i 43 stk. Alikevel er det en persjon verken jeg eller forloveren min ønsker å ha i bryllupet, men som vi føler at vi må be. Det dreier seg om en av mine kusiners samboer. Han er rett og slett uspiselig frekk. Når vi har familesammenkomster sitter han å slenger spydigheter og baksnakker samtlige mens han er der. Om det er meningen at noen av oss skal høre det er uhvisst. På facebook begynte han, min kusine og ett gift vennepar av dem direkte å mobbe moren min. De kalte moren min en hel del stygge ting som alt fra en inkompetent gammel tante og var glad de ikke hadde en som henne i familien. Det dreide seg om en misforstått post på min kusines profil hvor hun prøvde å skryte av samboeren som hun sendte fra mobilen sin med autokorrekten på. Sliten etter en lang dag med overtid på jobben tenkte hun ikke over å sjekke meldingen før den ble sendt. I stedet for å få en oppklaring og hva moren min egentlig mente la han hele familien vår for hat. Han er 29år og min kusine er 23år. Har fram til denne episoden hatt ett godt forhold til min kusine og derfor vil jeg invitere henne, men jeg ønsker ikke at samboeren hennes skal sitte å slenge spydigheter bare for å ødelegge dagen for oss og de andre gjestene bare fordi han kan. Er det greit om jeg kun inviterer henne eller må jeg invitere begge? Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c
Gjest O___o Skrevet 13. august 2012 #2 Skrevet 13. august 2012 Ikke be ham. Han vil mest sannsynligvis ikke i bryllupet uansett 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 Hei :-) Vi skal gifte oss til neste år og vi holder på å gå i gjennom gjestelista vår. Siden vi har ett stramt budskjett ligger antall gjester som kan komme på 45-50 stk. Foreløpig har vi kommet opp i 43 stk. Alikevel er det en persjon verken jeg eller forloveren min ønsker å ha i bryllupet, men som vi føler at vi må be. Det dreier seg om en av mine kusiners samboer. Han er rett og slett uspiselig frekk. Når vi har familesammenkomster sitter han å slenger spydigheter og baksnakker samtlige mens han er der. Om det er meningen at noen av oss skal høre det er uhvisst. På facebook begynte han, min kusine og ett gift vennepar av dem direkte å mobbe moren min. De kalte moren min en hel del stygge ting som alt fra en inkompetent gammel tante og var glad de ikke hadde en som henne i familien. Det dreide seg om en misforstått post på min kusines profil hvor hun prøvde å skryte av samboeren som hun sendte fra mobilen sin med autokorrekten på. Sliten etter en lang dag med overtid på jobben tenkte hun ikke over å sjekke meldingen før den ble sendt. I stedet for å få en oppklaring og hva moren min egentlig mente la han hele familien vår for hat. Han er 29år og min kusine er 23år. Har fram til denne episoden hatt ett godt forhold til min kusine og derfor vil jeg invitere henne, men jeg ønsker ikke at samboeren hennes skal sitte å slenge spydigheter bare for å ødelegge dagen for oss og de andre gjestene bare fordi han kan. Er det greit om jeg kun inviterer henne eller må jeg invitere begge? Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c For det første, hvorfor sitter dere og tar imot fra han? Hvorfor er det ingen som sier fra til han i sammenkomster? Noen trenger av og til en korrigering på hva man kan tillate seg. regner med at dere er voksne? Enten ber du begge, eller ingen. Han er samboer med kusina de, så begge eller ingen. Anonym poster: 4b0e16f54fba922f7c4366338c42c575 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Hei :-) Vi skal gifte oss til neste år og vi holder på å gå i gjennom gjestelista vår. Siden vi har ett stramt budskjett ligger antall gjester som kan komme på 45-50 stk. Foreløpig har vi kommet opp i 43 stk. Alikevel er det en persjon verken jeg eller forloveren min ønsker å ha i bryllupet, men som vi føler at vi må be. Det dreier seg om en av mine kusiners samboer. Han er rett og slett uspiselig frekk. Når vi har familesammenkomster sitter han å slenger spydigheter og baksnakker samtlige mens han er der. Om det er meningen at noen av oss skal høre det er uhvisst. På facebook begynte han, min kusine og ett gift vennepar av dem direkte å mobbe moren min. De kalte moren min en hel del stygge ting som alt fra en inkompetent gammel tante og var glad de ikke hadde en som henne i familien. Det dreide seg om en misforstått post på min kusines profil hvor hun prøvde å skryte av samboeren som hun sendte fra mobilen sin med autokorrekten på. Sliten etter en lang dag med overtid på jobben tenkte hun ikke over å sjekke meldingen før den ble sendt. I stedet for å få en oppklaring og hva moren min egentlig mente la han hele familien vår for hat. Han er 29år og min kusine er 23år. Har fram til denne episoden hatt ett godt forhold til min kusine og derfor vil jeg invitere henne, men jeg ønsker ikke at samboeren hennes skal sitte å slenge spydigheter bare for å ødelegge dagen for oss og de andre gjestene bare fordi han kan. Er det greit om jeg kun inviterer henne eller må jeg invitere begge? Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c Anonym poster: ae64fc24f74259c53e177c829e46a27c For det første, hvorfor sitter dere og tar imot fra han? Hvorfor er det ingen som sier fra til han i sammenkomster? Noen trenger av og til en korrigering på hva man kan tillate seg. regner med at dere er voksne? Enten ber du begge, eller ingen. Han er samboer med kusina de, så begge eller ingen. Anonym poster: 4b0e16f54fba922f7c4366338c42c575
Acala Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 For det første, hvorfor sitter dere og tar imot fra han? Hvorfor er det ingen som sier fra til han i sammenkomster? Noen trenger av og til en korrigering på hva man kan tillate seg. regner med at dere er voksne? Enten ber du begge, eller ingen. Han er samboer med kusina de, så begge eller ingen. Anonym poster: 4b0e16f54fba922f7c4366338c42c575 Jeg kan forsikre deg om at vi alle er voksene. Eldste er over 80 år og de to yngste er 22 og 23 år. Selv er jeg 32 hvis du er interesert i å vite det å. I begynnelsen sa vi alle i fra til han, men han ble bare værre på grunn av det. Det er også en begrensning på hvor mye krefter man orker å bruke på en som han når han ikke gidder å ta det til seg. Ingen av oss inviterer han i familiesammenkomstene, men kusine min tar han alltid med seg uansett. Selv begrenser jeg tiden jeg orker å være i nærheten av han. Familien prøver også å holde meg og han unna hverandre mest mulig nettopp fordi jeg ikke godtar noe barnslig tull fra noen. Jeg har en tendens til å reagere sterkt på noe jeg finner urettferdig. Dette er ikke noe jeg ønsker å bruke krefter på i mitt eget bryllup. Har også en enorm pliktfølelse for at jeg må be kusinen min i bryllupet nettopp fordi jeg bryr meg såpass mye om henne. Har alltid sett på henne som en søster så dette er ikke en enkel avgjørelse for meg å ta. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Enten ber man alle (i samme linje) med partner eller så ber man alle uten. Så enkelt er det enten man liker en person eller ei. Anonym poster: 01760ca314c960996ee1eaeb29392114 3
Acala Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Ikke be ham. Han vil mest sannsynligvis ikke i bryllupet uansett Det tror jeg ikke heller at han vil, men jeg vet ikke om jeg burde satse på det. Siden jeg ser på kusinen min som en søster blir dette en vanskelig avgjørelse å ta. Alternativt blir det til at jeg ikke ber noen av dem. Er takknemmlig for alle råd som blir gitt før jeg tar den endelige avgjørelsen
Yesterday Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Kusinen snakket også stygt om moren din på facebook? Da har jeg en enkel løsning for deg: ikke inviter kusinen din! Da slipper du samboeren hennes Man snakker ikke stygt som slekten på den måten, uansett hvor mye "søster" hun er for deg. 6
Gjest Armule Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Jeg synes det er bullshit å skulle måtte be "alle eller ingen". Denne dagen handler utelukkende om brud og brudgom, de skal ikke måtte ta hensyn til slike ting. Vil de ikke ha ham der, så skal de ikke måtte be ham fordi "alle andre samboere får komme". Har han ikke skjønt hvordan han skal oppføre seg til nå, så vil ikke den dagen komme til bryllupet heller. Det er jo dog en sjanse for at han kræsjer bryllupet, da. 12
Acala Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Kusinen snakket også stygt om moren din på facebook? Da har jeg en enkel løsning for deg: ikke inviter kusinen din! Da slipper du samboeren hennes Man snakker ikke stygt som slekten på den måten, uansett hvor mye "søster" hun er for deg. Der har vi samme mening. :-) Familie henger man ikke ut offentlig på den måten. Jeg reagerte sterkt på at hun var med på det og tok det opp med henne. Hun reagerte ikke videre pent og vi begynte å krangle så busta føyk. Alle søsken krangler innimellom og man pleier vanligvis å tilgi hverandre etterpå. Jeg er ikke helt klar enda for å gi henne opp. Har ett lite håp om at alt vil ordne seg snart og alle kan bli venner igjen. Hadde dette vært en venn det var snakk om hadde saken vært enkel, men siden hun betyr så mye for meg er dette vanskelig.
Yesterday Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Der har vi samme mening. :-) Familie henger man ikke ut offentlig på den måten. Jeg reagerte sterkt på at hun var med på det og tok det opp med henne. Hun reagerte ikke videre pent og vi begynte å krangle så busta føyk. Alle søsken krangler innimellom og man pleier vanligvis å tilgi hverandre etterpå. Jeg er ikke helt klar enda for å gi henne opp. Har ett lite håp om at alt vil ordne seg snart og alle kan bli venner igjen. Hadde dette vært en venn det var snakk om hadde saken vært enkel, men siden hun betyr så mye for meg er dette vanskelig. Jeg skjønner den, og det blir neppe et bedre vennskap mellom dere hvis du ikke inviterer henne.. Kanskje du bare skal invitere henne? Og blir hun sur for det så forklar henne, vær helt ærlig og si at dere ikke vil ha hennes samboer der. Kanskje det vil ringe en bjelle hos henne som åpner øynene for hvordan han er som person 1
Gjest Mildrid Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 Jeg hadde bedt henne uten han. Uansett skikk og bruk. Idioter gidder jeg ikke kaste bort tid på. 3
Acala Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 Jeg synes det er bullshit å skulle måtte be "alle eller ingen". Denne dagen handler utelukkende om brud og brudgom, de skal ikke måtte ta hensyn til slike ting. Vil de ikke ha ham der, så skal de ikke måtte be ham fordi "alle andre samboere får komme". Har han ikke skjønt hvordan han skal oppføre seg til nå, så vil ikke den dagen komme til bryllupet heller. Det er jo dog en sjanse for at han kræsjer bryllupet, da. Tusen takk for støtten. Setter virkelig pris på det :-) Det er jeg litt redd for at han kansje kan finne på å gjøre. Derfor har jeg allerede hørt med noen om de kunne tenke seg å hjelpe oss å passe på at han ikke får mulighet til å komme og ødelegge for oss i tilfelle vi bestemmer oss for om vi kun inviterer kusinen min.
Gjest Carla H. Skrevet 13. august 2012 #14 Skrevet 13. august 2012 Hvis man får gaver fra ens egne fiender....hvorfor ikke invitere da? Jeg hadde lett gjort det!
Acala Skrevet 13. august 2012 #15 Skrevet 13. august 2012 Jeg skjønner den, og det blir neppe et bedre vennskap mellom dere hvis du ikke inviterer henne.. Kanskje du bare skal invitere henne? Og blir hun sur for det så forklar henne, vær helt ærlig og si at dere ikke vil ha hennes samboer der. Kanskje det vil ringe en bjelle hos henne som åpner øynene for hvordan han er som person Det er derfor det er ett så stort dilemma for meg. Tenkte å ta det opp med henne hvis muligheten kommer opp. Å ærlig forklare henne hvorfor vi velger å gjøre det på den måten hvis vi bestemmer oss for det har jeg ingen problemer med. Desverre har jeg liten tro på at det vil bli anderledes enn sist gang jeg prøvde å snakke med henne om samboerens oppførsel. Uansett hva vi bestemmer oss for vil det oppstå en heftig krangel. Så jeg prøver å velge "slagmarken" med omhu (i mangel av en bedre forklaring).
Acala Skrevet 13. august 2012 #16 Skrevet 13. august 2012 Jeg hadde bedt henne uten han. Uansett skikk og bruk. Idioter gidder jeg ikke kaste bort tid på. Er litt i den retningen jeg heller, men jeg liker å se på hva slags muligheter det finnes og hva som er mest vanlig i et bryllup. Er første gang jeg gifter meg så jeg har ikke de beste kunskapene på området ;-)
Acala Skrevet 13. august 2012 #17 Skrevet 13. august 2012 Hvis man får gaver fra ens egne fiender....hvorfor ikke invitere da? Jeg hadde lett gjort det! I en helt vanlig situvasjon hadde jeg egentlig ikke brydd meg fletta fra eller til, men siden dette er en såpass stor begivenhet ønsker jeg ikke å bruke mer energi på dette en høyst nødvendig. Siden jeg har adhd, noe som ikke er så enkelt bestandig, er ikke et problem som min kusines samboers oppførsel noe jeg vil ha med å gjøre hvis jeg kan unngå det denne dagen.
Yesterday Skrevet 13. august 2012 #18 Skrevet 13. august 2012 Kanskje du skal snakke med henne før du eventuelt inviterer henne? Litt dumt å trekke en invitasjon hvis du ombestemmer deg. Det kan jo hende at dere blir uvenner men at hun vil skjønne greia etterhvert om noen mnd og kanskje dumpe samboeren, han høres ikke ut som en fyr hun bør satse på. Dette er din og din kjære sin dag! Ikke la han fjotten ødelegge dagen! Lykke til
katt1 Skrevet 13. august 2012 #19 Skrevet 13. august 2012 Hei. Synes ikke dere skal trenge og gå og lure på dette lengre. Bare og si i fra at de ikke blir bedt,din kusine kan jo ikke bare være god hun heller da. Hun er jo med på dritt kastingen hun også,nei her er det bare og si i fra. " Når det gjelder vårt bryllup har VI bestemt at vi ikke ønsker og invitere deg og din sambo pga bla bla bla,tror nok du /dere forstår" . Veldig greit at kusinen din får denne beskjen før du inviterer dine gjester,De ville nok ikke møt opp i utgangspungtet heller. Om hun/ eller de begynner og bråke,ja da lar du de bråke. Nå har du en kjempe mulighet til og vise hva du mener 1
mammamora90 Skrevet 13. august 2012 #20 Skrevet 13. august 2012 Jeg ville bare latt være å be ham, og hvis kusinen din lurer på hvorfor han ikke er velkommen så går det annt å gi henne beskjed om hvorfor. Det kan da hende hun ikke vil komme, men det får bli hennes valg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå