Gå til innhold

Sagaen om Isfolket

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Heisann!

Jeg har funnet deler av serien på loftet våres hjemme, det vil si bøkene 15-24. Jeg lurer på hvor jeg skal få fatt i resten, kjenner ingen andre som har lest serien og som jeg eventuelt kunne kjøpt eller lånt de av. Finnes det noen bokhandlerere på internett som selger bøkene enkeltvis? Jeg har vært en del rundt på bruktbutikker i Bergen og sett, men ingen har Isfolket bøkene. Kan ikke engang finne de på lokale biblioteker. Tips mottas med stooor takk :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bibliotekene har ikke Sagaen om isfolket. Det er for "kiosklitteratur".

Men iallefall herover har de lokale bokhandlerne det i pocketversjoner.

Ellers vet jeg man får kjøpt de i spesialinnfatning på postordre. Litt usikker hvilket firma. Men det har da ofte vært med i de Norges katalogen eller hva den heter...

Skrevet

Gå i en bruktbokbutikk. Noen av bøkene er der garantert.

Amarone

Skrevet

www.haugenbok.no har dem.

For øvrig finnes det bibliotek som har dem, men hvor vanlig det er vet jeg ikke.

Skrevet

Du finner dem feks på http://www.antikvariat.no/

Og det er riktig som Nilma sier, mange bibliotek har dem. Men det er også mange som ikke har dem, av forskjellige årsaker. De blir veldig fort slitt i stykker, det er ikke så lønnsomt å kjøpe inn bøker som er ødelagt etter tre eller fire utlån...

Gjest Anonymous
Skrevet

Og isfolket selges fremdeles i de fleste bokhandeler.

Jepp, tror de er kommet til 10-15 opplag eller no sånt.

Men skal du ha de til en rimelig penge anbefaler jeg som Amarone sa, å oppsøke en brukthandler. Sist jeg var inne i en, hadde de isfolket i bøtter og spann!

Skrevet

Det er Bladkompaniet som har gitt ut denne serien. Jeg har selv lest hele serien flere ganger. Gå inn på denne linken, og du kan bli abonnent og få bøkene hjem i postkassen din.

(Eller du kan kanskje sende meg en PM, da jeg har alle bøkene)

Skrevet

Mange bibliotek som har den serien. Så at hele serien ble solgt på qxl.no nå, men vet ikke hvor trygt det er. Det er en flott serie ;)

Skrevet
Bibliotekene har ikke Sagaen om isfolket. Det er for "kiosklitteratur".

Men iallefall herover har de lokale bokhandlerne det i pocketversjoner.

Ellers vet jeg man får kjøpt de i spesialinnfatning på postordre. Litt usikker hvilket firma. Men det har da ofte vært med i de Norges katalogen eller hva den heter...

Ikke HELT riktig det der, noen biblioteker kjøper faktisk inn "kiosklitteratur". Jeg lånte selv hele serien om Isfolket på biblioteket på Lillehammer da jeg var ung, ville tro de har den der enda - og ville ikke tro de var alene om det heller.

Jobber nå på et annet bibliotek og der kjøper de inn bøker i ti andre "kiosk"-serier så fort de kommer ut..

Ellers, som noen andre har sagt, pleier de å ha disse bøkene på de aller aller fleste bruktbokhandlere :D

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Jeg har vært i èn bruktbokhandel i Bergen, den i gågaten (for de som er kjent). De selger kun Heksemesteren av Sandemo. Jeg tror det finnes en bruktbokhandel i Marken også, kanskje de har den?! Eller biblioteket i Bergen (noen som vet)? På grunn av at jeg mangler nesten 30 bøker, så har ikke jeg råd til å kjøpe alle samtidig, da iallefall ikke til full pris!

Skrevet

Du kan spørre i bruktbutikken om de kan holde av Isfolket til deg neste gang de får inn noen av bøkene - det skjer sikkert snart! Jeg vet ikke hva de koster brukt, men jeg solgte Heksemesteren/Lysets rike til en bruktbutikk i Oslo for 10 kr pr stykk. Hvis de ser litt shabby ut kan du prøve å prute også!

Amarone

Skrevet
Jeg har vært i èn bruktbokhandel i Bergen' date=' den i gågaten (for de som er kjent). De selger kun Heksemesteren av Sandemo. Jeg tror det finnes en bruktbokhandel i Marken også, kanskje de har den?![/quote']

Ja, sjekk i Marken.

Det finnes også en i Øvregaten, like ved Fløibanen.

Nei, de har dem ikke.

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Ja' date=' sjekk i Marken.[/quote']

Marken har bøkene :danse:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte hele serien hos Haugenbok jeg. Er i runde 4 på lesinga, så gled deg. Det er en veldig god serie :sjarmor:

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Er i runde 4 på lesinga' date=' så gled deg. Det er en veldig god serie :sjarmor:[/quote']

Hvis jeg skal vurdere etter det jeg har lest til nå så er serien gysla god! Enkel moro :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg simpelten elsker Margit Sandemo :sjarmor: Et høydepunkt i livet hadde så absolutt vært å få en samtale med henne. Hun er en av de jeg vet om som jeg synes er mest spennende - EVER. Hehe...

Skrevet

Må egentlig si meg enig, men tror alle skruene mine kunne ha ramlet ut pga det ene besøket. :o

Skrevet

Jeg leste hele Sagaen om Isfolket,heksemesteren og Sagnet om lysets rike etter hverandre. Klarte ikke å legge fra meg bøkene. Jeg lånte hele SOI på bilioteket. Og nå har jeg lyst til å gå til anskaffelse av hele serien. Har så lyst til å lese de om igjen!

Lilletrollet

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Klarte ikke å legge fra meg bøkene.

Det er du definitivt ikke alene om!!

Saga: Folk bør ha litt bakkekontakt før de begynner å lese sånn litteratur, tror jeg!! Det er lett å begynne å virkelig TRO på noe av det hun skriver :wink:

Caliente: Jeg kunne tenkt meg å adoptert hjernen til Sandemo :ler: Hun har en fantastisk fantasi!!

• 8 år senere...
Skrevet

De har serien på biblioteket, i vertfall noen, så sjekk der. Alle bøkene ligger ute for salg på finn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...