Gå til innhold

Epilator - effekten slutter å funke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har benyttet meg av en epilator ganske lenge nå, og det hele funket veldig bra de første årene. Huden var helt glatt i 2 uker, og det som vokste ut var mykt. Jeg epilerer bare leggene og "veiviseren" på magen forresten.

Nå i det siste vokser hårene ut veldig fort når jeg epilerer (2-3 dager), de føles stive, og det er alltid noen sorte "prikker" på leggene mine som ser så stygge ut istedet for hår! Jeg prøver å epilere hver uke, men det er bare så stress. Jeg føler at hårene har lært seg å "kjempe i mot" epilatoren. På magen er det enda verre. Hårene vokser ut etter 1 dag! Og de er blitt lengre enn det de opprinnelig var!

Har noen det samme problemet? Må jeg kjøpe en ny epilator, eller er kroppen blitt "imun"? Og jeg vil virkelig ikke gå tilbake til barberhøvel, og voks funker ikke på meg i det hele tatt...

Anonym poster: 618704a940016dd843eff7483c36d05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ha noe med alderen din å gjøre? Vet ikke hvor gammel du er, men jeg vet at mamma har hatt det samme problemer, rett og slett at hun har fått mer hår med alderen/at det vokser ut raskere.

Skrevet

jeg er 17...

Skrevet

hårveksten påvirkes ikke av epilatoren, så du har nok "bare" fått kraftigere hårvekst.. Kjipt da :tronderbart:

• Liker 1
Skrevet

Hva med de sorte prikkene som ser ut som hår inni en kapsel av hud som aldri slippes ut?

Skrevet

Hårene kan IKKE påvirkes av epilatoren så det er nok ikke det. Mulig du har fått mer hår fra naturens side.. Men kan det være at "pinsettene" kanskje ha blitt sløve?

Anonym poster: e5bf43f2749b3561307a955933188b78

Skrevet

Hva med de sorte prikkene som ser ut som hår inni en kapsel av hud som aldri slippes ut?

Det er inngrodde hår. Det er vanlig å få når man epilerer, for når hårene røskes opp langt nedi roten, så finner ikke de nye alltid rette veien ut..

Evt er det smuss og dritt som går inn i porene der det skulle vært et hår.

Skrevet

Kanskje pinsettene har blitt for gamle og dermed kutter håret istedet for å dra det opp. Prøvd en annen epilator?

Anonym poster: e91ac53dd4c91455eb753465665dd458

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg bør prøve en annen epilator. Den jeg har nå er min mors gamle og er 8 år :S

Skrevet

Mine legger og armhuler er fucked up etter 3-4 år med epilator.. gikk nylig over til barberhøvel igjen

Skrevet

Mine legger og armhuler er fucked up etter 3-4 år med epilator.. gikk nylig over til barberhøvel igjen

hvordan da?

Skrevet

hvordan da?

Der er nupper, inngrodde hår, MASSE sår og arr.... Og jeg blir ikke brun på leggene lengre. Jeg må epilere en gang i uken på leggene, og de første 24 timene er det veldig stygt. Går det lengre tid, er det grusomt, så måtte gjøre det en gang i uken. Men barbering kan jeg være hårete hele vinteren og bare barbere før noe spess, he-he....... og under armene måtte jeg epilere annen hver dag, og det er masse inngrodde hår der i sånne kuler, ser så stygt ut..

Skrevet

Der er nupper, inngrodde hår, MASSE sår og arr.... Og jeg blir ikke brun på leggene lengre. Jeg må epilere en gang i uken på leggene, og de første 24 timene er det veldig stygt. Går det lengre tid, er det grusomt, så måtte gjøre det en gang i uken. Men barbering kan jeg være hårete hele vinteren og bare barbere før noe spess, he-he....... og under armene måtte jeg epilere annen hver dag, og det er masse inngrodde hår der i sånne kuler, ser så stygt ut..

Shit, trodde at ting ville være bedre med epilator jeg....

Skrevet

Jeg har epilert i over 10 år, og er fortsatt kjempefornøyd. Drar raskt over en gang i uka, og er da glatt og hårløs hele tiden.

Det kan høres ut som om huden/hårene er for tørre. Og at epilatoren er for gammel. Inngrodde hår henger sammen med dårlig peeling, og dårlig hygiene.

Minte triks:

- Ny epilator annenhvert år.

- Skrubbhansker 2 ganger i uka, og peelingkrem en gang i uka.

- Krem etter peeling.

- Desifisering av epilatorhode før hver bruk.

• Liker 1
Skrevet

Nei herlighet, kjøpe en epilator som man kan kjøpe nye hoder til.

Anonym poster: e91ac53dd4c91455eb753465665dd458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...