Gå til innhold

Når man har hatt AAP i 1 år og skal 'forlenge'?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da? Må man igjennom hele søkeprosessen på nytt eller har de en enklere framgangsmåte?

Den opprinnelige søkeprosessen har jo behandlingstid på 2 mnd, så hadde vært fint og slippe det igjen.

Jeg har hatt AAP i 1 år og skal søke om 1 år til. (Man får bare 1 år av gangen?)

Er det noen som har et kjapt svar på dette?

Anonym poster: 32157383b354dfd32231f07b88856b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten snakker de med deg på telefonen eller så må du til samtale på det navkontoret du tilhører. Jeg har fått forlenget aap på tlf flere ganger. De bare spør deg om hvordan det går, hvilke planer du har fremover og hva nav skal bidra med. Du trenger ikke søke på nytt eller legge ved noe som helst fra lege eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Helen sier stemmer, jeg har fått AAP helt siden før de gikk bort fra attføring og rehabilitering, og fått vite at i realiteten er det ingen grense for hvor lenge en kan gå på aap, så lenge en fyller kriteriene. Jeg er inn om nav ca en gang i halvåret og tar en prat, før jeg blir sendt hjem med beskjed om at jeg er for dårlig til tiltak (er ikke minst 50% arbeidsfør), og at de har ingenting å tilby meg.

Uansett, du slipper søke på ny, det meste går av seg selv, så fremt det ikke er endringer i situasjonen din som tilsier at du er bedre eller MYE dårligere.

Anonym poster: f47063654c9749f2e20329a035cadbef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...