Gå til innhold

Halsbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en jente på 16 år som kanskje tror jeg har halsbetennelse

Men jeg er ikke sikker

Det føles ut som jeg har noe i halsen men så er det ikke noe der.

Har litt små vondt. Og mamma sa jeg så rød ut

Burde vi dra til legevakten eller noe sånt?

Har hatt det i 2 dager nå

Takk for svar

Skrevet

Har du feber? Hvis ikke kan det være en vanlig forkjølelse som har satt seg i halsen, tipper det siden du bare har litt vondt. Siden du har hatt det sånn i 2 dager så blir det neppe verre. Det er sikkert et virus og da kan ikke legene gjøre noe uansett, virus fører sjeldnere til feber enn bakterier, antibiotika dreper bare bakterier. De gangene jeg har hatt halsbetennelse og fått antibiotika så har jeg hatt veldig vondt, måttet ta smertestillende, ikke klart å spise eller drikke, ikke klart å svelge vann en gang pga smerter. Knapt klart å prate. Høy feber, slapp og fjern.

Er det ikke hovne mandler, hvit puss på mandlene/halsen og feber så er det i alle fall neppe streptokokker, men det finnes mange forskjellige typer virus og bakterier.

Dere kan jo ringe legevakten og spørre. Men drikk te med honning, eller kaldt vann. Og spis halslinser, de er laget for sår hals.

God bedring!

Anonym poster: 708a55b00375eff48e15e66ad04d8c6c

Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Kan hende du har fått kyssesyke. Det begynte vertfall med vanlig vondt i halsen på meg, så forverret deg seg med feber etter en uke og mandlene hovnet så opp at jeg ikke klarte å svelge mitt eget spytt engang. Jævligste jeg har vært med på. Kjennes som jeg svelgte piggtråd.

Sikkert ikke det du har fått da, men man vet jo aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...