Gå til innhold

Triste saker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den eneste i gjengen som ikke har kjæreste eller "godvenn", og føler meg veldig utenfor. Venninnene mine er pene damer og får alltid masse oppmerksomhet, og jeg blir stående på sidelinja. Jeg tror ikke jeg er direkte stygg, jeg er alltid ren og pen i tøyet og gjør det beste ut av det jeg har. Jeg smiler og er positiv,deltar i samtaler der det er rom for det. Liker ikke å presse meg på, men er ikke helt tilbakeholden heller. Jeg blir ikke sørpefull på byen, ikke er jeg vulgær, men ikke snerpete heller.

Hva kan det være som er "feil" med meg?

Anonym poster: ee2394c71d8ca132061a174f92e38174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er noe feil med deg :-) Husk at byen er et sted hvor de mest høyrøstede får mest oppmerksomhet. Om man er litt mer tilbakeholden og ikke viser at man er tilgjengelig så blir man fort forbigått. Ikke fordi man ikke er bra nok, men rett og slett fordi mange tolker tilbakeholdenhet som at man ikke er interessert...

Skrevet

Tviler på at det er noe feil med deg :-) Husk at byen er et sted hvor de mest høyrøstede får mest oppmerksomhet. Om man er litt mer tilbakeholden og ikke viser at man er tilgjengelig så blir man fort forbigått. Ikke fordi man ikke er bra nok, men rett og slett fordi mange tolker tilbakeholdenhet som at man ikke er interessert...

Det stemmer jo det, men jeg vet ikke helt hvor jeg ellers skulle kunne få kontakt med noen. Og det er ikke "meg" å være høylytt og brautende heller.

TS

Gjest test123
Skrevet

Hvor gammel er du og hvor ofte drar du ut på byen? Kan jo hende du bare har hatt uflaks. Synes det skal ganske mye til før jenter ikke får oppmerksomhet.

Skrevet

Hvor gammel er du og hvor ofte drar du ut på byen? Kan jo hende du bare har hatt uflaks. Synes det skal ganske mye til før jenter ikke får oppmerksomhet.

Jeg er 27, og drar ut på byen omtrent annenhver helg. Ser jo at de fleste andre får masse oppmerksomhet gjennom kvelden, mens jeg er i beste/verste fall "ti-på-halv-fire-dama" for en desperat eldre mann...

• Liker 1
Skrevet

Tror du det er utseendet ditt eller oppførselen din som gjør det slik? Hvis det tror det er utseende så er det jo ikke verre enn å poste et bilde en kort stund.

Gjest test123
Skrevet

Jeg er 27, og drar ut på byen omtrent annenhver helg. Ser jo at de fleste andre får masse oppmerksomhet gjennom kvelden, mens jeg er i beste/verste fall "ti-på-halv-fire-dama" for en desperat eldre mann...

Men hvor tilgjengelig er du når du er ute på byen?

Skrevet

Tror du det er utseendet ditt eller oppførselen din som gjør det slik? Hvis det tror det er utseende så er det jo ikke verre enn å poste et bilde en kort stund.

Jeg vet jo at jeg ikke er noen supermodell, men jeg er heller ikke totalt frastøtende. Har en del ekstra på kroppen (som skal av) men har fått høre at jeg er pen og søt på datingsider. Jeg tør ikke legge ut bilde :/

Skrevet

Men hvor tilgjengelig er du når du er ute på byen?

Jeg smiler og prøver å se åpen ut. Men jeg er ikke lettkledt som venninnene mine. Kan det ligge der?

Skrevet

Hvis man er tilbakeholden ute på byen så er det veldig lett å bli forbigått.. Er man på en stappfull pub med fullt av folk som har fått i seg en god del for mye og man selv ikke er helt i den stemningen hvor man danser villt utpå dansegulvet så blir man rett og slett ikke lagt merke til fordi man ikke gjør så veldig mye utav seg i forhold til de andre..

Gjest test123
Skrevet

Jeg smiler og prøver å se åpen ut. Men jeg er ikke lettkledt som venninnene mine. Kan det ligge der?

Mente ikke sånn, tenkte på om du bare holder deg med venninnene dine eller er på steder hvor det ikke er så lett å få kontakt med fremmede(med mindre man danser).

Skrevet

Mente ikke sånn, tenkte på om du bare holder deg med venninnene dine eller er på steder hvor det ikke er så lett å få kontakt med fremmede(med mindre man danser).

Jeg er med venninnene mine, vi bruker å danse, henge rundt baren og gå litt rundt for å se om det er noen vi kjenner

Skrevet

Ta kontakt med menn du synes er attraktive, spør hva de heter osv? Venter du på at de skal snakke med deg? Det funker ikke alltid.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke å være den som snakker høyest, men smil og ha en åpen holdning slik at folk tør å ta kontakt med deg, er du veldig lukket skremmer du folk bort.

Skrevet

Ta kontakt med menn du synes er attraktive, spør hva de heter osv? Venter du på at de skal snakke med deg? Det funker ikke alltid.

Jeg venter ikke alltid, men de gangene jeg har tatt kontakt så ser jeg at de ikke er interesserte og mister selvtilliten.

Skrevet

Du trenger ikke å være den som snakker høyest, men smil og ha en åpen holdning slik at folk tør å ta kontakt med deg, er du veldig lukket skremmer du folk bort.

Jeg smiler og hilser, men uten å se desperat ut (tror jeg selv da)

Skrevet

Jeg venter ikke alltid, men de gangene jeg har tatt kontakt så ser jeg at de ikke er interesserte og mister selvtilliten.

Hva om du overanalyserer? Leter etter tegn på at de ikke er interessert? Du sier du er litt introvert og ikke har så høye tanker om deg selv (som kommer frem litt i tråden her også) - hva om det er dette som snakker?

Snakker man med vilt fremmede personer kan den umiddelbare interesse eller mangel på gå veldig opp og ned de første minuttene. Spesielt om samtalen starter veldig stivt og litt vel "kjedelig". Man må nesten være litt humoristisk, tulle litt, være lite selvhøytidelig og ikke diskutere været/nyhetene og annet man snakker med frisøren om :)

Personlig føler jeg at folk får langt bedre connection på vorspiel eller fester hjemme hos folk. Er det kun ute på byen dere treffer nye mennesker?

Skrevet

Jeg føler at jeg får det bedre til om jeg ikke prøver. Om du forstår.

Hva med å si til deg selv at neste gang på byen skal du gå bort til en fyr som ser søt og snill ut - bare det. Og føre en samtale av ett eller annet slag uten baktanker? Det får bort presset med å bli avvist, for målet er jo bare å prate med han noen få minutt. Når du føler dette går bra - øk målet til ti min, feks. Fortsatt uten baktanker om at det skal bli noe, så du trenger ikke se etter drømmemannen, bare en som ser ut som en slik kar du vil prate litt med. Når dette går bra får du økt selvtillitt, og da går alt litt bedre. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva om du overanalyserer? Leter etter tegn på at de ikke er interessert? Du sier du er litt introvert og ikke har så høye tanker om deg selv (som kommer frem litt i tråden her også) - hva om det er dette som snakker?

Snakker man med vilt fremmede personer kan den umiddelbare interesse eller mangel på gå veldig opp og ned de første minuttene. Spesielt om samtalen starter veldig stivt og litt vel "kjedelig". Man må nesten være litt humoristisk, tulle litt, være lite selvhøytidelig og ikke diskutere været/nyhetene og annet man snakker med frisøren om :)

Personlig føler jeg at folk får langt bedre connection på vorspiel eller fester hjemme hos folk. Er det kun ute på byen dere treffer nye mennesker?

Det kan jo være det. Jeg er nok litt usikker, men når jeg først tar kontakt så er jeg i det rette humøret, og tuller og tøyser. Jeg er ikke god på alvorlig smalltalk, så jeg holder meg unna den biten. Jeg setter også humor ganske høyt, så jeg liker å prøve å komme i kontakt med alle mennesker på den måten når det passer slik.

På vorspiel er vi nesten alltid den samme gjengen, og det er ingen av oss som kunne tenke oss hverandre. Kanskje det er på tide å arrangere en venners venner fest?

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at jeg får det bedre til om jeg ikke prøver. Om du forstår.

Hva med å si til deg selv at neste gang på byen skal du gå bort til en fyr som ser søt og snill ut - bare det. Og føre en samtale av ett eller annet slag uten baktanker? Det får bort presset med å bli avvist, for målet er jo bare å prate med han noen få minutt. Når du føler dette går bra - øk målet til ti min, feks. Fortsatt uten baktanker om at det skal bli noe, så du trenger ikke se etter drømmemannen, bare en som ser ut som en slik kar du vil prate litt med. Når dette går bra får du økt selvtillitt, og da går alt litt bedre. :)

Jeg har prøvd å legge fra meg tanken på en eventuell kjæreste, og bare snakket med folk for å være sosial og se om det kunne bli noen nye vennskap. Det er bare det at venninnene mine både krever og får mer oppmerksomhet enn meg, og jeg faller litt utenom selv om det bare er på vennskapelig plan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...