Lady Stardust Skrevet 12. august 2012 #1 Del Skrevet 12. august 2012 Spiste ute i dag, på kinesisk resturant. Der bestilte jeg innbakt (fritert) kylling med ris i sursøt saus. Lurer på om noen kan hjelpe meg med et ca kalorianslag? Trenger ikke være så innmari nøyaktig, men så nære dere kommer. Var en del ris, kanskje to never, samt 10-12 biter med kylling, ikke nevneverdig store. Vet at det ikke er så mye info å gå på, men jeg er elendig på å regne ut kaloriinnhold uten å måle vekt, så all hjelp taes mot med takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 12. august 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 12. august 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #3 Del Skrevet 12. august 2012 1000000000000 kcal! Seriøst, kan ikke folk gå ut og kose seg en gang i blant, uten å bli helt fiksert på kaloriinnholdet. Neste gang holder du deg hjemme, så slipper du ødelegge for deg selv. Eller så kan du gå ut, og tenke "Hey, idag skal jeg kose meg, skit i kaloriene idag". Klarer du å endre tankegangen til det? Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 12. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 12. august 2012 1000000000000 kcal! Seriøst, kan ikke folk gå ut og kose seg en gang i blant, uten å bli helt fiksert på kaloriinnholdet. Neste gang holder du deg hjemme, så slipper du ødelegge for deg selv. Eller så kan du gå ut, og tenke "Hey, idag skal jeg kose meg, skit i kaloriene idag". Klarer du å endre tankegangen til det? Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea Næh, det var da voldsomt. Jeg stilte et enkelt spørsmål, hvorfor blir du så provosert? Kunne gitt deg mange gode grunner til at jeg vil vite kaloriinnholdet, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjole100 Skrevet 12. august 2012 #5 Del Skrevet 12. august 2012 Mange som liker å være litt obs på hvor mange kalorier de får i seg daglig, trenger da virkelig ikke ha noe med og ikke kunne kose seg og gjøre! Synes det blir for dumt å komme med en så spydig kommentar på et normalt spørsmål... Kan desverre ikke hjelpe deg med spørsmålet fordi jeg er elendig på telling selv, og har ikke noen erfaring med det "/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #6 Del Skrevet 12. august 2012 Nesten umulig å vite da kinarestauranter i Norge har en tendens til å dyppe alt i fett. Anonym poster: eda74bffdf78ec3386a571da5dd7c496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #7 Del Skrevet 12. august 2012 Næh, det var da voldsomt. Jeg stilte et enkelt spørsmål, hvorfor blir du så provosert? Kunne gitt deg mange gode grunner til at jeg vil vite kaloriinnholdet, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig. Mange unnskyldninger? Det er ingen god grunn til å vite det, så lenge man ikke er på slankern, men jeg tviler på at det har noe med det å gjøre, men nå kommer vel du til å skrive det. I og med at du ikke skrev det, så er jeg temmelig sikker på hva årsaken er, men jeg skjønner at anoreksia er såppas personlig, at det er noe man helst vil holde for seg selv. Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjole100 Skrevet 12. august 2012 #8 Del Skrevet 12. august 2012 Mange unnskyldninger? Det er ingen god grunn til å vite det, så lenge man ikke er på slankern, men jeg tviler på at det har noe med det å gjøre, men nå kommer vel du til å skrive det. I og med at du ikke skrev det, så er jeg temmelig sikker på hva årsaken er, men jeg skjønner at anoreksia er såppas personlig, at det er noe man helst vil holde for seg selv. Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea Anoreksia? Tuller du? Man trenger ikke være syk for å være obs på kalorier.. Hva som er grunnen er vel strengt tatt ikke vesentlig i det hele tatt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 12. august 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 12. august 2012 Mange unnskyldninger? Det er ingen god grunn til å vite det, så lenge man ikke er på slankern, men jeg tviler på at det har noe med det å gjøre, men nå kommer vel du til å skrive det. I og med at du ikke skrev det, så er jeg temmelig sikker på hva årsaken er, men jeg skjønner at anoreksia er såppas personlig, at det er noe man helst vil holde for seg selv. Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea Nei, å unnskylde meg ovenfor en anonym bruker på et åpent forum ser jeg ingen vits i. Poenget er at uavhengig av hvilken grunn jeg måtte ha for å stille spørsmålet, er din kommentar ganske ubrukelig. Men hey, om det gir deg så mye å yppe på nettet, kjør på 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #10 Del Skrevet 12. august 2012 Her er en guide jeg bruker på kinesisk mat: http://www.cspinet.o...ah/chinese.html Anonym poster: a2140af522fbb983de9305638c59dbd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanderlust Skrevet 12. august 2012 #11 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Kinamat er så utrolig godt at det tør jeg ikke tenke på! Men nå er det vel sausen som inneholder en god del fett og kalorier... nei, jeg vil ikke vite det. nananana. edit:skrivefeil Endret 12. august 2012 av Wanderlust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 12. august 2012 #12 Del Skrevet 12. august 2012 Google it! Du kan så og si finne ut alt, bare du leter litt Som noen har sagt over her, så er de føle til å fritere og bruke mye unødvendig fett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 12. august 2012 #13 Del Skrevet 12. august 2012 jeg anslår 700-800 kalorier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 13. august 2012 #14 Del Skrevet 13. august 2012 Er det noen som har peiling på indisk mat? Jeg bor rett veldig sidenav en indisk restaurant, så det blir mye takeaway.. som regel en masala med nan uten ris.. Så blander jeg i litt grønnsaker hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 13. august 2012 #15 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg kom fram til 1146 kcal. Med det forbehold om at dere drakk vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 13. august 2012 #16 Del Skrevet 13. august 2012 Mange unnskyldninger? Det er ingen god grunn til å vite det, så lenge man ikke er på slankern, men jeg tviler på at det har noe med det å gjøre, men nå kommer vel du til å skrive det. I og med at du ikke skrev det, så er jeg temmelig sikker på hva årsaken er, men jeg skjønner at anoreksia er såppas personlig, at det er noe man helst vil holde for seg selv. Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea O' store liksom-ekspert-på-anorektikere. anorektikere ville for pokker ikke spist fritert mat, som er ca det mest fettinnholdige du kan få av mat eller ris for den saks skyld. ...eller saus... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy84 Skrevet 13. august 2012 #17 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg spiser en del Chop Suey og der er det 92 kcal pr 100 gram. Sunt og godt ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 13. august 2012 #18 Del Skrevet 13. august 2012 I en vanlig porsjon er det ca 550 Kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #19 Del Skrevet 13. august 2012 O' store liksom-ekspert-på-anorektikere. anorektikere ville for pokker ikke spist fritert mat, som er ca det mest fettinnholdige du kan få av mat eller ris for den saks skyld. ...eller saus... Det vet du da ikke noe om. Jeg har lest/sett/hørt eksempler om folk med spiseforstyrelse som har spist ting uten for sin "comfort zone". Det gjelder ikke bare på restaurant, men også hjemme, hvor det pga. det de ser på som press prøvd å tvinge i seg ting de ikke har lyst på. Det er faktisk kun to grunner å være obs, hvis man er på slankern eller er spiseforstyret. De som er på slankern, og oppretter tråder om "hvor mye kcal er det i ditten og datten" er ærlige om hvorfor de spør om det, for de får også mange rare blikk fra andre brukere om HVORFOR de spør om akkurat det, og ikke kan bare nyte det en sjelden gang man er ute. Om alle som skriver at de slanker seg forteller sannheten, hvem vet, jeg går utifra at de fleste av dem gjør det, men det er det klin umulig for meg å vite. Så når man prøver å holde tilbake hvorfor man vil vite det, så ringer det en alarm her, og personen prøver fortsatt å ro det bort, men greit, du får tro hva du vil. Hvis TS hadde vært skikkelig usunn hele året rundt, så hadde jeg ikke sagt noe, da hadde det kanskje vært greit å vite. Hvis ts hadde vært usunn ellers, så ville ikke ts brydd seg om kaloriinnholdet i kinamaten, hvis hun ikke bryr seg om alt annet i hverdagen. Ts gjør nok det, og lever et ganske sunt liv, og da står jeg fortsatt ved det jeg har sagt, det er unødvendig å vite slike ting. Ta meg, jeg er veldig aktiv i hverdagene, spiser sunt, og prøver å holde meg til det litt mer usunne i helgene. Skulle jeg få tilbud om noe iløpet av en hverdag, som er utenfor det jeg pleier å spise på en vanlig hverdag, så sier jeg ikke nei, går heller ikke rundt og tenker på "å herregud, hvor mye var det i det måltidet nå". Jeg skjønner at dette er en typisk jenteting, jeg er glad for at vi mannfolk ikke er like ille. Anonym poster: 7d0b4670b0b3de936d8eac1cd3b0ebea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. august 2012 #20 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg pleier å anslå ca 1000 kalorier på all fettete mat jeg spiser ute, så lenge jeg spiser en liten posjon. Spiser jeg en større posjon, dobler jeg til 2000. Jeg regner ganske rundt på kalorier, men regner alltid oppover på matvarer jeg er usikker på. Uansett, som noen andre sier, hvis du spiser kinamat to ganger i året er det ikke så nøye. Men hvis du er som meg, og spiser ute et par ganger i måneden, kan det fort balle på seg, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå