AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Jeg skal hente hund i september og lurer på hvordan jeg kommer i kontakt med tidligere kjøpere av oppdretteren. Hadde egentlig et inntrykk av at oppdretteren var veldig dyktig (og det tviler jeg ikke på) og jeg har ikke hørt noe negativt om dem, men etter at vi har hatt mye kontakt på mail, føler jeg at noe ikke stemmer helt. Det har blitt mye misforståelser og det virker som oppdretteren ikke har tid til å svare på mailene mine. Det virker iallefall ikke som han leser mailene skikkelig og mailene er skrevet bare i full fart med masse skrivefeil. Ikke at det trenger å bety noe. Føler også at jeg har fått lite informasjon og får ikke ordentlige svar på det jeg spør om. Er egentlig mange flere ting som skurrer, men som jeg ikke trenger å skrive om her. Lurer bare på hvordan jeg får kontakt med andre som har kjøpt derfra, og om de har lignende erfaringer som meg. Anonym poster: fab85889c59f3657ec5ea052f4d844bc
Majott Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Be han om å oppgi tidligere valpekjøpere som referanser. Er det mange som er fornøyde med hundene derfra, er det ikke noe problem å sette deg i forbindelse med dem. Mange oppdrettere får spørsmål om referanser. Er det en seriøs oppdretter med flere kull bak seg, så har han fortsatt kontakt med valpekjøperne. Han kan da spørre dem om det er greit om han gir tlf nr deres eller mailadresse til deg. Vil du ikke gjøre dette, kan du legge ut et innlegg på et hundeforum og spørre om noen vet noe, f.eks Canis.no, som er besøkt av mange. Har du ikke lyst til å be oppdretter om referanser, så er vel det nok til å avbestille valp. Du skal ha hunden i minst 10 år, så å kjøpe fra en oppdretter du ikke er trygg på, skal du ikke gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå