Gå til innhold

Pent antrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i dobbel 30-årsdag til to venninner av typen. Vi har bare vært sammen i 4 mnd og har bare møtt den ene venninnen èn gang og hun andre to ganger. Mitt inntrykk er at de er litt fasademennesker begge to, og i invitasjonen står det antrekk pent. Festen skal holdes på et utested (lukket selskap). Hva skal jeg gå i?? Kjole ja, men hva slags?? Skal jo ikke være overpyntet heller, men vet at det kommer en del snobber på den festen..... Hjelp!

Anonym poster: 9e3b3754be168614560cd1873714c57e

Anonym poster: 3a186f5ef68ac9a59613e0db622ff35c

• Liker 1
Skrevet

hadde det vært meg ville jeg kledd meg slik...

BQcDAAAAAwoDanBnAAAABC5vdXQKFlZLSTVWS2pfVC1pRVRnb2dEVzdJc2cAAAACaWQKAXgAAAAEc2l6ZQ.jpg

• Liker 1
Skrevet

må ikke ha kjole. Jeg hadde hatt fantastisk hår og sminke, for det er da snakk om løsvipper og masse tid på manken...

eller noe sånn...

Olivia-Wilde-Nylon-party-August-2011.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skal i dobbel 30-årsdag til to venninner av typen. Vi har bare vært sammen i 4 mnd og har bare møtt den ene venninnen èn gang og hun andre to ganger. Mitt inntrykk er at de er litt fasademennesker begge to, og i invitasjonen står det antrekk pent. Festen skal holdes på et utested (lukket selskap). Hva skal jeg gå i?? Kjole ja, men hva slags?? Skal jo ikke være overpyntet heller, men vet at det kommer en del snobber på den festen..... Hjelp!

Anonym poster: 9e3b3754be168614560cd1873714c57e

Anonym poster: 3a186f5ef68ac9a59613e0db622ff35c

Pent antrekk + en del snobber, invitert av fasademennesker = Klassisk stil. Det er ikke noe om og men. Men det kommer jo også litt an på hva slags type snobber det er snakk om. Er det dem som er oppdratt med god smak fra oldmoney-miljøet og kjører stil eller er det de med mest mulig jalla-bling på armene, blond piggsveis, Moods of Norway og den som kjører Audi R8 er kongen på haugen.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

Pent antrekk er ikke en ordentlig kleskode, så jeg ser litt skrått på dem over kanten av etikettebrillene mine. Dette er nok mer jallasnobber.

Kjole burde ikke være nødvendig, men det er sikkert lurt. Det er jo umulig å vite om de mener de reelle kleskodene mørk dress eller dress, men mer pyntet enn mørk dress kan de ikke mene. En pen kjole som ikke er lang går sikkert strålende, og ja, klassisk stil. Ikke masse bling og sparkel.

Skrevet

Pent antrekk + en del snobber, invitert av fasademennesker = Klassisk stil. Det er ikke noe om og men. Men det kommer jo også litt an på hva slags type snobber det er snakk om. Er det dem som er oppdratt med god smak fra oldmoney-miljøet og kjører stil eller er det de med mest mulig jalla-bling på armene, blond piggsveis og Moods of Norway og den som kjører Audi R8 er kongen på haugen.

Du er klar over at det er ytterst få av det man normalt vil kategorisere som "old money familier" i Norge? Vi har ikke engang en skikkelig adel, du får det til å høres ut som om vi bor i England....

Når det er sagt, så er jo ikke "Pent antrekk" en ordentlig dresskode, og jeg regner med at disse personene er av typen som faller inn i en kategori mellom de to nevnte. Altså noen nyrike strebere som prøver å flotte seg og leke "old money" . Tenker at de sikkert er av den stereotypiske typen man finner på Tjuvholmen en fredags-kveld med genseren til pappa i kashmir trygt knyttet over skuldrene, seilere fra Sebago og en ekkel fettete sleik.

Uansett, du går aldri feil med en lekker kjole og et par stiletter ;)

Anonym poster: bd5aa68582216d19bd83a4e896747f0c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...