AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Er det mulig for en mann med dårlig selvtillit/ selvbilde og som ha en litt usikker personlighet å få seg kjæreste? Hvordan skal man egentlig fremstille seg selv på feks en nettdating-side? Skal man pakke inn sannheten eller skal man være ærlig om hvordan man har det og ta det litt som det kommer? Jobber forøvrig med meg selv og personligheten min daglig, men blir aldri helt bra virker det som. Har også liten erfaring med damer fra før av. Er så lei av å være alene. Anonym poster: 896f83bf53f9f88553dfa5db76a565af 1
Betty2 Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Alle har mulighet til å få seg kjæreste, det som er fint med denne verden, er at alle har ulik smak, noen liker beskjedene mennesker, mens andre foretrekker de som er frempå osv. Det som kan være viktig å huske på, når du er på en Date, tenk over hvordan du oppfører deg, hvis du er stille/ kort pratet, viser lite øyekontakt og fikler med ting, så kan du fremstå som arrogant og uintresert i vedkommende. Du trenger ikke å poste på profilen din at du har lav selvtillit, men du kan jo pynte litt på sannheten og si du er en litt beskjeden type. Noen tips når du skal ut å møte noen, gå med klær som får deg til å føle deg Flott, spill musikk som får deg til å dra på smilebåndet før du går ut døren/underveis til møteplassen. prøv å være avslappet og prøv å la henne føre samtallen, smil, le, og prøv å la være å tenke på det du ikke liker med selv. Og for all del, IKKE sammenlign deg med alle andre rundt deg. du har nok dine positive trekk, husk at det er bare du som ser dine feil, fremmede vet ikke om komplekser før du gjør dem oppmerksom på de. Hvis kjemien ikke stemmer med den du holder på med, så er sjangsen to for at dere ikke er de rette for hverandre. (det er i hvertfall min teori) Lykke til i dating verden, før eller siden dukker nok drømme dama opp. 4
Guybrush Skrevet 13. august 2012 #3 Skrevet 13. august 2012 (endret) Det jeg selv har lagt merke til er at mange tror at man har en usikker/svak personlighet kun basert på at man sliter med å være selvsikker i offentlig sammenheng. Erfaringsmessig sliter mange med sistnevnte basert på tidligere opplevelser. Det kan være mobbing, det kan være oppvekst - ja så mangt som spiller inn. Men jeg ser også at mange til tross for dette kan ha en helt egen personlighet innerst inne. Altså usikkerheten i seg selv er et symptom - men ikke "deg". Mange har ett tema eller en interesse hvor de trives innenfor - selv de som har dårlig selvtillitt. om de da omgir seg med nære venner og snakker om disse tema/interessene vil man kjapt merke en helt annen selvtillitt og måte å være på. DA kommer den "ekte" deg frem. Utfordringen er å klare å være denne personen også under andre omstendigheter. Som i kontakt med personer av det andre kjønn. Og til syvende og sist er det kun erfaring erfaring erfaring som teller. Man må tørre, man må sparke seg selv i ræva. Det er som med fobier - du må tørre og finne ut at alt ikke går til helvette om man ikke vinner hver gang. Selvironi er ett fint sted å starte. Man kan fint være ærlig om at man er nervøs osv - men gjør det på en humoristisk måte. Men ikke beklag for mye, ikke fremstill deg selv som noe stakkarslig - for det er du ikke! At noen har dårlig selvbilde og er nervøse er en ting - om man i sjekkesammenheng snakker med noen som du tydelig får inntrykk av mener h*n er mindreverdig mister du interessen. Man kan like personen men da kun på vennskapelig basis. Veldig få vil ha en slave for å si det sånn. Endret 13. august 2012 av Guybrush 4
Capt. Obvious Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Ja, et er jo selvsagt mulig, men det er betydelig enklere å jobbe med seg selv og få mer selvtillit.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #6 Skrevet 13. august 2012 Ja, det går an. Men som populariteten til denne tråden vitner om er ikke kvinner flest litt interessert en gang i å ta kontakt med deg eller hjelpe deg dersom du er sjenert. Du må bare ta løpefart og kaste deg ut i det, regne med å bli kalt drittsekk bare fordi du ikke vet helt hvor du skal trå (kvinner er nødeløse her), og håpe at et eller annet sted på veien så møter du ei som ser hvem du er og ikke bare hva du ikke er. Det er ikke lett. Jeg er selv veldig sjenert, og har aldri følt meg så lite verdt som når jeg for noen år siden begynte å nærme meg damene. Det var nederlag etter nederlag, for hva visste vel jeg om dating? Ingen hadde noen gang fortalt meg noe om det, og ingen jenter var noen gang interessert i å fortelle hva det var jeg egentlig gjorde galt heller. Bare ei gjorde det, og selv om det ikke ble oss, så er jeg henne evig takknemlig. Prøv å finne deg en slik venninne. Det er mitt beste råd. Anonym poster: 25350dd994fc37f774746a676f1f451b 2
kristian82 Skrevet 13. august 2012 #7 Skrevet 13. august 2012 Er det mulig for en mann med dårlig selvtillit/ selvbilde og som ha en litt usikker personlighet å få seg kjæreste? Hvordan skal man egentlig fremstille seg selv på feks en nettdating-side? Skal man pakke inn sannheten eller skal man være ærlig om hvordan man har det og ta det litt som det kommer? Jobber forøvrig med meg selv og personligheten min daglig, men blir aldri helt bra virker det som. Har også liten erfaring med damer fra før av. Er så lei av å være alene. Anonym poster: 896f83bf53f9f88553dfa5db76a565af Det beste er å være ærlig (selv om du ikke bør utlevere alt ved deg på en profiltekst og såklart heller ikke "selge deg ned" fra A- Å). Mesteparten av de profiltekstene på nett er jo rett og slett latterlige - alle er yyyber sosiale, globetrottere, med 1000 FB venner osv. osv. "- så er du litt mer ærlig enn de, så tror jeg du kan score på det. Det du bør tenke på er jo at man skal jo gjerne møte personen fra nettdatingen in real life, og da funker det jo dårlig om en har gitt seg ut for å være en fallskjermhoppende Don Juan, mens man egentlig er stille og rolig og ikke liker å ta heis. Du vil vel ha en som passer og liker deg som du er? Ikke alle jenter passer med falskjermhopperen. Syns du bør slutte å tenke for mye på " kan jeg få dame?" osv. Såklart kan du det! Slutt og vurder deg selv så negativt. Fokuser på positive egenskaper, og tenk heller på alle de karene med damer (som rett og slett er ubruklige folk) som du trolig danker ut fra A-Å. Vet du f.eks. med deg selv at du er snill, trofast og til å stole på - er du jo hestehoder foran en berme av menn. De tingene alene gjør at du fortjener en bra partner og at du klart har kvaliteter en jente vil sette pris på. Hun ene jenta som du ikke var " kul" nok for, du var ikke falskjermhoppende nok, hun bør du ta med et og tenker du deg litt om vet du nok at det er jenter du passer bedre med/heller vil ha. 4
Gjest Gagaen Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Har bare EN kommentar , basert på egen erfaring ; stillest vann har dypest grunn Dvs en stille og sjenert person kan ha kjempemasse positivt å by på , det tar bare litt ekstra tid å finne fram til det . Men det er absolutt verdt forsøket og undersøket litt dypere før man avskriver en person med lav selvtillit
dilletante Skrevet 13. august 2012 #9 Skrevet 13. august 2012 Det kommer an på hvordan det gir seg uttrykk, synes jeg. Jeg synes det kan være veldig sjarmerende med litt forsiktige og sjenerte folk. Jeg er introvert og ikke så veldig sosialt selvsikker selv, så det passer meg godt med litt "milde" og forståelsesfulle menn... men hvis han virker veldig usikker, hemmet, vinglete, kanskje kompenserer med å være negativ/sarkastisk etc (det har i hvert fall jeg gjort tidligere..) og ikke gir noe klart inntrykk av hva han tenker, er det ikke tiltrekkende. Tror det er greit å nevne noe om det i profilen, men ikke overdriv. Jeg tror ikke jeg ville tatt kontakt med en som skrev rett ut at han hadde veldig dårlig selvtillit og lite erfaring... men at man er litt beskjeden og trenger tid på å bli kjent, er jo greit i mine øyne i hvert fall (er sånn selv). Jeg tror vel egentlig også at det er lurt å prøve å være litt uhøytidelig og ærlig om det, er du usikker, så går det an å si at nå ble jeg litt nervøs, at det er krøll på tunga osv, i stedet for å bli veldig selvkritisk og -dømmende. Du får vel faktisk mer selvtillit bare av å ta det på den måten.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #10 Skrevet 13. august 2012 Heller en med lite selvtillit enn en med overdrevent oppblåst selvbilde. Anonym poster: 6bbc711f870f868baa0f1969f96202c1 3
Gjest Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Nå er jeg jente, men jeg har alltid vært den stille og sjenerte typen. Liker ikke å gjøre mye ut av meg og sliter med å snakke med fremmede folk i situasjoner der jeg "må" snakke på en måte. Altså for eksempel date, middagsbesøk der jeg blir satt sammen med fremmede folk etc. Men når jeg har snakket om venner om at jeg er veldig sjenert så er det faktisk ingen som tror på meg, de mener heller bare at jeg er veldig ydmyk og snill, og det er jo en bra ting så lenge man ikke lar seg tråkke over. Jeg kan altså være veldig sjenert og usikker i situasjoner med nye folk, men jeg har likevel fått meg kjæreste. Han er faktisk av den veldig utadvendte typen og kan snakke med alt og alle. Altså stikk motsatt av meg. Jeg møter innimellom personer som jeg kan snakke med som om jeg har kjent dem i flere år, og akkurat slik var det da jeg møtte han. Jeg tror ikke det skal være noe problem for deg å få deg kjæreste så lenge du er positiv selv, og ikke tenker at du aldri kommer til å få deg dame
Gjest Bud Skrevet 13. august 2012 #12 Skrevet 13. august 2012 Jeg er kroneksemplet i spørsmålet ditt. Svaret er JA!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #13 Skrevet 13. august 2012 Ts her. Takker og bukker for alle svar. Driver å tar bilder av meg selv nå i dette øyeblikk og skal legge ut profil på nett side for første gang om ikke lenge. Aner ikke hvordan det går, men da har jeg i det minste prøvd. Bør understreke at jeg trives godt med å ha mennesker rundt meg og jeg liker å ha det gøy med andre. Kan også være primus motor når det kommer til det å finne på ting. Det er bare det at jeg har liten tro på meg selv og har alltid hatt en slags underlegenfølelse om meg selv hele tiden. Dette stammer nok fra ungdomstiden hvor jeg ble systematisk mobbet gjennom ett helt år fra jeg var 13 til jeg var 14. Er idag snart 30 så jeg burde ha vokst/ristet av meg det gamle, men det henger på meg fremdeles som klegg. Selvtilliten forsvant og kom aldri helt tilbake desverre. Jeg må bruke litt tid på å føle meg komfortabel rundt mennesker og har derfor litt vanskelig med å knytte bånd med andre. Men men. Nå skal jeg prøve ihvertfall å se hvordan det går... Anonym poster: 896f83bf53f9f88553dfa5db76a565af
Magnifique Skrevet 13. august 2012 #14 Skrevet 13. august 2012 (endret) Hei. Selvsagt kan en mann med lav selvtillit få seg kjæreste. Det tror jeg så absolutt er mulig! Selvom mange jenter synes det er vanskelig å ta kontakt med litt sjenerte typer (med lav selvtillit), er det nok mange som også liker de litt innesluttede guttene. Kanskje er det mange som ikke er så interesserte i gutter som er høye på pæra, og som liker å vise seg frem? De aller fleste jenter liker å vise omsorg, og synes sikkert det er både søtt og sjarmerende med en type som ikke heelt tør å vise hvem han egentlig er - men som etter hvert klarer å åpne seg mer opp Endret 13. august 2012 av Magnifique
Gjest Gorgonzola Skrevet 13. august 2012 #15 Skrevet 13. august 2012 Dårlig selvtillit er absolutt tabu for menn. Det er full turn-off og rødt lys i forhold til kvinner. Liten pikk(alt under "normalen" i følge KG empiri =16 cm lang og 13 cm i omkrets) er også uaktuelt for ganske mange men dårlig selvtillit er en unnskyldning/forklaring forbeholdt kvinner. 2
Gjest fjosa Skrevet 13. august 2012 #16 Skrevet 13. august 2012 (endret) Så lenge de ikke har dårlig selvbilde er det greit. Har vært sammen med en med det, og det var fryktelig slitsomt. Trengte bekreftelser hele tiden og en smule sjalu.. Endret 13. august 2012 av fjosa
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #17 Skrevet 13. august 2012 Vel, jeg ble kjent med ei jente på nett, gjennom match tror jeg det var. Jeg fikk hennes mobilnummer og ringte henne. Litt usikker spurte jeg henne om litt forskjellig og vi pratet en kort stund. Siden fikk jeg melding fra henne om at det var uaktuelt, hun så nemlig for seg meg som en veik og usikker fyr. Jo, takk for den du, svarte jeg tilbake, og det var det. Lolita prøver å si at hun som usikker jente fikk seg type, så det betyr at usikre gutter også skulle kunne få seg dame. Problemet er at hun har funnet seg en type med stor selvtillit, så hun bekrefter bare dette, at man som mann må stråle og ose selvtillit. Hvis ikke er det uaktuelt. Anonym poster: cf2267503015df9ed68b1674e68606a9 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #18 Skrevet 13. august 2012 Ts her. Takker og bukker for alle svar. Driver å tar bilder av meg selv nå i dette øyeblikk og skal legge ut profil på nett side for første gang om ikke lenge. Aner ikke hvordan det går, men da har jeg i det minste prøvd. Bare advarer om at dersom du allerede har dårlig selvtillitt kan nettdating være skummelt. Har aldri følt meg så udugelig som etter mine forsøk på nettdating. Med mindre du er godt over snittet kjekk bør du være forberedt på at du kan få en veldig negativ opplevelse. Min erfaring som betalende medlem på sukker.no var: 1. Nesten ingen sendte melding til meg (de som gjorde det skrøt av at profilen min var morsom og god). 2. Relativt få så på profilen (150 visninger på en måned) 3. Av de jeg kontaktet svarte bare ca 1/3 (kontaktet ikke super-babes, hovedsaklig jenter som var "mitt nivå" utseendemessig) 4. Av de jeg skrev meldinger med var det nesten ingen av jentene som faktisk viste noe som helst initiativ i samtalene. Dvs, de svarte utfyllende på alt jeg spurte om og virket hyggelig og glad, men de kom nesten aldri med spørsmål selv, eller gjorde noe jobb selv for å holde samtalen gående. Anonym poster: 691a68cf74000bea288b42450aadbf0a 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #19 Skrevet 13. august 2012 Skulle ønske at dårlig selvtillit var mitt problem. Kanskje jeg kunne ha gjort noe med det. Nå har jeg så god selvinnsikt Så når jeg går bort til en jente så er det liksom "Hei jeg har dette å tilby, men ingen av tingene er interessant for deg.". Unfixable. Anonym poster: 49e6a1cef08004a16a104e43f2f6624b
Gjest Janus Skrevet 13. august 2012 #20 Skrevet 13. august 2012 Ts her. Takker og bukker for alle svar. Driver å tar bilder av meg selv nå i dette øyeblikk og skal legge ut profil på nett side for første gang om ikke lenge. Aner ikke hvordan det går, men da har jeg i det minste prøvd. Bør understreke at jeg trives godt med å ha mennesker rundt meg og jeg liker å ha det gøy med andre. Kan også være primus motor når det kommer til det å finne på ting. Det er bare det at jeg har liten tro på meg selv og har alltid hatt en slags underlegenfølelse om meg selv hele tiden. Dette stammer nok fra ungdomstiden hvor jeg ble systematisk mobbet gjennom ett helt år fra jeg var 13 til jeg var 14. Er idag snart 30 så jeg burde ha vokst/ristet av meg det gamle, men det henger på meg fremdeles som klegg. Selvtilliten forsvant og kom aldri helt tilbake desverre. Jeg må bruke litt tid på å føle meg komfortabel rundt mennesker og har derfor litt vanskelig med å knytte bånd med andre. Men men. Nå skal jeg prøve ihvertfall å se hvordan det går... Hva slags konkrete grep har du tatt for å forbedre selvtilliten din? At du ble mobbet fra du var 13 til du var 14 er ikke et hyggelig minne, men jeg kan desverre ikke akseptere at du skal la dette være en unnskyldning stort lengre. Jeg svarte enkelt på spørsmålet ditt tidligere. Ja, du kan få deg en kjæreste med lav selvtillit. Men det er absolutt i din interesse å oppnå ekte selvtillit og lykke for en maksimal opplevelse av livet. Dette gjelder ikke bare dine relasjoner til kvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå