Gå til innhold

Hjelp med en slags vanningslogg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del planter, og med alt hverdagsstyr blir de av og til glemt. Ofte jeg kan se at en plante har det tilsynelatende bra, men kan virkelig ikke huske når den fikk vann av meg sist. Dårlig hukommelse ja, men det hadde nok vært enda verre om det var flere enn meg som tok seg av dem!

Så jeg tenkte kanskje jeg skulle lage en slags vanningslogg i tabellform i Word. Der jeg naturlig nok noterer ned hver gang jeg har vannet hver enkel plante, og hver gang jeg har gjødslet. På den måten får jeg full oversikt over plantestellet.

Er dette en idiotisk idè? Hvis ikke; hvordan kan jeg utforme dette? Noen idèer?

Og jeg ser nå at dette kanskje skulle vært på dataemnet, men det har jo med hus og hage å gjøre også :P

Thanks!

Anonym poster: 4df740eabc355d0f5f9581d5cb22566a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes utrolig slitsomt ut.

Kjøp gjødselspinner, stikk i jorda rundt plantene. Hvor mange i hver potte står bak på pakka.

Siden det er rimelig stor forskjell på planter hvor mye vann de trenger, hvor stor potte de har, hvor i huset de står osv vil de trenge ulik mengde vann.

Men etter at gjødselpinner er stukket i potta. Ha vannkanna på benken, fyll den og ta en runde når du husker det. Stikk fingeren i jorda og kjenn om planta er tørr eller løft i plastpotta og kjenn etter om den er lett. Vann....

Skriv dato på gjødselspinnepakka når du gjødsler så har du oversikt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...