Gå til innhold

Kollektiv - har ikke plass i fryser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet hjemmefra for første gang, i kollektiv.

I infoen jeg har fått så står det at det er skuffer i fryseskapet slik at alle hyber har hver sin skuff, men når jeg åpnet for å titte så var det noe i alle skuffene. De er ikke merket med romnummer.

Hva er riktig å gjøre her? Jeg må jo ha fryseplass, men det virker slitsomt å ta det opp med hver enkelt som bor her (vi er 8 hybler til sammen), og det er jo ikke sikkert jeg får tak i alle heller.

Burde jeg bare putte maten min der det er mest plass eller hva tror dere?

Anonym poster: c20d995e1c547129db6b876a1c3aac0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det kan jeg jo gjøre. Jeg leier i en studentby gjennom et privat utleiefirma, men de har jo en administrasjon jeg kan snakke med. Litt usikker på hva de kan gjøre med det, men det var et godt forslag, jeg skal prøve det! :)

Skrevet

Jeg ville spurt de som bor der, om det er mange så heng opp en lapp. Den forrige som bodde på ditt rom har sikkert glemt å tømme sin skuff.

• Liker 3
Skrevet

Da hadde jeg bare snakket med de andre som bor der for å høre om du kan få skuffen du skal ha. :)

• Liker 2
Skrevet

Vet bare ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med dem. Litt drastisk å ha et allmøte bare pågrunn av en fryseskuffe.

Skrevet

Hehe neida det er ikke drastisk å ha møte ang sånne ting. Har bodd i kollektiv selv og der hadde vi møter om alt mulig rart. Du kan jo foreslå at dere setter en lapp med navnet deres på hver hylle. Eller at dere hvertfall har en oversikt over hvem som eier hvilken hylle.

• Liker 1
Skrevet

Alternativet er å legge frem postit-lapper med romnummer på og be folk klistre lappen på den som er sin, sånn at det til slutt er én igjen.

Anonym poster: beb2b86a4025e2057fa0b5e07bf7f8e9

• Liker 1
Skrevet

sikkert noen som har tatt seg til rette og bruker flere fryseskuffer. Ville hengt opp lapp på kjøleskapet og spurt, hvis ikke det hjelper, spurt utleier

Anonym poster: c60daa4e253299d9b75eb25c8ab1bf86

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke verre enn å spørre i forbifarta når du møter de i gangen/på kjøkkenet/i trappa. Fram til du får det avklart (du vil ikke ende opp med å kaste andres mat i allefall!), så bare legg mat der det er plass.

Tror du først som sist må venne deg til å ta opp slike ting uten å gjøre noe stort utav det. Det kommer flere saker. Garantert!

• Liker 1
Skrevet

Vi er 3 stk i leiligheten. Ikke noen orden på hvem som har hvilken skuff i fryseren. Best å skrive navnet det på det som mitt når jeg legger noe i fryseren. Virker som om de andre ikke bruker fryseren så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...