Gå til innhold

Hvordan melde flytting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte fra min mammas hus til min pappas hus, og dermed over i en annen kommune. Hvordan melder jeg flytting? Må jeg si i fra til universitetet mitt (begynner i høst), skatteetaten, kommunen...? Jeg aner ikke hvordan dette fungerer! Hvordan i alle dager gjør man det?

Anonym poster: f0d9818049c9da9fbbf037568590b838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, er over 18.

Anonym poster: f0d9818049c9da9fbbf037568590b838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder fra til folkeregisteret og til posten først og fremst. Hos posten får du gratis omadressering (videresending av post) for en liten periode. Du må med andre ord si fra til alle du får post fra om din nye adresse, og også skolen og lånekassen slik at de har riktig informasjon i forhold til stipend/lån.

Anonym poster: 0120120e6fcdcd430e7ef582183f281c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder FLYTTING hos folkeregisteret, og ADRESSEENDRING hos posten. Men du MÅ ikke endre adresse hos posten, gjør du det vil de returnere all post som blir sendt til din gamle adresse. Da jeg flyttet hjemmefra meldte jeg ikke adresseendring, for da kunne jeg ikke lengre få post sendt til min gamle adresse (hos foreldrene mine).

Anonym poster: df5961a1109c9bad58767c8612085d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du melder FLYTTING hos folkeregisteret, og ADRESSEENDRING hos posten. Men du MÅ ikke endre adresse hos posten, gjør du det vil de returnere all post som blir sendt til din gamle adresse. Da jeg flyttet hjemmefra meldte jeg ikke adresseendring, for da kunne jeg ikke lengre få post sendt til min gamle adresse (hos foreldrene mine).

Anonym poster: df5961a1109c9bad58767c8612085d1f

Man kan ha flere adresser registrert hos posten, du må bare passe på at du ber om å beholde din gamle adresse i tillegg til din nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...