AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Del dine treningsrutiner. Har du veldig faste rutiner, eller mye variasjon? Hvordan deler du mellom styrke- og kondisjonstrening? La oss inspirere hverandre, nybegynner som viderekommer! Anonym poster: f11dc8f05020479a9bab7791db7e3537
Envy Skrevet 12. august 2012 #2 Skrevet 12. august 2012 Spørs litt på hvordan turnus ser ut den uka. Har en 4 ukersplan jeg følger, men en uke kan f.eks se slik ut: man: armer tir: rygg ons: bein + mage tors: bryst/skuldre fre: cardio lør/søn: fri lør/søn: begynne på neste uke, f.eks da begynne på armer igjen, eller rygg I tillegg hender det at jeg tar en spontan treningsøkt på jobb, da blir det ofte intervaller i form av innebandy. Planlagt trening den dagen utgår da ikke, selv om jeg også trener på jobb.
xMaria Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Jeg gjør forskjellig hverdag. Gjør bare det jeg får lyst til å gjøre, har jeg lyst til å jogge en dag gjør jeg det. Men rockering gjør jeg hverdag i 5 minutt eller mer
WBNina Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 Jeg har fokusert på styrke de siste månedene. Siden januar har jeg kjørt 3 dager med fullkroppsprogram + én kondisjonsøkt i uken. Jeg bruker tre ulike styrkeprogram for å få variasjon, men jeg kjører supersett på alle tre. Jeg er veldig happy med resultatene, både når det kommer til kroppssammensetning (forholdet mellom muskelmasse og fettmasse) og generell form. I høst skal jeg jobbe litt mindre med styrke (men jobbe med å opprettholde muskelmasse), og mer med kondisjonstrening. Det er fordi en off-periode forhåpentligvis vil gjøre med sterkere på sikt :-).
isbiten. Skrevet 13. august 2012 #5 Skrevet 13. august 2012 Det varierer litt fra uke til uke, men dette er malen: Mandag: Gruppetime Tirsdag: Gruppetime + styrke på bryst, skuldre og triceps Onsdag: Gruppetime + styrke rygg og ben Torsdag: Styrke bryst, skuldre og triceps + intervaller (intervaller enten torsdag eller fredag) Fredag: Styrke rygg og ben Lørdag: spinning og styrke core Søndag: Fri/ rolig cardio Blir mye gruppetimer siden jeg er instruktør selv, men prøver så godt jeg kan å være flink med styrken også.
Gjest *Maja* Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Jeg er en jogger. Løper hovedsakelig hver dag. Varierer gjerne med dager der jeg løper rolig mens andre dager kjører jeg hardere økter og intervaller. Prøver også å få inn et par yogatimer i uka
Envy Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Det varierer litt fra uke til uke, men dette er malen: Mandag: Gruppetime Tirsdag: Gruppetime + styrke på bryst, skuldre og triceps Onsdag: Gruppetime + styrke rygg og ben Torsdag: Styrke bryst, skuldre og triceps + intervaller (intervaller enten torsdag eller fredag) Fredag: Styrke rygg og ben Lørdag: spinning og styrke core Søndag: Fri/ rolig cardio Blir mye gruppetimer siden jeg er instruktør selv, men prøver så godt jeg kan å være flink med styrken også. Aldri biceps?
LilleTulla Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Mange ryggøvelser går mye på biceps også når jeg trener rygg og biceps har jeg kun hammercurls som går "bare" på biceps
Envy Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 Eh, jo, på ryggøkta Haha, ok, sorry. Så bare så rart ut siden triceps var spesifisert. Men da henger jeg med Vet mye øvelser går på andre muskelgrupper enn de det primært belaster.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. august 2012 #11 Skrevet 14. august 2012 Er en rastløs sjel, så jeg gjør ikke faste ting på faste dager, men følger allikevel en plan. Dag 1: styrketrening armer, skuldre&rygg Dag 2: styrketrening coreøvleser Dag 3: styrketrening mage, bein&rygg Dag 4: pilatesvideo på youtube Dag 5: langkjøring kardio, ca 40 minutter Dag 6: kort, intensiv kardioøkt Disse kommer ikke på spesifikke ukedager, og ikke i rekkefølge, jeg tar det jeg føler for. Jeg gjennomfører skjelden 6 økter, holder som regel med 4 eller 5, men da MÅ jeg velge de øktene jeg ikke valgte neste uke. Hvis det ga noen mening? Har en 15 minutters stretching/yoga-session hver morgen og kveld som alltid gjennomføres.
isbiten. Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 Haha, ok, sorry. Så bare så rart ut siden triceps var spesifisert. Men da henger jeg med Vet mye øvelser går på andre muskelgrupper enn de det primært belaster. Så forresten nå at "eh, jo" kunne virke litt bitchy, men det var ikke ment sånn
Que Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Før hadde jeg tre 1,5-2 timers opplegg med styrke og kardio + en håndballtrening i uka, emn etter at jeg begynte å jobbe igjen (har vært i mammapermisjon), har jeg heller måttet ta flere korte økter og dermed styrke og kardio hver for seg.. En uke kan f.eks se sånn ut: Mandag: styrkeøkt armer + rygg Tirsdag: fri Onsdag: Løpetur 30 min + bakkeintervaller Torsdag: Håndballtrening Fredag: styrkeøkt bein + mage Helg: Fri, evt håndballkamp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå