Dine Skrevet 12. august 2012 #1 Skrevet 12. august 2012 Hei Jeg og mannen min har allerede en flott gutt på 19 måneder og skal begynne prøvingen for nummer 2 i september. Flere her som skal det (eller med nr.1 selvfølgelig)? Grunnen til at vi ikke begynner før er fordi jeg reiser på forretningsreise til USA en ukestid i starten av september og da har vi lyst til å vente til etter det. Kjenner det kribler i magen bare av å tenke på prøvetiden og den spennende tiden som er foran oss.... Ha en flott søndag alle sammen
Superlilje Skrevet 13. august 2012 #4 Skrevet 13. august 2012 (endret) Vi skal begynne å prøve så fort korppen er klar etter MAen jeg hadde forrige uke (i uke 11). Så regner med det blir ca september Er nr 2 for oss også, første blir 2 i september. Endret 13. august 2012 av Superlilje
Dine Skrevet 18. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2012 Så koselig superlilje Da håper jeg vi blir gravide samtidig Har dere gutt eller jente fra før?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Vi har hatt pause noen mnd'er, men begynner for fult i september når jeg forhåpentligvis har fått pergo hos gynekolog Dette blir nummer 1, har "prøvd" (har ikke vært så aktiv prøvere da jeg ikke har mens eller EL) i snart 4 år. Anonym poster: d5f96242c76709df909f8e171236466f
Dine Skrevet 18. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2012 Spennende!! Håper det klaffer for dere fort denne gangen
Superlilje Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 Så koselig superlilje Da håper jeg vi blir gravide samtidig Har dere gutt eller jente fra før? Vi har jente På mandag er det en måned til hun blir 2 år! Tiden går jammen fort... Hadde vært gøy å bli gravid samtidig ja! Brukte dere lang tid på første? Jeg ble gravid på PP3 med første, og PP2 nå når jeg mistet, så satser på det går fort denne gangen også
Dyregod Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Ja, jeg og mannen skal begynne å prøve på bryllupsreisen! Vi gifter oss på lørdag også har jeg etter beregningen eggløsning 12 september så da håper jeg noe skjer:) Vi er 27 år og det er første barn.
Dine Skrevet 19. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2012 Så spennende Dyregod Håper dere får en flott bryllupsdag Åja, jeg tenkte ikke over at du faktisk hadde blitt gravid og mistet, det er trist å høre.. Det tok jo ikke lang tid å bli gravid igjen hvertfall - det er jo noe positivt oppi det hele. Hvor langt på vei var du da du mistet, om jeg kan spørre..? Vi brukte ikke lang tid på nr.1, traff på PP1 faktisk, men vi begynte i utgangspunktet høsten før vi ble gravide. Eller.. Vi begynte oktober 2009, men jeg hadde totalt uregelmessige sykluser så legen sa at det ikke var noe vits å forsøke å bli gravide engang ettersom jeg ikke hadde fått EL etter pilleslutt enda. Så da prøvde vi en måned (oktober) og etter den beskjeden stoppet vi i noen måneder. Januar, februar og mars ble brukt til å sjekke syklus som da ble stabil og så begynte vi i april og da satt'n Så sånn sett ble han til i PP1, men ja, man kan jo velge selv hvordan man ser på det Jeg tror liksom ikke det skal ta særlig tid denne gangen heller jeg da, og det kan være litt skummelt kjenner jeg.. Er utrolig kjipt om det tar lenger tid og så blir jeg så nedfor og skuffet hver gang det blir negativ test.. Men det er jo ingen selvfølge at det tar like kort tid denne gangen, samtidig klarer jeg ikke helt å stille meg inn på at det faktisk kan ta tid..
Gjest Ekstase Skrevet 19. august 2012 #11 Skrevet 19. august 2012 Vi skal også begynne i september :-) Vi har snakket mye frem og tilbake om når vi vil ha barn, og funnet ut at vi bare må hive oss ut i det nå. Man blir jo ikke akkurat yngre med årene! Det blir vår første, så for meg er det helt uvirkelig at det endelig kan skje! Og siden jeg aldri har vært gravid og han aldri har gjort noen gravid, er jeg veldig spent på om vi får det til. I følge en eggløsningskalkulator på nett har jeg el enten 9.sept eller 12.sept, er litt usikker på hvor lang syklusen min er. Prøver å skru forventningene om å få det til på første forsøk ned, men det er ikke så lett! Har dere begynt å ta folat? Er det noe annet man bør ta/gjøre nå før prøvingen starter? Koselig å ha andre september-prøvere å snakke med :-)
Superlilje Skrevet 19. august 2012 #12 Skrevet 19. august 2012 Var 11 uker på vei, men det hadde sluttet å utvikle seg mange uker før jeg begynte å blø da. Men prøver å se på de positive tingene, nå får vi mer tid til å spare opp penger til evt ulønnet permisjon, og jeg slipper å gå ned en islagt bakke for å komme meg til bilen når jeg skal føde Hadde hatt termin i februar, og på den tiden av året får vi vanligvis ikke bilen opp til huset pga snø og is. Jeg tenker også mye på det med at det ikke er sikkert det klaffer like fort igjen. Vanskelig å innstille seg på det siden det har gått ganske fort de andre gangene.
Dine Skrevet 21. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2012 Hei Ekstase! Ja, helt enig - kjempe koselig å prate med noen andre september-prøvere Jeg har begynt å ta folat (begynte for kanskje to uker siden). Ellers gjør jeg ingenting enda i og med at prøveperioden ikke har begynt enda. Men jeg kommer nok til å tenke litt på alkohol etter EL (selv om det ikke er en problemstilling igrunn). Ellers kommer jeg nok til å leve akkurat som nå, inntil jeg faktisk er gravid. Har ikke lyst å "oppføre meg" som gravid før jeg er det, for da blir jeg enda mer lei meg når jeg får negativ test.. Uff, så trist Superlilje.. Har egentlig lyst å spørre mer om det, men kjenner at vi kanskje bør fokusere på det positive? Og heller glede oss over de to små vi allerede har og ikke minst over den spennende tiden fremover Jeg vet ikke når EL i september er enda, men i og med at jeg er i USA frem til 13.sept er prøveperioden først i gang når jeg kommer hjem den dagen. I følge babyverdens EL kalkulator skal EL være rundt da, så jeg håper jeg rekker hjem før den har satt i gang
Kirby Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 Ettersom syklusen min kanskje lander på 26 dager vil eggløsningen min være 29. september, så da er kanskje jeg også en september-prøver selv om oktober var planen
Superlilje Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Laget meg likegodt en egen prøverdagbok jeg, så du kan godt spørre der om det var noe mer du lurte på
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 23. august 2012 #16 Skrevet 23. august 2012 Hei, jeg melder meg også på her! Har en jente på 16 mnd, og om noen dager bytter jeg ut ppillen med folatpiller:)
finkel Skrevet 23. august 2012 #17 Skrevet 23. august 2012 (endret) Jeg tør egentlig ikke skrive her, for vi er vel ikke egentlig prøvere. Jeg ble dessverre uplanlagt gravid nå i sommer, og måtte ta abort i 11. uke av medisinske grunner. Nå har jeg fått min første mens etter aborten. Jeg er klar for å prøve, mens sambo ikke vil prøve, han vil bare la det skje. Jeg ble gravid med spiral, og den ble fjernet da aborten ble foretatt. Sambo ville ikke jeg skulle sette den inn igjen, så da får vi bare se hva som skjer! Endret 27. september 2012 av finkel
Dine Skrevet 23. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 23. august 2012 Så spennende finkel Jeg heier på dere og håper vi alle blir gravide fort!! Spennende med nr.2 da Ashley Johanna! Jeg gleder meg til å se når neste EL er beregnet til å være, men det blir jo bare sånn ca. basert på mensen neste gang. Har fått EL fra dag 12.-19. i syklusen, så for meg er det litt ustabilt på en måte.. Selve syklusen er på 28-31 dager hver gang, så jeg kommer til å bruke babyverdens kaklkulator neste gang og skrive inn mensdato + lengde på denne syklusen som er nå..
Gjest Hjerte Skrevet 23. august 2012 #19 Skrevet 23. august 2012 Heisann jenter:) blir vel egentlig septemberprøvere vi også. Skulle egentlig starte i august, men hadde seg slik at EL fant sted da samboeren var på sjøen. Han har fri i 4 uker nå, så da får vi bare kjøre på Aldri tenkt på dette før, men man må ha ganske flaks når man har en partner som jobber borte...Sjelden EL faller på et tidspunkt han er hjemme
Gjest VesleMars Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 Vi blir også prøvere i spetember etter en tidlig SA nå forrige syklus Har mensen nå så håper den sitter neste pp Det blir da pp3. har håp, satser på at det går bra. Har en datter fra før på rett over 2 år. Så dette blir spennende Håper de aller fleste her får positive tester om en mnd tid ca. HEIA HEIA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå