AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Jeg sitter her og innser at jeg ikke har noen som helst idè om hva jeg skal bli... Kunne trengt litt råd og veiledning! Jeg har et snitt på 5,3, men har ingen andre realfag enn s-matte (tar biologi som privatist i tillegg til vg3 i høst). Jeg har tenkt på yrker som klinisk ernæringsfysiolog, lege, dyrlege og psykolog. Felles for de tre første er at jeg må studere i utlandet (pga karakterer) og at jeg må ta realfag før jeg begynner på studiene. Jeg drømmer også om å studere i England, men ser at det fort blir dyrt... Jeg er usikker på klinisk ernæringsfysiolog, ettersom det er en ganske "usikker" jobb, og lønna er ikke spesielt bra. Dessuten er jeg ikke fanatisk opptatt av mat. Lege og dyrlege innebærer blod og kutting, noe jeg egentlig ikke liker. Synes bare det virker spennende å gi diagnoser og å behandle pasienter. Da virker det kanskje som om psykologi profesjon er tingen, men jeg ser for meg at det fort blir kjedelig i lengden. Jeg føler selv ikke at det hjelper å løse problemer ved å dra til psykolog, så da skjønner jeg ikke hvordan jeg kan få andre til å mene det motsatte... Jeg ønsker meg kort sagt et spennende studie som fører til en god jobb med solid inntekt (er det ikke det alle ønsker seg?). Noen ideer? Anonym poster: cdcf9e45c56ee02a2f22a4304b842574
Testosteron Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Med et snitt på 5,3 har du ihvertfall evner til et høyskolestudium, men generelt er det risikofylt å starte et studium uten å like faget. Hvilke fag likte du på vgs?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #3 Skrevet 12. august 2012 Med et snitt på 5,3 har du ihvertfall evner til et høyskolestudium, men generelt er det risikofylt å starte et studium uten å like faget. Hvilke fag likte du på vgs? Psykologi-faget er gøy, og jeg liker de to kapitlene i biologi-boka om menneskekroppen. Ellers liker jeg språk, men kan ikke tenke meg å jobbe innenfor det... Anonym poster: cdcf9e45c56ee02a2f22a4304b842574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå