sila Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Har av en eller annen grunn fått fryktelig lyst på kjøttkaker i løpet av kvelden og har bestemt meg for å lage det til middag i morgen. Meeen - jeg har ikke egg. Er det noen som har en enkel, men god oppskrift på hjemmelagede kjøttkaker uten egg? :-)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Jeg bruker aldri egg i kjøttkakene.. Vann og potetmel derimot! Søk på google eller se bakpå potetmelet (er vel en oppskrift der og?). Anonym poster: 7218bbe8f115d7feb5134bec49e6863f
Gjest Pheel Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 (endret) Bruker kun kjøttdeig og diverse krydder, jeg, til både hjemmelagde hamburgere, kjøttkaker og kjøttboller. Fungerer utmerket. Stekes i mye smør i pannen. Red: Evt. finhakket løk i også. Endret 11. august 2012 av Pheel
sila Skrevet 11. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2012 Bruker kun kjøttdeig og diverse krydder, jeg, til både hjemmelagde hamburgere, kjøttkaker og kjøttboller. Fungerer utmerket. Stekes i mye smør i pannen. Red: Evt. finhakket løk i også. Og da holder seg sammen? Har alltid trodd at egg var det som holdt de sammen...
Gjest Pheel Skrevet 11. august 2012 #5 Skrevet 11. august 2012 Og da holder seg sammen? Har alltid trodd at egg var det som holdt de sammen... Gjør det hos meg iallefall. Bare behandler deigen godt med hendene på forhånd, og som skrevet bruker mye smør i panna, så gå det fint. Med løk i så er det noe vanskeligere å holde de sammen.
sila Skrevet 11. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2012 Takk, Pheel, da prøver jeg det i morgen
sila Skrevet 12. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2012 Meeen, har aldri laget kjøttkaker før, så hvilke krydder bruker jeg og ca hvor mye..?
Gjest gjest17 Skrevet 13. august 2012 #8 Skrevet 13. august 2012 Jeg bruker malt ingefær, muskat, salt og pepper. Mengdemål tar jeg på slump, men søk opp oppskrift så finner du ut hvor mye. Så steker du deg en prøvekjøttkake og sjekker om det er nok krydret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå