AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Trenger hjelp til å finne en navnet på en bokserie. Tror serien består av 3 eller 4 bøker. Har kun lest den første, som handler om en jente som bor langt oppå fjellet. Handlingen foregår i "gamle dager" litt sånn norrønt-aktig. Hun møter vel en gutt på veien mot byen hvor hun skal finne noe greier. Forsiden på boken er bilde av en jente med litt langt brunt rufsete hår og grønne øyne? På innsiden av boken på en av de første sidene så er det et kart over byen hvor handlingen foregår. Hun og gutten ender opp i fengsel/fangekjeller og jeg tror det er noen drager som passer på. Bøkene er vel en type ungdomsserie om jeg ikke tar helt feil. Er det noen som har peiling på hvilke bøker jeg snakker om? Mener at forfatteren er en dame fra Danmark. Det er hvertfall en nordisk forfatter. Takk på forhånd. Anonym poster: c88aad2facd4b60e6dc120647e97ca5a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 Kom på en ting til (tror jeg): Hun jenta som er hovedpersonen har et smykke av noe slag som hun har arvet. Tror også at loven deres med masse høy brenner ned mot slutten av boken, men er ikke 100% sikker. Anonym poster: c88aad2facd4b60e6dc120647e97ca5a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Skammarens dotter? Jaaa! :D Takk skal du ha! Anonym poster: c88aad2facd4b60e6dc120647e97ca5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå