Gjest Unplugged Trifolii Skrevet 17. februar 2004 #1 Skrevet 17. februar 2004 Søndag var jeg på cafè med ei venninne. Der spiste vi ei sjokolade"kake" som jeg bare MÅ ha mer av. Kom jo selvfølgelig ikke på å finne ut hva de kalte kaka, så nå er håpet at noen av dere kan hjelpe sånn at gravide meg kan få tilfredsstilt "behovene" mine I bunnen av kaka var det en snau cm med vanlig sjokoladekake. Oppå der var det et lag med brun sjokolade krem. (Kunne minne litt om sjokolademousse, men den var ikke så luftig.) Og oppå der igjen var det et lag med hvit krem som jeg ikke helt klarte å identifisere hva var for noe, men den smakte litt anonymt egentlig, med litt vaniljesmak kanskje? Den hadde i alla fall samme konsistens som den brune. Relativt fast, og helt glatt. (Litt sånn baconost-konsistens, men med en helt anna smak naturlig vis ) Inni den hvite kremen var det biter av sjokolade og biter av veldig mørk sjokoladekake. Kaka var pynta med striper av smelta sjokolade. Jeg skulle så veldig gjerne laga sånn kake til helga! Er det noen som kan hjelpe meg med navn og/eller oppskrift?? Trifolii
Arkana Skrevet 17. februar 2004 #4 Skrevet 17. februar 2004 Det var ikke den berømte oreo-kaken da? Det du beskriver høres i allefall ut som en sjokoladeostekake.
LilleMy Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 Det der høres da veldig ut som en Oreo Dream Cake....... YUM!
Cilla Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Tenkte på Oreo Dream jeg også. Har vært utrolig masse snakk om denne kaken i det siste! Dårlig gjort :evil:
ebony Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Den oreokaken så bare superdeilig ut :hjerter2: Finnes det en oppskrift et sted???
Arkana Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Den oreokaken så bare superdeilig ut :hjerter2: Finnes det en oppskrift et sted??? Problemet er dessverre ikke å finne en oppskrift, men at det er altfor mange av dem. Søker du på nettet kommer det opp tusenvis av sider og det vil ta evigheter å lete gjennom alle for å finne en som ligner, og så skal de jo lages og prøvesmakes også.
trifolii Skrevet 17. februar 2004 #13 Skrevet 17. februar 2004 Jepp! Kaka likna veldig på den på bildet. Tusen takk!! (Tror jeg da... Er jo slettes ikke sikkert at jeg har godt av dette... ) Nå starter jakten på oppskrift. Noen som har oppskrifter de har prøvd med mer eller mindre hell? Det kan jo gi en pekepinn på hvordan oppskrifta bør eller ikke bør være. Mmmmmmmmm...... Kake!!!!!!!! Tipper babyen i magen og jeg skal forspise oss i helga :enig_animasjon:
Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Dreamcake? Oreocake? Jeg er på jakt etter oppskriften som de har på en kake seveneleven hvertfall i tromsø og på oslo flyplass. Det er nesten som en vanlig sjokoladekake, men med et TYNT lag med en slags hvit krem i midten, og en slags seig sjokoladekrem på toppen ( det var også knuste oreokjekt på toppen, muligens inni også) Noen som vet noe om denne kaken? hva den heter eller aller helst en oppskrift eller hvor jeg kan få kjøpt den henne. Bor i stavanger, og her har de ikke den kaken på seveneleven eller noen andre steder jeg har sett. desperat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå