Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier: Jeg lurer på hvor lenge clearblues digitale eggløsningstest er positiv. Jeg tok en test i dag klokken 22.20, og den var positiv. Jeg har forøvrig ikke aning om hvor lenge den kan ha vært positiv, da jeg ikke har brukt CB`s digitale test i går, har brukt strimmeltestene til billigtester, og de er vanskelige å lese.

Vet noen hvor lenge vinduet for åpen test er?

Problemet er at "kilden" er bortreist. Så det tidligste jeg får hatt sex er i morgen kveld klokken 21 ca. Det er da 23 timer etter positiv eggløsningstest.

Hvordan funker dette? Er det da nesten forsent, eller har jeg da god tid på meg, slik at jeg kan ha eggløsning mandag også kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig for oss å vite. Som oftest er det 24-48 timer. Å ha sex døgnet etter er ofte for sent, men er EL et stund etter positiv test så KAN det gå. Det er bare å overfalle mannen i det han setter beina innenfor og håpe på det beste.

Skrevet

Jeg skjønner jo at det er umulig for dere å vite når eggløsningen min er. Det jeg spør om er hvor lenge CB sine tester pleier å være positive, for jeg har hørt at de har et ganske kort vindu de er positive. Hvis det da f.eks er slik at de kun er positive i et vindu på 12 timer, så vet jeg at eggløsningen er max 24 timer unna da jeg tok testen (ifølge 26-36 timer). Hvis testen derimot kan være positiv i to dager, også under selve eggløsningen, da kan det jo allerede være forsent.

Skrevet

Døgnet etter EL eller døgnet etter positiv eggløsningstest forresten?

Skrevet

Alle mine EL-tester har et kort positivt vindu, 3-4 timer. Mens andre får positive tester utover dette. Når det gjelder CB spesielt vet jeg ikke.

Og det er 1-2 døgn etter positiv test EL inntreffer for de fleste. Noen også før dette. Er du en av de som får positiv test en stund før EL så kan du altså lykkes.

Skrevet

Hvorfor kaller dere det vindu? For en merkelig ordbruk. Er ikke periode et bra nok ord?

Anonym poster: cf72d20278ff3a71900688d04506e709

• Liker 1
Skrevet

Fordi et vindu er et helt normalt begrep for tiden når en sjanse byr seg.

Gjest Trøffel
Skrevet

Jeg skjønner jo at det er umulig for dere å vite når eggløsningen min er. Det jeg spør om er hvor lenge CB sine tester pleier å være positive, for jeg har hørt at de har et ganske kort vindu de er positive. Hvis det da f.eks er slik at de kun er positive i et vindu på 12 timer, så vet jeg at eggløsningen er max 24 timer unna da jeg tok testen (ifølge 26-36 timer). Hvis testen derimot kan være positiv i to dager, også under selve eggløsningen, da kan det jo allerede være forsent.

Her står det om flere kvinner som har positive CB-tester flere dager på rad:

http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=70844

Har aldri testa to dager på rad med CB selv etter å ha først fått positiv EL-test, da de såpass dyre.

Skrevet

Jeg får ofte positive eggløsningstester to dager på rad, også med clearblue digital. Hos meg kommer eggløsningen enten den siste dagen med positiv test eller dagen etter.

Krysser fingrene for at dere treffer eggløsningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...