Gå til innhold

HJELP, jeg skjønner ikke Restetorget! Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt studier gjennom Samordna opptak, og kom inn på ett av ønskene. Jeg bestemte meg for å likevel sette meg på venteliste for et studie jeg heller ville ta, som jeg deretter kom inn på, noe som førte til at det første studiet falt bort. Ingenting på Samordna opptak sine sider tydet på at jeg måtte svare ja/nei på denne nye plassen, så jeg lot det dermed stå. Jeg ser nå på Samordna opptak - noen få dager før studiestart - at det står "bortfalt" grunnet mangel på svar. Dette tyder altså på at jeg har mistet studieplassen min.

Jeg gikk inn på Restetorget, og så at det første studiet (som jeg først takket ja til, men som falt bort grunnet venteliste-studiet) ligger der. Jeg prøvde å søke på denne restplassen, men fikk opp en beskjed om at jeg ikke kunne søke på det fordi det allerede ligger i søknaden. Er det altså slik at jeg ikke kan søke på restplassen fordi jeg "har takket nei" til denne plassen tidligere?

Skal sies at jeg ikke hadde anelse om at jeg mistet en plass dersom jeg satte meg selv på venteliste på et annet studie, jeg trodde at jeg fikk velge om jeg faktisk kom inn på venteliste-studiet. Mulig det var veldig dumt av meg.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre, eller om det er noe håp? Jeg har søkt studielån og er helt tom for penger, og aner ikke hva jeg skal gjøre dersom det viser seg at jeg ikke blir student likevel denne høsten...

Anonym poster: f0c05b9fcc528aa274cf71fac2fd5216

Videoannonse
Annonse
Gjest RamaLama
Skrevet (endret)

Uff da, høres ut som en skikkelig lei tabbe :/ I fjor når jeg lette på restetorget gikk jeg direkte til skolen, leverte søknad, vitnemål og alt som trengtes. Måtte ikke søke på restetorget. Tok to timer før jeg fikk beskjed om at jeg kom inn. Vet ikke om dette er endret fra i fjor, men du kan jo prøve. Tviler på at det er så mye fortgang i dette uansett når det er helg? Kan jo være det holder å ringe på mandag. Er det ledig plass så skal du jo få en lik sjanse som alle andre, siden det er førstemann til mølla.

Endret av newbiepie
Skrevet

Uff da, høres ut som en skikkelig lei tabbe :/ I fjor når jeg lette på restetorget gikk jeg direkte til skolen, leverte søknad, vitnemål og alt som trengtes. Måtte ikke søke på restetorget. Tok to timer før jeg fikk beskjed om at jeg kom inn. Vet ikke om dette er endret fra i fjor, men du kan jo prøve. Tviler på at det er så mye fortgang i dette uansett når det er helg? Kan jo være det holder å ringe på mandag. Er det ledig plass så skal du jo få en lik sjanse som alle andre, siden det er førstemann til mølla.

Tusen takk for svar! Gikk du til skolen før eller etter studiestart? Jeg er redd det er for sent når innrykksdagen og alt er over, dersom jeg ikke har hørt noe innen den tid...

Anonym poster: c2a4f6438ccfec4052c576aa2785a893

Gjest RamaLama
Skrevet

Jeg gikk dit samme dag som restetorget åpnet, så jeg kan nok ikke svare deg på det spørsmålet. Men husk at undervisningen ikke starter før 20. august de fleste plasser, så det kan nok gå bra. Og du kan rekke kontoret før oppmøte til immatrikulering. Er immatrikuleringen på mandag eller tirsdag da?

Skrevet

Jeg gikk dit samme dag som restetorget åpnet, så jeg kan nok ikke svare deg på det spørsmålet. Men husk at undervisningen ikke starter før 20. august de fleste plasser, så det kan nok gå bra. Og du kan rekke kontoret før oppmøte til immatrikulering. Er immatrikuleringen på mandag eller tirsdag da?

Det er mandag... Er det håp etter immatrikuleringen også?

Anonym poster: c2a4f6438ccfec4052c576aa2785a893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...