AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Skrevet 11. august 2012 Jeg er forferdelig plaga med kalde føtter, ikke så lenge jeg beveger meg, men straks jeg sitter i ro. IS kald! Og jeg er så LEI! Jeg vil bare være varm på føttene! Kan sitte å svette på overkroppen mens jeg er kald på beina Ja, jeg kan selvsagt ta på ullsokker, men jeg vil helst fikse problemet, ikke bare unngå det. Noen råd? HVA som helst? Anonym poster: 6be46aaf0d3003336b1ae1ec229938ca
Wednesday Skrevet 11. august 2012 #2 Skrevet 11. august 2012 du kan prøve å holde føttene høyt og ha på sokker (vanlige sokker) og ikke sitte i trekk.
Minya Skrevet 11. august 2012 #3 Skrevet 11. august 2012 Å knyte en ulltråd rundt ankelen hjelper merkelig nok. 1
snilla Skrevet 11. august 2012 #4 Skrevet 11. august 2012 Kjenner meg igjen! Jeg kan få iskalde føtter på trening, på varme sommerdager og i dusjen. Utrolig plagsomt og ubehagelig! Har du sjekket om du har lavt stoffskifte? Er et veldig vanlig symptom. Det som hjelper meg er: varmeteppe, varmeflaske, dundyne og en kronisk varm kjæreste som ikke har noe i mot å varme to iskalde føtter :-)
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #5 Skrevet 12. august 2012 Kjenner meg igjen! Jeg kan få iskalde føtter på trening, på varme sommerdager og i dusjen. Utrolig plagsomt og ubehagelig! Har du sjekket om du har lavt stoffskifte? Er et veldig vanlig symptom. Det som hjelper meg er: varmeteppe, varmeflaske, dundyne og en kronisk varm kjæreste som ikke har noe i mot å varme to iskalde føtter :-) Har lavt stoffskifte, men jeg tar medisiner for dette. Ullsokker, tepper etc. hjelper jo, men jeg vil helst bli kvitt problemet, ikke bare utsette det:P Vet ikke om fotmassasje kan hjelpe på blodsirkulasjonen(om det engang er det som er problemet)? Anonym poster: 6be46aaf0d3003336b1ae1ec229938ca
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #6 Skrevet 12. august 2012 Jeg har alltid helt hvite, kalde føtter. Jeg går i ullsokker om sommern Men det hjelper litt at kjæresten min klemmer og masserer innimellom. Også har jeg kjøpt noen slags ruller(jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, men de er av tre og kommer i forskjellige mønstre) som jeg kan legge på golvet. Også har jeg føttene på de og ruller de frem og tilbake innimellom. Det hjelper også anbefales. Anonym poster: 6220ab66622beac5ebd67716587d7069
snilla Skrevet 12. august 2012 #7 Skrevet 12. august 2012 Har lavt stoffskifte, men jeg tar medisiner for dette. Ullsokker, tepper etc. hjelper jo, men jeg vil helst bli kvitt problemet, ikke bare utsette det:P Vet ikke om fotmassasje kan hjelpe på blodsirkulasjonen(om det engang er det som er problemet)? Anonym poster: 6be46aaf0d3003336b1ae1ec229938ca Skjønner! Da ville jeg gått til legen og hørt med ham/henne. Jeg har ikke så god peil på stoffskifte (ligger i grenseland selv, ikke medisinert) - kanskje du har feil dose?
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #8 Skrevet 12. august 2012 Skjønner! Da ville jeg gått til legen og hørt med ham/henne. Jeg har ikke så god peil på stoffskifte (ligger i grenseland selv, ikke medisinert) - kanskje du har feil dose? Jeg sjekket faktisk dosen her for ei lita stund siden, og da var den normal. Og nå er jeg jo seff så blakk at jeg ikke har råd til å gå til legen:P Jeg har alltid helt hvite, kalde føtter. Jeg går i ullsokker om sommern Men det hjelper litt at kjæresten min klemmer og masserer innimellom. Også har jeg kjøpt noen slags ruller(jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, men de er av tre og kommer i forskjellige mønstre) som jeg kan legge på golvet. Også har jeg føttene på de og ruller de frem og tilbake innimellom. Det hjelper også anbefales. Anonym poster: 6220ab66622beac5ebd67716587d7069 Har sett slike ruller, er de dyre? Har vurdert å få kjæresten til å gni på meg, men jeg har aldri likt føtter, selv ikke mine egne. Så å "tvinge" en annen til å gni på dem... ugh, nei Anonym poster: 6be46aaf0d3003336b1ae1ec229938ca
Gjest Drue Skrevet 12. august 2012 #9 Skrevet 12. august 2012 Jeg er ofte for varm på beina, og må kjøle dem ned, for eksempel på soveromsveggen (når jeg sover) eller andre steder. Særlig i perioder hvor jeg har spilt mye fotball, og generelt brukt beina så opplever jeg det slik. Jeg tror det handler en del om blodsirkulasjon. Trener du, TS? En annen ting som kan være verdt å forsøke: ta kalde fotbad, eller gå ut i snøen barbeint i et par minutter. Jeg tror varmeflaske, varme fotbad o.l. i lengden bare forverrer situasjonen.
kaarina Skrevet 13. august 2012 #11 Skrevet 13. august 2012 Høres ut som du har et problem med blodsirkulasjonen i beina. Lurer også på om du er i mye eller lite aktivitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå