AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #1 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg er i ganske dårlig form. Er mer den sprinter-typen, løper utrolig fort, men ikke over en lang distanse. Det første målet mitt er å klare 10 km/1 mil på 60 minutter. Hvis jeg jobber målrettet mot dette i månedene fremover, når vil jeg kunne klare dette? Jeg forstår at dette vil komme an på mange ting, men sånn ca.? Anonym poster: b463b7115170c5d4a44352598010b1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #2 Del Skrevet 11. august 2012 Som du selv sier, det kommer helt an på. Hvor ofte vil du trene? Hvor lang tid bruker du på 10 km per i dag osv? Anonym poster: f30a7d2a339f744e5ffc5e73938b6dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2012 #3 Del Skrevet 11. august 2012 Som du selv sier, det kommer helt an på. Hvor ofte vil du trene? Hvor lang tid bruker du på 10 km per i dag osv? Anonym poster: f30a7d2a339f744e5ffc5e73938b6dff Jeg er åpen for å trene ca. 6 dager i uken. 1 time og 20 minutter.... Haha. Anonym poster: b463b7115170c5d4a44352598010b1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 12. august 2012 #4 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Det er helt umulig å svare på. Hvor langt og lenge klarere du å løpe nå? Endret 12. august 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #5 Del Skrevet 12. august 2012 Hvis du er en "sprintertype" så betyr det kanskje at du må øve på å løpe med lavere hastighet og puls. For å klare dette er det enklest med en pulsklokke. Det finnes et balansepubkt hvor din puls skal ligge hvis du skal klare å løpe 10 km. 6 kmt er bare litt fortere enn å gå raskt. Jeg ville satt opp en fast løype. Og løpt samme hver gang på tid. Jeg pleier å ha en stein som ligger der jeg har brukt 1 time. Målet neste gang er å flytte den nærmere 10 km. I tillegg løper jeg mye "indianerløp" eller en type langdistanseintervall. Jeg løper så lenge jeg klarer og går en stund for å få igjen pusten. Så løper jeg igjen. Jeg legger løpingen i alle bratte oppoverbakker jeg finner. Det gir størst effekt. Jeg deler inn løypa i prosent også. Målet er å løpe alle 100%. Og så 100% på god tid. Jeg bruker GPS på mobil og har registrert meg på Endomondo.com. Da kan jeg konkurrere med meg selv. Og forbedre meg. I tillegg spiller kosthold mye inn. Men det er et annet kapittel :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. august 2012 #6 Del Skrevet 12. august 2012 I tillegg løper jeg mye "indianerløp" eller en type langdistanseintervall. Jeg løper så lenge jeg klarer og går en stund for å få igjen pusten. Så løper jeg igjen. Jeg legger løpingen i alle bratte oppoverbakker jeg finner. Det gir størst effekt. Jeg deler inn løypa i prosent også. Målet er å løpe alle 100%. Og så 100% på god tid. Jeg løper mye slik. Spesielt i skogen. Godt å høre at dette er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Blomsten_ Skrevet 12. august 2012 #7 Del Skrevet 12. august 2012 Tipper 6 til 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerbGirl Skrevet 12. august 2012 #8 Del Skrevet 12. august 2012 1 t 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EasyRider Skrevet 12. august 2012 #9 Del Skrevet 12. august 2012 1 t Enig ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbåt Skrevet 13. august 2012 #10 Del Skrevet 13. august 2012 6 kmt er bare litt fortere enn å gå raskt. Jeg ville satt opp en fast løype. Og løpt samme hver gang på tid. Jeg pleier å ha en stein som ligger der jeg har brukt 1 time. Målet neste gang er å flytte den nærmere 10 km. Må vel løpe i 10 km/t for å løpe en mil på en time.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 13. august 2012 #11 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg løp 1 mil på under en time da jeg var 12 år. Så det bør nå ikke ta altfor lang tid vel? Kommer helt ann på grunnlaget ditt fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 13. august 2012 #12 Del Skrevet 13. august 2012 Må vel løpe i 10 km/t for å løpe en mil på en time.... Jepp. Men det tar tid å klare å løpe i den farten i en time. Derfor lønner det seg å starte i roligere tempo og trene seg opp til å løpe lengre distanser og så når en klarer mila uten å dø kan en sette opp farta og konsentrere seg om å klare mila på kortere tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EasyRider Skrevet 13. august 2012 #13 Del Skrevet 13. august 2012 Må vel løpe i 10 km/t for å løpe en mil på en time.... Beklager misforståelsen. Jeg snakker om min egen løype. Og jeg skrev egentlig feil. Jeg har et timesmerke i min løype. Den stenen har jeg lov til å flytte fremover hvis jeg når den før timen er gått. Så dropper jeg den akkurat der jeg er når klokka viser 1 time. Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 13. august 2012 #14 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Jeg løp 1 mil på under en time da jeg var 12 år. Så det bør nå ikke ta altfor lang tid vel? Kommer helt ann på grunnlaget ditt fra før. Jeg klarer mila på under 44 minutter og er 30. Det har ingenting å si hvor gammel du er, men hva bakgrunn du har. Som sprinter så er det ikke et selvfølge at en klarer mila på timen på kort tid, da det er annerledes å løpe sprint enn maraton. Faren med å presse deg selv for hardt når det kommer til langdistanse er at du kan få store slitasjer og dårlige knær om en ikke trener opp løpeteknikken. Derfor skal fokuset først være på teknikk og så fart senere. Endret 13. august 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 13. august 2012 #15 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg klarer mila på under 44 minutter og er 30. Det har ingenting å si hvor gammel du er, men hva bakgrunn du har. Som sprinter så er det ikke et selvfølge at en klarer mila på timen på kort tid, da det er annerledes å løpe sprint enn maraton. Faren med å presse deg selv for hardt når det kommer til langdistanse er at du kan få store slitasjer og dårlige knær om en ikke trener opp løpeteknikken. Derfor skal fokuset først være på teknikk og så fart senere. Ser absolutt poenget ditt, men når en 12 åring uten løpetrening kan, så kan vel de fleste? Men ja, jeg er helt enig med deg, jeg bare skrev det for å understreke at det ikke er umulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 13. august 2012 #16 Del Skrevet 13. august 2012 Kommer helt an på og er veldig individuelt og det er mange faktorer som spiller inn. Jeg hadde sikkert brukt et år på å løpe en mil - mens vår alles kjære fotballfrue ville brukt 10 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 13. august 2012 #17 Del Skrevet 13. august 2012 Ser absolutt poenget ditt, men når en 12 åring uten løpetrening kan, så kan vel de fleste? Men ja, jeg er helt enig med deg, jeg bare skrev det for å understreke at det ikke er umulig Hehe. Som 12 åring syklet jeg lett Rallavegen. Det er litt annerledes med barn og aktivitet. Vi gikk og syklet overalt og hadde en haug med fritidsaktiviteter i tillegg. Men ingenting er umulig som du sier Man må bare ville nok. Men de fleste i "voksen" alder må være litt forsiktig og tenke forebyggende når en skal gjøre visse aktiviteter ellers kan vi fort få skader som kan henge igjen for livet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå