Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette? Hvordan er/var en vanlig skoledag for dere? Er det spennende og interessant, eller er det mye tørt? Hvor mye lesing er det? Jeg har hørt at jus-studenter har meget lite fritid, hva er deres mening om dette? Vil dere anbefale denne utdanningen?

Og til slutt: dere som er ferdig med studiet, er det enkelt å få seg jobb etterpå? Hvilken jobb har dere i dag? Hvordan er lønnsnivået?

På forhånd takk :-)

Anonym poster: 8a46b08a27994b9da83caa023470a159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme :)

Skrevet

Jeg studerer ikke juss, men kjenner mange som gjør det. De som begynner på juss synes jo det de leser på er spennende.

Ang det med hvor mye tid man bruker/om det er mye å lese, så er dette ekstremt individuelt. Noen sitter på lesesalen tolv timer i døgnet og leser alt nøye for å klare seg, andre tar jusstudiet på halvparten av normert tid og leser kun før eksamen (selv om det er et mindretall...). Poenget mitt er at det er vanskelig å få noe inntrykk av hvor tungt/ikke tungt et studie er utifra hvordan andre oppfatter at det er. Det kommer an på så mange ting.

Er du interessert i rettsvitenskap er det jo uansett bare å kjøre på og prøve selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...