t0nje Skrevet 21. august 2012 Forfatter #61 Del Skrevet 21. august 2012 Hvorfor skrev du i HI at du hadde dårlige karakterer og ikke kommer inn i Norge da? Vit at det er vanskeligere å komme inn i Irland. Selvfølgelig har jeg også gjort feil. Men jeg vil helst ikke ha leger som tenker "pyttsann, det er lov å gjøre feil. Jeg er ikke så flink teoretisk, men samma faen, JEG vil blir lege, og hva jeg vil er viktigst i verden!" Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Fordi jeg synes selv at jeg har dårlige karakterer, men for andre jan dårlige karakterer ha en annen betydning. Foreløpig kommer jeg ikke inn i Norge, men om noen år vil jeg kunne komme inn fordi jeg vet at jeg har kapasitet til å klare det, og det vet jeg så godt med meg selv at jeg kan si at jeg kommer inn i Norge. Ja jeg vet at det er vanskeligere å komme inn i Irland og det er derfor jeg har tenkt til å bruke flere år på å komme inn. I tillegg er det sånn at når de i Norge ser utelukkende på karakterer noe jeg synes er tåpelig for da kan jo hvem som helst som har gode karakterer komme inn uten å ha noen som helst annen grunn for å søke medisin enn lønn, rykte, familiens ønsker og ''jeg vil redde verden'' innstilling. I Irland gjør må en gjøre seg fortjent til en plass på medisinstudiet. Selvfølgelig er karakterene viktige her også, men her ser de på andre ting som sosiale antenner, om du er med i idrettsgrupper som f.eks. spille fotball på fritida, jobbe som frivillig f.eks. i Ghana og erfaring med pasientkontakt i den form at du kan skygge leger på sykehuset og jobbe innenfor helsetjenesten, f.eks. på gamlehjem. Som sagt så gir jeg ikke faen, men det mener tydligvis du at jeg mener og jeg er ikke dårlig teoretisk sånn sett, men for meg er 4'er dårlig 5'er ok og sånn er det. I tillegg sier du at det er lov å gjøre feil, noe du senere motsier ved å si at du ikke vil ha en lege som tenker "pyttsann, det er lov å gjøre feil.'' Og det at ''JEG vil blir lege, og hva jeg vil er viktigst i verden!" det er det så absolutt. Det er vel ikke vits å bruke mange år for å bli lege dersom det ikke er det viktigste i verden? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11424387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 21. august 2012 Forfatter #62 Del Skrevet 21. august 2012 Det er ikke nødvendigvis bedre Norge, gikk selv i Oslo, men mistrivdes både i miljøet og med mye av opplegget. Sånn rent faglig sett har jeg opplevd at både leger utdannet i utlandet og de fra norske universiteter stiller temmelig likt. Det sier også mine legevenner. Mange medisinstudenter tror at hvor du har studert vil ha betydning for jobb senere. Det har minimal betydning. En annen ting: man trenger ikke være noe geni for å klare medisinstudiet. Så lenge man klarer å pugge er man berget. Det som er krevende i legeyrket er alle de praktiske ferdighetene man må kunne... Hva gjorde du da? Startet du et annet sted eller annet studie? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11424396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jos Skrevet 21. august 2012 #63 Del Skrevet 21. august 2012 Hva gjorde du da? Startet du et annet sted eller annet studie? Jeg sluttet på medisin etter litt over tre år. Trivdes ikke i en legerolle og heller ikke i miljøet...også ville jeg ha en 8-16-jobb med mindre ansvar, orket ikke å skulle jobbe med syke mennesker resten av livet, samt knive og konkurrere med konkurransefokuserte mennesketyper..håper du får en bedre opplevelse enn meg. Jeg havnet rett og slett på feil studie. Hoppet på jussen og fullførte:) Har det supert i jobb i dag. Legeyrket er et svært krevende yrke, jeg har flere venninner som er leger som sier de angrer på yrkesvalget. Men, man er forskjellig, for noen er legeyrket perfekt, for andre et sant helvete. Vennene mine fom er leger jobber ræva av seg og sliter med å gå det til å gå rundt med partner og barn, det stresset slipper jeg heldigvis. Lykke til med studiet:) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11424969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #64 Del Skrevet 21. august 2012 Leger utdannet i utlandet og de fra norske universiteter stiller nok ganske likt etter turnus, men i turnus er det STORE forskjeller. Og jo - hvor du har studert (Norge/utland) har ganske mye å si. Og det kommer til å ha mer å si etter hvert. Man trenger ikke være geni for å klare medisinstudiet, men å pugge (!!) er helt feil tilnærming. Man skal ikke pugge, men FORSTÅ. Håper ikke du pugget deg gjennom hele studiet? Anonym poster: 4cf06bf2ada25b32b88f6f2a4b228fb1 Som jeg forstår det er også problemet at nå som turnusordningen forsvinner, vil sykehus velge leger de kjenner fra før, som altså er de som har studert i Norge og hatt praksis der de søker. Slik har det ihvertfall blitt i Sverige, som innførte samme ordning, og alle som vet hvor viktig det er å kjenne noen som kjenner noen på norske sykehus vil kunne gjette hvordan det vil bli i Norge. Ergo vil det sannsynligvis bli mye viktigere hvor du har studert, selv om turnusordningen til en viss grad utjevner ting nå. Anonym poster: 68a015be7823a63fb07b30969479b37e Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11425496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amonyn Skrevet 21. august 2012 #65 Del Skrevet 21. august 2012 Og sånn btw, amonyn så er jeg jo ikke alene om å ville gå medisin; http://forum.kvinneg...howtopic=679133 Merkerlig det der hvor utrolig god selvtillit enkelte får bak skjermen.. Unnskyld meg, men hva faen?! Hva har jeg gjort som får deg til å rakke ned på meg? Skriver jo i denne tråden også at jeg vil inn på medisin, og har ikke gjort annet enn å oppmuntre deg til å gjøre det du vil 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11425777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #66 Del Skrevet 21. august 2012 Unnskyld meg, men hva faen?! Hva har jeg gjort som får deg til å rakke ned på meg? Skriver jo i denne tråden også at jeg vil inn på medisin, og har ikke gjort annet enn å oppmuntre deg til å gjøre det du vil Jeg reagerte på den jeg også.. Men det er fort gjort å koble feil her inne når det koker i topplokket! Satser på du får en beklagelse jeg <br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #67 Del Skrevet 21. august 2012 Fordi jeg synes selv at jeg har dårlige karakterer, men for andre jan dårlige karakterer ha en annen betydning. Foreløpig kommer jeg ikke inn i Norge, men om noen år vil jeg kunne komme inn fordi jeg vet at jeg har kapasitet til å klare det, og det vet jeg så godt med meg selv at jeg kan si at jeg kommer inn i Norge. Ja jeg vet at det er vanskeligere å komme inn i Irland og det er derfor jeg har tenkt til å bruke flere år på å komme inn. I tillegg er det sånn at når de i Norge ser utelukkende på karakterer noe jeg synes er tåpelig for da kan jo hvem som helst som har gode karakterer komme inn uten å ha noen som helst annen grunn for å søke medisin enn lønn, rykte, familiens ønsker og ''jeg vil redde verden'' innstilling. I Irland gjør må en gjøre seg fortjent til en plass på medisinstudiet. Selvfølgelig er karakterene viktige her også, men her ser de på andre ting som sosiale antenner, om du er med i idrettsgrupper som f.eks. spille fotball på fritida, jobbe som frivillig f.eks. i Ghana og erfaring med pasientkontakt i den form at du kan skygge leger på sykehuset og jobbe innenfor helsetjenesten, f.eks. på gamlehjem. Som sagt så gir jeg ikke faen, men det mener tydligvis du at jeg mener og jeg er ikke dårlig teoretisk sånn sett, men for meg er 4'er dårlig 5'er ok og sånn er det. I tillegg sier du at det er lov å gjøre feil, noe du senere motsier ved å si at du ikke vil ha en lege som tenker "pyttsann, det er lov å gjøre feil.'' Og det at ''JEG vil blir lege, og hva jeg vil er viktigst i verden!" det er det så absolutt. Det er vel ikke vits å bruke mange år for å bli lege dersom det ikke er det viktigste i verden? Først: Jeg vil selvfølgelig ha leger med en "jeg vil redde verden"-innstilling. Det er jo det de skal gjøre, redde mennesker! Idealistiske leger er det ALT for lite av. Jeg elsker leger som begynner på studiet fordi de vil "redde verden"! Go for it om det er motivasjonen, sier jeg bare! Så: man gjør seg like mye fortjent til en plass i Norge (jobber for karakterer). Der man derimot IKKE gjør seg fortjent til en plass, er i øst-europa. Og om du mener det å spille fotball på fritiden er viktig for å bli lege, så, ja... Nei men, enig i at det bør krediteres at man jobber frivillig etc. Hadde du lest andre poster jeg har skrevet her, så har jeg skrevet at jeg gjerne skulle sett en annen inntaksordning i Norge. Man burde kanskje sett til UK og USA. Tilslutt: jeg motsier ikke meg selv, nei. Les postene jeg skrev en gang til, så ser du at jeg ikke gjør det, men at du misforstår. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #68 Del Skrevet 21. august 2012 Først: Jeg vil selvfølgelig ha leger med en "jeg vil redde verden"-innstilling. Det er jo det de skal gjøre, redde mennesker! Idealistiske leger er det ALT for lite av. Jeg elsker leger som begynner på studiet fordi de vil "redde verden"! Go for it om det er motivasjonen, sier jeg bare! Så: man gjør seg like mye fortjent til en plass i Norge (jobber for karakterer). Der man derimot IKKE gjør seg fortjent til en plass, er i øst-europa. Og om du mener det å spille fotball på fritiden er viktig for å bli lege, så, ja... Nei men, enig i at det bør krediteres at man jobber frivillig etc. Hadde du lest andre poster jeg har skrevet her, så har jeg skrevet at jeg gjerne skulle sett en annen inntaksordning i Norge. Man burde kanskje sett til UK og USA. Tilslutt: jeg motsier ikke meg selv, nei. Les postene jeg skrev en gang til, så ser du at jeg ikke gjør det, men at du misforstår. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Det er ikke veldig lett å komme inn der heller, sånn hvis du tror det! Man må jobbe for det også ja! For ikke å snakke om at man må jobbe for å komme seg gjennom selve studiet!<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #69 Del Skrevet 21. august 2012 Det er ikke veldig lett å komme inn der heller, sånn hvis du tror det! Man må jobbe for det også ja! For ikke å snakke om at man må jobbe for å komme seg gjennom selve studiet!<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lett å komme inn i østeuropa? Jo, det er det faktisk. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #70 Del Skrevet 21. august 2012 Lett å komme inn i østeuropa? Jo, det er det faktisk. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Nei! Det er veldig mange flere søkende enn det er plasser!<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #71 Del Skrevet 21. august 2012 Nei! Det er veldig mange flere søkende enn det er plasser!<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Det ER lett å komme inn. Multiplechoice prøver du klarer GLATT om du bruker en uke i forveien på å lese. Det er dritlett, faktisk. Om man synes DET er vanskelig, DA bør man VIRKELIG holde seg unna medisinstudiet (sorry caps Lurer på om du ikke troller også gitt) Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #72 Del Skrevet 21. august 2012 Det ER lett å komme inn. Multiplechoice prøver du klarer GLATT om du bruker en uke i forveien på å lese. Det er dritlett, faktisk. Om man synes DET er vanskelig, DA bør man VIRKELIG holde seg unna medisinstudiet (sorry caps Lurer på om du ikke troller også gitt) Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Det er ikke sånn at alle som vil kommer inn søte deg! <br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #73 Del Skrevet 21. august 2012 Det er ikke sånn at alle som vil kommer inn søte deg! <br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Jo, faktisk. Jeg kjenner x-antall brødhuer med snittkarakter på rundt 3 som har søkt medisin i østeuropa, samtlige kom inn (money talks). Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11426425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #74 Del Skrevet 22. august 2012 Jo, faktisk. Jeg kjenner x-antall brødhuer med snittkarakter på rundt 3 som har søkt medisin i østeuropa, samtlige kom inn (money talks). Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Ja men herregud, da har de vel bestått kravene da! Selv om ikke karakterer bestemmer så betyr ikke det at alle kommer inn! Så lenge detter mange flere søkende enn plasser så er det ikke veldig lett å komme inn, enkel matte! For er trist menneskesyn du har forresten, kalle folk brødhuer... Karakterer er ingen iq-test! Det er mange intelligente mennesker som ikke får gode karakterer også, vet du..<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11427100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #75 Del Skrevet 22. august 2012 Ja men herregud, da har de vel bestått kravene da! Selv om ikke karakterer bestemmer så betyr ikke det at alle kommer inn! Så lenge detter mange flere søkende enn plasser så er det ikke veldig lett å komme inn, enkel matte! For er trist menneskesyn du har forresten, kalle folk brødhuer... Karakterer er ingen iq-test! Det er mange intelligente mennesker som ikke får gode karakterer også, vet du..<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Men disse menneskene var ikke smarte, det var snakk om folk som hadde strøket på fysikkeksamen tre ganger på rad etc. Vil VIRKELIG ikke ha slike leger. De kom inn fordi de klarte å krysse av riktig på den tulleprøven de gir. Og merkelig nok så er faktisk samsvar mellom iq og karakterer. Rart det der... Vis meg den person som har søkt men ikke kommet inn i østeuropa, jeg kjenner ingen (men kjenner mange som har tatt opptaksprøven). Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11427180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #76 Del Skrevet 22. august 2012 I tillegg er det sånn at når de i Norge ser utelukkende på karakterer noe jeg synes er tåpelig for da kan jo hvem som helst som har gode karakterer komme inn uten å ha noen som helst annen grunn for å søke medisin enn lønn, rykte, familiens ønsker og ''jeg vil redde verden'' innstilling. I Irland gjør må en gjøre seg fortjent til en plass på medisinstudiet. Selvfølgelig er karakterene viktige her også, men her ser de på andre ting som sosiale antenner, om du er med i idrettsgrupper som f.eks. spille fotball på fritida, jobbe som frivillig f.eks. i Ghana og erfaring med pasientkontakt i den form at du kan skygge leger på sykehuset og jobbe innenfor helsetjenesten, f.eks. på gamlehjem. ...du er klar over at det er folk som er opptatt av lønn, rykte og familiens ønske ofte er folk fra ressurssterke familier, som da lett kan komme inn hvis man også endrer inntakskravene? En person fra en rik familie trenger for eksempel ingen deltidsjobb, slik at personen da kan jobbe frivillig for å synke kreds før opptaksintervjuet. Foreldrene til personen er kanskje overleger med høy status, og kan snakke med kollegene sine slik at de kan få skygge en lege (alle turnuslegevikarene våre har et navn man kan kjenne igjen på sykehuset fra overleger). Det blir som i USA, når ikke bare karakterer gjelder er det nesten lettere for statusjaktende rikmannsunger å få plass, fordi de kan manipulere systemet på en mye bedre måte. De får flere muligheter, kan få anbefalingsbrev fra folk med status i legemiljøet og generelt bedre informasjon og behandling. Anonym poster: 237852aaf66c02379b2d44b407b3e1ce 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11427289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #77 Del Skrevet 22. august 2012 Men disse menneskene var ikke smarte, det var snakk om folk som hadde strøket på fysikkeksamen tre ganger på rad etc. Vil VIRKELIG ikke ha slike leger. De kom inn fordi de klarte å krysse av riktig på den tulleprøven de gir. Og merkelig nok så er faktisk samsvar mellom iq og karakterer. Rart det der... Vis meg den person som har søkt men ikke kommet inn i østeuropa, jeg kjenner ingen (men kjenner mange som har tatt opptaksprøven). Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Men da kommer de ikke til å greie seg gjennom 6 år med medisinstudier heller! Og nei, det finner de som er gode på memorering, pugging og som feks har fotografisk hukommelse, men som ikke nødvendigvis skjønner så mye eller klarer å se sammenhenger og det store bilde, og så har man de som er superintelligente som ikke gjør det bra på skolen.. Som jeg har sagt mange ganger, det er bare å se på antall ledige plasser og antall søkende så ser man det... Mener du jeg skal ut med navn, eller hva?<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11427300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #78 Del Skrevet 22. august 2012 Men da kommer de ikke til å greie seg gjennom 6 år med medisinstudier heller! Og nei, det finner de som er gode på memorering, pugging og som feks har fotografisk hukommelse, men som ikke nødvendigvis skjønner så mye eller klarer å se sammenhenger og det store bilde, og så har man de som er superintelligente som ikke gjør det bra på skolen.. Som jeg har sagt mange ganger, det er bare å se på antall ledige plasser og antall søkende så ser man det... Mener du jeg skal ut med navn, eller hva?<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Om det er slik at man kun pugger og har fotografisk hukommelse og ikke klarer se sammenhenger får man heller ikke toppkarakterer. I Norge er det heldigvis sånn at man ikke får seksere bare ved å gulpe opp fakta, man må ressonere og trekke linjer også. Jeg vet ingenting om de klarer komme seg igjennom studiet eller ikke. Har hørt div historier om at professorer "ser gjennom fingrene" med at utenlandske studenter (les: norske) gjør feil, ettersom universitetene tjener uhorvelgíg mye penger på å ha de som studenter. Gi meg gjerne link til sider som beskriver antall plasser og søkere. For meg virker det som at de oppretter plasser bassert på søknadsmengden, nemlig. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11428243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #79 Del Skrevet 22. august 2012 Om det er slik at man kun pugger og har fotografisk hukommelse og ikke klarer se sammenhenger får man heller ikke toppkarakterer. I Norge er det heldigvis sånn at man ikke får seksere bare ved å gulpe opp fakta, man må ressonere og trekke linjer også. Jeg vet ingenting om de klarer komme seg igjennom studiet eller ikke. Har hørt div historier om at professorer "ser gjennom fingrene" med at utenlandske studenter (les: norske) gjør feil, ettersom universitetene tjener uhorvelgíg mye penger på å ha de som studenter. Gi meg gjerne link til sider som beskriver antall plasser og søkere. For meg virker det som at de oppretter plasser bassert på søknadsmengden, nemlig. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Jeg kan desverre ikke linke til et infomøte.. Men det går sikkert an å finne en plass hvor det står antall plasser pr år.. <br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11428586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2012 #80 Del Skrevet 22. august 2012 Men da kommer de ikke til å greie seg gjennom 6 år med medisinstudier heller! Jeg kjenner to stykker som visste allerede førsteåret på videregående at de ville bli leger, men som likevel ikke klarte å gjøre det bra i fagene - selv om de virkelig prøvde! Jeg hadde gruppearbeid med dem noen ganger og de hadde det virkelig tungt for å få inn stoff og ikke minst å forstå stoffet. Nå studerer de begge medisin i Slovakia, og hanker stadig inn toppkarakterer. Skremmende! Anonym poster: 3ecc95c194a0225242baebe06166a126 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/680754-studere-medisin-hvilket-land/page/4/#findComment-11428726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå