AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #41 Skrevet 15. august 2012 Kan ikke, har for dårlige karakterer og det går ikke ann å ta opp fag. Må ha over 5 i snitt på førstegangsvitnemål uten tilleggspoeng og der har dessverre toget gått for meg i og med at jeg bestemte meg for medisin i slutten av 2. klasse.. Så fordi du ikke ante hva du skulle studere så ga du faen i karakterene dine helt frem til slutten av 2.klasse da du fant ut at du ville studere medisin? Det er ingen som vet hva de vil studere når de starter på VGS, men folk prøver da å få så gode karakterer som mulig for det, slik at de har mulighetene til å velge og vrake senere. Jeg skjønner ikke denne tankegangen.. Anonym poster: e5f15f9e0f6c437f02b89ec1de419328 2
ToveM Skrevet 15. august 2012 #42 Skrevet 15. august 2012 Har en tantunge som studerer i Polen på 4. året, Hun trives godt..
Gjest test123 Skrevet 15. august 2012 #43 Skrevet 15. august 2012 (endret) Jeg er ikke så flink teoretisk, Ønsker ikke å virke negativ, men husk at det er ganske mye teori som skal læres på medisinstudiet og man ikke automatisk blir supermotivert bare man kommer inn på studiet. Tror en fordel med å studere i Norge er at det er mer lagt opp til at du skal stå på eksamen. De vil ha deg gjennom løpet og siden du har gode karakterer så ser de ingen grunn til å prøve å luke deg ut. I øst-europa hører man om strykprosenter på 90%, nå er nok studentene der mindre skoleflinke enn de i Norge, men jeg tror også det har noe med opplegget å gjøre. Ser ut som om kravene er ganske tøffe for å komme inn i Irland http://www.ansa.no/F...disin_i_Irland/ Uansett lykke til Endret 15. august 2012 av test123
t0nje Skrevet 15. august 2012 Forfatter #44 Skrevet 15. august 2012 Ikke faen om jeg vil ha en teoretisk svak lege. Det er folks liv du får ansvar for og det bør du ha mer respekt for enn du har. Finn deg et annet studie. Anonym poster: dfc2324133c88aee2cc0df468ebd7381 Jeg vil ikk eha en lege som kan skryte av sine toppkarakterer i religion og naturfag, heller en som kan sakene sine i praksis når alt kommer til alt 1
t0nje Skrevet 15. august 2012 Forfatter #45 Skrevet 15. august 2012 Så fordi du ikke ante hva du skulle studere så ga du faen i karakterene dine helt frem til slutten av 2.klasse da du fant ut at du ville studere medisin? Det er ingen som vet hva de vil studere når de starter på VGS, men folk prøver da å få så gode karakterer som mulig for det, slik at de har mulighetene til å velge og vrake senere. Jeg skjønner ikke denne tankegangen.. Anonym poster: e5f15f9e0f6c437f02b89ec1de419328 Med for dårlige karakterer innebærer dette et snitt rett under 5 så nei jeg har aldri gitt faen og bare la det gå. I tillegg går jeg samfunnsfag, økonomi og spåk så jeg får ingen ekstra poeng til å dra snittet mitt opp noe som ofte gjr at folk som går realfag har snitt over 5. 1
t0nje Skrevet 15. august 2012 Forfatter #46 Skrevet 15. august 2012 Ønsker ikke å virke negativ, men husk at det er ganske mye teori som skal læres på medisinstudiet og man ikke automatisk blir supermotivert bare man kommer inn på studiet. Tror en fordel med å studere i Norge er at det er mer lagt opp til at du skal stå på eksamen. De vil ha deg gjennom løpet og siden du har gode karakterer så ser de ingen grunn til å prøve å luke deg ut. I øst-europa hører man om strykprosenter på 90%, nå er nok studentene der mindre skoleflinke enn de i Norge, men jeg tror også det har noe med opplegget å gjøre. Ser ut som om kravene er ganske tøffe for å komme inn i Irland http://www.ansa.no/F...disin_i_Irland/ Uansett lykke til Ved ''ikke så flink teoretisk'' mener jeg at jeg må bruke god tid på å lære meg ting, og jeg får det gjort og ligger som oftest på 5'er, men det er jo ikke godt nok for medisin. Også at jeg har 6 i praksise fag gjør at jeg er dårligere teoretisk fordi 5 er dårligere enn 6.
t0nje Skrevet 15. august 2012 Forfatter #47 Skrevet 15. august 2012 Har en tantunge som studerer i Polen på 4. året, Hun trives godt.. Polen høres helt ok ut men jeg tror at jeg må føle at det er mer enn ok for å trives
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #48 Skrevet 16. august 2012 Jeg vil ikk eha en lege som kan skryte av sine toppkarakterer i religion og naturfag, heller en som kan sakene sine i praksis når alt kommer til alt Ikke for å ødelegge, men medisinstudiet er først og fremst teori. Religion- og naturfagkarakterer tror jeg ingen lege skryter av, men for å kunne "sakene sine i praksis" er det mye tung teori som skal innlæres. Du lærer selvsagt mye praktisk også, f.eks. kommunikasjon, undersøkelsesteknikk, gipsing, sutur og lignende. Men for å kunne ha nytte av disse praktiske ferdighetene må du ha teorien i bunnen. Har du tungt for å lære deg teori, kan nok studiet bli vanskelig. Men det betyr ikke at det er umulig. Anonym poster: 4cf06bf2ada25b32b88f6f2a4b228fb1 1
t0nje Skrevet 16. august 2012 Forfatter #49 Skrevet 16. august 2012 Ikke for å ødelegge, men medisinstudiet er først og fremst teori. Religion- og naturfagkarakterer tror jeg ingen lege skryter av, men for å kunne "sakene sine i praksis" er det mye tung teori som skal innlæres. Du lærer selvsagt mye praktisk også, f.eks. kommunikasjon, undersøkelsesteknikk, gipsing, sutur og lignende. Men for å kunne ha nytte av disse praktiske ferdighetene må du ha teorien i bunnen. Har du tungt for å lære deg teori, kan nok studiet bli vanskelig. Men det betyr ikke at det er umulig. Anonym poster: 4cf06bf2ada25b32b88f6f2a4b228fb1 Selvfølgelig vet jeg at studiet er først og fremst teori og hvorfor skal jeg kaste bort mange år på å komme inn på studiet før så å finne ut at jeg faller gjennom fordi jeg er for dårlig teoretisk? Det er jo nesten ikke en gang vits å prøve seg på studiet dersom en er skikkelig dårlig teoretisk, noe jeg ikke er. Poenget mitt var at jeg er flinkere i praksise fag enn teoretiske, men dette betyr ikke at jeg er suger teoretisk sett. Men samma. Mitt valg, min framtid og det er det jeg som får stå ansvarlig for når alt kommer til alt. Og det er faktisk lov å velge feil. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #50 Skrevet 19. august 2012 Du TROR faktisk at du kommer inn i Irland når du ikke kommer inn i Norge...? Unnskyld meg, men Selvfølgelig vet jeg at studiet er først og fremst teori og hvorfor skal jeg kaste bort mange år på å komme inn på studiet før så å finne ut at jeg faller gjennom fordi jeg er for dårlig teoretisk? Det er jo nesten ikke en gang vits å prøve seg på studiet dersom en er skikkelig dårlig teoretisk, noe jeg ikke er. Poenget mitt var at jeg er flinkere i praksise fag enn teoretiske, men dette betyr ikke at jeg er suger teoretisk sett. Men samma. Mitt valg, min framtid og det er det jeg som får stå ansvarlig for når alt kommer til alt. Og det er faktisk lov å velge feil. Nei. Fordi, som lege har du ansvar for livet til andre mennesker. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 3
t0nje Skrevet 19. august 2012 Forfatter #51 Skrevet 19. august 2012 Du TROR faktisk at du kommer inn i Irland når du ikke kommer inn i Norge...? Unnskyld meg, men Nei. Fordi, som lege har du ansvar for livet til andre mennesker. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 Jeg vet at jeg kommer inn i Irland fordi jeg kommer inn i Norge, men å studere medisin i Norge er waste. Jo. Fordi, som lege har jeg ansvar for livet til andre mennesker og ingen mennesker er perfekte. Enkelt sagt, lov å velge feil. Og for å si det sånn hvis du mener nei, har du aldri gjort én eneste feil i livet du da? I så fall klapp på skulderen til deg, men jeg foretrekker mennesker som kan innrømme at de har gjort noen gale valg her i livet, i stede for perfekte engelbarn som ''aldri gjør noe galt''. 1
t0nje Skrevet 19. august 2012 Forfatter #52 Skrevet 19. august 2012 Og sånn btw, amonyn så er jeg jo ikke alene om å ville gå medisin; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=679133 Merkerlig det der hvor utrolig god selvtillit enkelte får bak skjermen..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2012 #53 Skrevet 19. august 2012 Så frekt som du, TS, oppfører deg i denne tråden, så håper jeg ingen gidder å gi deg flere velmente råd. Du har jo tydeligvis allerede bestemt deg og kjefter bare tilbake når folk sier at Norge er best, og da er det lite vits i å spørre om innspill her, altså. Om du oppfører deg sånn i det virkelige liv så håper jeg at du heller finner deg noe annet å gjøre, bli revisor`, parkeringsvakt, jobb i kassa på Prix eller noe sånt? I'm outta here Anonym poster: 3ecc95c194a0225242baebe06166a126 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #54 Skrevet 20. august 2012 Så frekt som du, TS, oppfører deg i denne tråden, så håper jeg ingen gidder å gi deg flere velmente råd. Du har jo tydeligvis allerede bestemt deg og kjefter bare tilbake når folk sier at Norge er best, og da er det lite vits i å spørre om innspill her, altså. Om du oppfører deg sånn i det virkelige liv så håper jeg at du heller finner deg noe annet å gjøre, bli revisor`, parkeringsvakt, jobb i kassa på Prix eller noe sånt? I'm outta here Anonym poster: 3ecc95c194a0225242baebe06166a126 Det r mange frekke svar i denne tråden, men ingen av de kommer fra TS!<br /><br /> Anonym poster: 44440bfbf5400c46d295131af88f5325 1
t0nje Skrevet 20. august 2012 Forfatter #55 Skrevet 20. august 2012 Så frekt som du, TS, oppfører deg i denne tråden, så håper jeg ingen gidder å gi deg flere velmente råd. Du har jo tydeligvis allerede bestemt deg og kjefter bare tilbake når folk sier at Norge er best, og da er det lite vits i å spørre om innspill her, altså. Om du oppfører deg sånn i det virkelige liv så håper jeg at du heller finner deg noe annet å gjøre, bli revisor`, parkeringsvakt, jobb i kassa på Prix eller noe sånt? I'm outta here Anonym poster: 3ecc95c194a0225242baebe06166a126 Javel? Eksempel på det tas i mot med åpne armer!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #56 Skrevet 20. august 2012 Jeg vet at jeg kommer inn i Irland fordi jeg kommer inn i Norge, men å studere medisin i Norge er waste. Jo. Fordi, som lege har jeg ansvar for livet til andre mennesker og ingen mennesker er perfekte. Enkelt sagt, lov å velge feil. Og for å si det sånn hvis du mener nei, har du aldri gjort én eneste feil i livet du da? I så fall klapp på skulderen til deg, men jeg foretrekker mennesker som kan innrømme at de har gjort noen gale valg her i livet, i stede for perfekte engelbarn som ''aldri gjør noe galt''. Hvorfor skrev du i HI at du hadde dårlige karakterer og ikke kommer inn i Norge da? Vit at det er vanskeligere å komme inn i Irland. Selvfølgelig har jeg også gjort feil. Men jeg vil helst ikke ha leger som tenker "pyttsann, det er lov å gjøre feil. Jeg er ikke så flink teoretisk, men samma faen, JEG vil blir lege, og hva jeg vil er viktigst i verden!" Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #57 Skrevet 20. august 2012 Hvorfor skrev du i HI at du hadde dårlige karakterer og ikke kommer inn i Norge da? Vit at det er vanskeligere å komme inn i Irland. Selvfølgelig har jeg også gjort feil. Men jeg vil helst ikke ha leger som tenker "pyttsann, det er lov å gjøre feil. Jeg er ikke så flink teoretisk, men samma faen, JEG vil blir lege, og hva jeg vil er viktigst i verden!" Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 PS! Hvorfor i alle verdens dager sier du at det er waste å studere i Norge? Du får ihvertfall jobb når du studerer i Norge. Anonym poster: 458785f1bb375bf508ea0812fb255fe7 3
jos Skrevet 20. august 2012 #58 Skrevet 20. august 2012 Det er ikke nødvendigvis bedre Norge, gikk selv i Oslo, men mistrivdes både i miljøet og med mye av opplegget. Sånn rent faglig sett har jeg opplevd at både leger utdannet i utlandet og de fra norske universiteter stiller temmelig likt. Det sier også mine legevenner. Mange medisinstudenter tror at hvor du har studert vil ha betydning for jobb senere. Det har minimal betydning. En annen ting: man trenger ikke være noe geni for å klare medisinstudiet. Så lenge man klarer å pugge er man berget. Det som er krevende i legeyrket er alle de praktiske ferdighetene man må kunne... 1
Gjest alille Skrevet 21. august 2012 #59 Skrevet 21. august 2012 Så frekt som du, TS, oppfører deg i denne tråden, så håper jeg ingen gidder å gi deg flere velmente råd. Du har jo tydeligvis allerede bestemt deg og kjefter bare tilbake når folk sier at Norge er best, og da er det lite vits i å spørre om innspill her, altså. Om du oppfører deg sånn i det virkelige liv så håper jeg at du heller finner deg noe annet å gjøre, bli revisor`, parkeringsvakt, jobb i kassa på Prix eller noe sånt? I'm outta here Anonym poster: 3ecc95c194a0225242baebe06166a126 HVOR er TS frekk? Og hvor er du frekk? Tenk over det, kanskje du blir overrasket. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #60 Skrevet 21. august 2012 Det er ikke nødvendigvis bedre Norge, gikk selv i Oslo, men mistrivdes både i miljøet og med mye av opplegget. Sånn rent faglig sett har jeg opplevd at både leger utdannet i utlandet og de fra norske universiteter stiller temmelig likt. Det sier også mine legevenner. Mange medisinstudenter tror at hvor du har studert vil ha betydning for jobb senere. Det har minimal betydning. En annen ting: man trenger ikke være noe geni for å klare medisinstudiet. Så lenge man klarer å pugge er man berget. Det som er krevende i legeyrket er alle de praktiske ferdighetene man må kunne... Leger utdannet i utlandet og de fra norske universiteter stiller nok ganske likt etter turnus, men i turnus er det STORE forskjeller. Og jo - hvor du har studert (Norge/utland) har ganske mye å si. Og det kommer til å ha mer å si etter hvert. Man trenger ikke være geni for å klare medisinstudiet, men å pugge (!!) er helt feil tilnærming. Man skal ikke pugge, men FORSTÅ. Håper ikke du pugget deg gjennom hele studiet? Anonym poster: 4cf06bf2ada25b32b88f6f2a4b228fb1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå