Gå til innhold

Klær som må renses, kan jeg vaske de selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da et par plagg som skal renses, men jeg er ikke så veldig interessert i å betale for det. Er det noen mulighet for at det går bra med å håndvask f.eks, eller vil det bare bli ødelagt uansett? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan klær er det snakk om? Hva står det på lappen(e)? :)

Skrevet

Det er snakk om to blazere. Står en slik p for rens og det er krysset over håndvask men håpet at det kanskje ikke er så viktig.. Begge er av viscose, polyester og elastan om det har noe å si.. :)

Skrevet

Vel jeg har vasket blazere -og jakker blant annet- for hånd. De har ikke tatt skade etter det jeg har sett. Men jeg har ikke sett klærne dine og jeg vil heller ikke si noe som kan få dem til å bli ødelagt altså. Hvor mye koster klærne?

Skrevet

Det varierer fra klær til klær hvor ømfintelige de er. Avhengig av hvor "glad" du er i plaggene, er det jo ikke noe i veien for å prøve på eks et mildt ullprogram... Blazere blir jo ikke sånn "inn mot kroppen-møkkete", så kanskje det holder å bare sette på et skylleprogram og heller betale for rens en gang innimellom...? Er det fòr inni? Vær i såfall forbredt på at fòret kan krympe og ikke selve jakken. Det kan også være at det ikke er selve vaskingen som er et problem, men heller hvor pent det tørker (skrukkete, skulderputene blir stygge etc)...

Når det er sagt har jeg flere blazere som jeg har vasket velykket i maskin... :)

Anonym poster: cccbce17b5a3035f1793e7beab06d775

Skrevet

De koster ikke så veldig mye, den dyreste kostet vel rundt 800,- om jeg ikke husker helt feil så det er ikke mye penger å tape, men jeg er veldig glad i begge to da. Men da får jeg prøve å vaske det selv og bare ta sjansen. Det kan jo tydeligvis gå bra så da håper jeg virkelig gjør det for meg og. Men bør jeg satse på å vaske det for hånd eller ha et mildt vaskeprogram? Og hvilke vaskemidler eventuelt kan være ekstra milde og fine for dette? :)

Skrevet

Jeg har fire kjoler, to bukser og en overdel som det står Dryclean only på, har vasket buksene og overdelen på 40 grader i alle år, de er fortsatt like fine.

Kjolene henger jeg opp i dusjen og vasker for hånd med dusjhodet og såpe for håndvasking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...